2010-06-19, 13:32
Medlem
nbks avatar
Har fått röda prickar över hela ollonet. Dom kliar helvete. Sen när jag såg dom så kollade jag ner en bit och märkte att jag hade små små finnar runt underkanten på ollonet.
Vet att detta förmodligen är penila papler (något tydligen alla har) och dom är inte så många (gissar på mindre än snittet) men hur vet jag att det INTE är kondylom?

Jag vet inte om jag har haft dom tidigare, antingen har jag inte det eller så har jag helt enkelt inte märkt dom (brukar inte sitta och detaljstudera dasen, är inte 7 år).

Om dom dök upp i samband med de röda prickarna på ollonet är det ju jävligt misstänksamt. Har haft oskyddat sex (endast p-piller) regelbundet i typ ett halvår.

Ska gå och kolla mig på måndag men tänkte om det var någon insatt FBare som kunde rädda min lördag genom att lugna mig

mvh Johan
Citera
2010-06-19, 16:13
Medlem
FittLisas avatar
Låter som du har fått en svampinfektion.
Ollonet blir irreterat och penila papler framträder tydligt.
Svårt att bedöma utan bild förstås. Du får googla efter bilder.
Tyvärr visas oftast extremfall som ser ut som en skål broccoli så det kan vara svårt att hitta något matchande.

Men försök att inte runka med hårschampo/tvål i fortsättningen.
Testa att smörj in dig med olivolja om du har det i köket. Det har ett bra Ph-värde.
Svampinfektion kan förstås också smitta vid sex.
Citera
2010-06-19, 16:46
Medlem
Spelar väl ingen roll vad det runt kanten är, något skabb har du ju uppenbarligen dragit på dig.
Citera
2010-06-20, 14:18
Medlem
nbks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittLisa
Låter som du har fått en svampinfektion.
Ollonet blir irreterat och penila papler framträder tydligt.
Svårt att bedöma utan bild förstås. Du får googla efter bilder.
Tyvärr visas oftast extremfall som ser ut som en skål broccoli så det kan vara svårt att hitta något matchande.

Men försök att inte runka med hårschampo/tvål i fortsättningen.
Testa att smörj in dig med olivolja om du har det i köket. Det har ett bra Ph-värde.
Svampinfektion kan förstås också smitta vid sex.

Framträder penila papler tydligare vid svampinfektion???

Det skulle ju förklara allt isåfall.
Citera
2010-06-21, 09:47
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbk
Framträder penila papler tydligare vid svampinfektion???

Det skulle ju förklara allt isåfall.

Det vet jag egentligen inte. Var nog dumt av mig att säga det men jag tänkte på de gånger jag själv bränt tungan och liknande så har smaklökarna synts tydligt. Vid svampinfektion förändras ju färgen, det blir rött och irreterat. de penila paplerna har väl en mörkare färg som kanske blir ännu mer framträdande vid irritation. Det här kan nog bara en urolog som har din FB-dase i ahnden säga säkert vad det rör sig om. Kondylom kan orsaka klåda det också. Skulle det vara kondylom så behöver dte inte vara så att någon av er varit otrogen och dragit på sig det där nyligen. Det kan ligga latent i många år och det är oftast lönlöst att utreda var smittotillfället skedde. Just därför omfattas det inte heller av smittoskyddslagen.
Citera
2010-06-23, 23:49
Medlem
snippsters avatar
Ja hur går det? Har du varit och kollat dig än eller hoppas du på en fullständig diagnos via FB?
Citera
2010-06-24, 00:06
Medlem
nbks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snippster
Ja hur går det? Har du varit och kollat dig än eller hoppas du på en fullständig diagnos via FB?

Hoppas på en fullständig diagnosvia FB.

Har ett jobb att sköta och ungdomsmottagningen har typ bara öppet på förmiddagar.
Citera
2010-06-24, 00:14
Medlem
snippsters avatar
Mitt råd är utan tvekan att be om ledigt några/nån timme en dag så du kan gå och kolla, det är det ju värt. Det är helt omöjligt att säga något for sure över nätet liksom. Om du inte vill posta bilder förstås...?

Äh, skämt åsido. Läste på lite om kondylom och penila papler för din skull och tyvärr tror jag det kan/verkar handla om just kondylom. Dock går det ju inte att utesluta att det skulle kunna vara det andra så ett besök hos nån kunnig är ju det allra bästa. Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in