2013-10-07, 16:00
Medlem
flashbackstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4xx0r
Bästa sidan för att köpa biljetter till Real Madrids hemmamatcher?

Jag brukar använda "Online ticket express" när jag bokar i utlandet, biljetten kommer direkt till hotellet 2-4 dagar före avspark.
Aldrig varit några problem för mig, plus att det är den billigaste sajten jag hittat.
Citera
2013-10-08, 15:18
Medlem
hobokens avatar
Hur får man tag på en biljett till Arsenal - Liverpool den 2 november? Helt omöjligt, även om man är beredd att betala en del?
Citera
2013-10-08, 17:46
Medlem
Den 23 november tänkte jag se Herta Berlin-Bayer Leverkusen. Bäst sida att köpa biljetter? Har googlat men fick rätt misstänksamma resultat...
Senast redigerad av damnyou 2013-10-08 kl. 17:51.
Citera
2013-10-08, 17:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Den 23 november tänkte jag se Herta Berlin-Bayer Leverkusen. Bäst sida att köpa biljetter? Har googlat men fick rätt misstänksamma resultat...

Är du i Berlin någon eller några dagar innan kan du köpa biljetter i en av Herthas klubbshopar, en ligger vid K-damms slut/Gedenkniskirsche (för övriga se hemsidan). Olympiastadion tar 75 000 och är sällan/aldrig utsåld, brukar "bara" vara sisådär 50 000 på deras hemmamatcher. Ett annat alternativ är att kolla på klubbens hemsida.
Citera
2013-10-09, 20:53
Medlem
M3cCas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McKarlson
Vi var sju personer som förra helgen åkte upp till Emirates ca två timmar innan Arsenal mötte Stoke. Ställde oss i biljettkassan och det var inga problem att få biljetter på plats. Fyra av oss ville gå och det var inga problem om vi inte hade som krav att sitta precis jämte varandra. Vi satt precis över varandra istället. Gav 52£. Så till denna match kan jag inte tänka mig det är svårare än det var mot Stoke.

Det är bara jag och tjejen som ska kolla. Bör väll inte vara några problem då ? var det en club level biljett ?
Citera
2013-10-09, 21:44
Medlem
McKarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M3cCa
Det är bara jag och tjejen som ska kolla. Bör väll inte vara några problem då ? var det en club level biljett ?

Kan ju såklart inte lova nått men skulle tro att det inte är några problem att få biljetter om ni är där i tid. Vi satt överst på Clock End.
Citera
2013-10-19, 14:03
Medlem
Jag tänkte köpa 2 fotbollsbiljetter i julklapp till pappa ocj lillebror till chelsea-tottenham som spelar 8 mars nästa år! Jag har absolut noll koll på fotboll och tänkte kolla med er vilken sida som är bästa att beställa biljetter på? (Inga paketresor) jag har hört att det billigaste sättet att få tag i biljetter på är genom lagets hemsida, men att biljetterna släpps nån vecka innan matchen. Jag ska som sagt ge biljetterna i julklapp och behöver köpa dom ganska snart. Har kollat runt lite och såg att ticket 2 har ganska bra priser, är det någon som beställt biljetter från den sidan? Tacksam för svar!!!
Citera
2013-10-19, 14:50
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simoneee
Jag tänkte köpa 2 fotbollsbiljetter i julklapp till pappa ocj lillebror till chelsea-tottenham som spelar 8 mars nästa år! Jag har absolut noll koll på fotboll och tänkte kolla med er vilken sida som är bästa att beställa biljetter på? (Inga paketresor) jag har hört att det billigaste sättet att få tag i biljetter på är genom lagets hemsida, men att biljetterna släpps nån vecka innan matchen. Jag ska som sagt ge biljetterna i julklapp och behöver köpa dom ganska snart. Har kollat runt lite och såg att ticket 2 har ganska bra priser, är det någon som beställt biljetter från den sidan? Tacksam för svar!!!

Kan inte hjälpa dig med ticket2 eller någon annan PL-sida eftersom jag inte varit på PL de senaste åren. En sida jag ibland använder för matcher i Tyskland eller Italien är Viagogo.

Du ska dock beakta att matchdatumet inte är spikat, utan bara en ungefärlig dag. Det exakta och klockslaget bestäms senare, när Champions Leagues, Europa Leagues, FA-cupens och ligacupens slutspelsmatcher är bestämda.
Citera
2013-10-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kan inte hjälpa dig med ticket2 eller någon annan PL-sida eftersom jag inte varit på PL de senaste åren. En sida jag ibland använder för matcher i Tyskland eller Italien är Viagogo.

Du ska dock beakta att matchdatumet inte är spikat, utan bara en ungefärlig dag. Det exakta och klockslaget bestäms senare, när Champions Leagues, Europa Leagues, FA-cupens och ligacupens slutspelsmatcher är bestämda.

vet du ungefär när det bestäms?
Citera
2013-10-19, 16:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simoneee
vet du ungefär när det bestäms?

Nej, det kan variera mellan ett par månader och bara någon vecka. Beror som sagt på hur det går för lagen i flera olika turneringar. Det enda man kan göra är att hela tiden hålla sig uppdaterad på ligans eller lagens hemsida.
Citera
2013-10-21, 11:53
Medlem
yeahyeahyeahs avatar
I första hand Schalke 04-Werder Bremen 9 november, i andra hand Bayer Leverkusen-Hamburg samma dag.
Någon som har erfarenhet att köpa matchdagen till dessa hemmalag? Hur är chanserna?
Citera
2013-10-21, 18:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahyeahyeah
I första hand Schalke 04-Werder Bremen 9 november, i andra hand Bayer Leverkusen-Hamburg samma dag.
Någon som har erfarenhet att köpa matchdagen till dessa hemmalag? Hur är chanserna?

Vill du vara säker på att få en biljett så kolla andrahandsförmedlingarna eller lagens hemsidor, finns de till salu där för 3-500 kr/st idag, nästan normalpriser för sådana platser. De jag använt har fungerat bra.

Är du mer chansande brukar Leverkusens matcher vara lättare att få biljetter till än Schalkes vid arenan/försäljningställen matchdagar, men detta år är Bayer inblandad i toppstriden och S04 inte, så det är svårt att svara på från en svensk horisont. För i Bundesliga och Premier League är många matcher slutsålda, detta utan fotbollsturister som oss.

Vilka frågor ni ställer.

Sök själva på lagens hemsider, andrahandsförmedlingar eller läs gamla inlägg här innan ni frågar, danke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in