Bumpar tråden eftersom ämnet väldigt bra beskriver mitt besvär.
Det är så att jag har haft klåda nu i lite mer än en vecka nu. Har försökt känna efter när besvären kommer, och vad jag kan komma på som "gemensam nämnare" är värme, ofta när det blir varmt börjar det klia.
Har läst lite trådar och känns som att jag har lite av nån blandning av olika folks symptomer, exempelvis är det värst på natten, men kan uppstå när jag hos andra än mig, och mitt på ljusa dagen också...
Inga sår eller utslag eller liknande, endast lite rött när jag varit där och kliat.
Kliar endast på bröstet och upp mot halsen, armarna och övre delen av ryggen, och när det väl börjar klia så är det helt outhärdligt, börjar direkt klia utav bara helvete man vrider och vänder sig som en galning (även om man ej ligger i sängen). Har haft att det kliat lite på kroppen förr, exempelvis när jag tränar eller bara vanlig klåda, men det här är det värsta jag varit med om, klådan gör fysiskt ont, sticker på kroppen som fan och slutar oftast inte om jag inte duschar.
Någon som har någon idé om vad det är?
Edit: Problemet började strax efter att jag fick gips, dock tror jag inte detta har med saken att göra, har ett plastgips just nu och under det kliar det inte och har aldrig gjort det. Duschar lite mindre än vanligt nu med gips, kanske varannan/var tredje dag, dock kliar det lika mycket då, som dagar jag inte duschat.
Snabb hjälp någon? Det kliar som fan just nu, och kan inte duscha nu mitt på natten