2010-08-10, 22:18
Medlem
Kesslers avatar
Någon som vet till vilken sektion på Anfield man får biljetter till om man tar Matchbiljett kortsida, hemmasektion på de flesta fotbollsrese bolag?

Det är väl The kop som är kortsida hemmasektion? Får man verkligen biljetter dit? Låter konstigt om de slänger in massa turister där. När jag var på Stamford Bridge, tog vi kortsida hemmalag men fick till långsidan.

Skulle vara tråkigt att hamna i eller precis bredvid bortaklacken.
Senast redigerad av Kessler 2010-08-10 kl. 22:22.
Citera
2010-08-11, 13:12
Medlem
omigals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Någon som vet till vilken sektion på Anfield man får biljetter till om man tar Matchbiljett kortsida, hemmasektion på de flesta fotbollsrese bolag?

Det är väl The kop som är kortsida hemmasektion? Får man verkligen biljetter dit? Låter konstigt om de slänger in massa turister där. När jag var på Stamford Bridge, tog vi kortsida hemmalag men fick till långsidan.

Skulle vara tråkigt att hamna i eller precis bredvid bortaklacken.

Jag fick höra att man skulle välja långsida och att sedan skriva att man vill ha biljetter i The Kop. Det skulle gå eftersom man betalade för dyrare biljetter man fick trots det endast en plats på kortsidan, som i det här fallet är The Kop där man vill ha.

Är 85£ för långsida ett dyrt pris? Minns när jag var i London under Highburys sista är och då gav vi 40£ per biljett, och det var beställt innan. Minns bara inte hur...
Citera
2010-08-11, 13:40
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omigal
Jag fick höra att man skulle välja långsida och att sedan skriva att man vill ha biljetter i The Kop. Det skulle gå eftersom man betalade för dyrare biljetter man fick trots det endast en plats på kortsidan, som i det här fallet är The Kop där man vill ha.

Är 85£ för långsida ett dyrt pris? Minns när jag var i London under Highburys sista är och då gav vi 40£ per biljett, och det var beställt innan. Minns bara inte hur...
Okej, men vart får man biljett då om man bara tar "kortsida"? För kortsida, hemmalag=The kop? Eller har de två olika sektioner? Kan ju vara att man får en plats längst in i hörnet på långsidan också. Det fick vi i London när vi valde hemmalag, kortsida men då var det bredvid bortaklacken

85£ för långsida är inte dyrt jämfört med originalpriser. Våra biljetter på Stamford Bridges långsida hade 70-75£ (nåt med 70 iaf.) som originalpris och kan inte tänka mig att Pool skulle ha det mycket billigare.
Senast redigerad av Kessler 2010-08-11 kl. 13:43.
Citera
2010-08-11, 14:14
Medlem
omigals avatar
Citat:
Okej, men vart får man biljett då om man bara tar "kortsida"? För kortsida, hemmalag=The kop? Eller har de två olika sektioner? Kan ju vara att man får en plats längst in i hörnet på långsidan också. Det fick vi i London när vi valde hemmalag, kortsida men då var det bredvid bortaklacken

85£ för långsida är inte dyrt jämfört med originalpriser. Våra biljetter på Stamford Bridges långsida hade 70-75£ (nåt med 70 iaf.) som originalpris och kan inte tänka mig att Pool skulle ha det mycket billigare.

På kortsida, men inte i The Kop. Som du själv skrev tidigare så är originalpriset från LFC's hemsida 45£. Jag ska beställa 4, om jag går med i supporterklubben för, säg, max 20£ och kan köpa biljetterna för 45£ styck så gynnar det mig.
Citera
2010-08-11, 14:31
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
På kortsida, men inte i The Kop. Som du själv skrev tidigare så är originalpriset från LFC's hemsida 45£. Jag ska beställa 4, om jag går med i supporterklubben för, säg, max 20£ och kan köpa biljetterna för 45£ styck så gynnar det mig.
Här är en arenaguide: http://www.ticket4football.com/seatingplans/3_SeatinePlan.gif Hela kortsidan är ju "the kop" och den mittemot är bortalagssektionen. Så om man ska få en biljett till kortsida, hemmalag men inte får till the kop, vart får man då?

Ja vad dum jag är 45£ var ju Liverpools priser.
Citera
2010-08-12, 14:27
Medlem
omigals avatar
Citat:
Här är en arenaguide: http://www.ticket4football.com/seatingplans/3_SeatinePlan.gif Hela kortsidan är ju "the kop" och den mittemot är bortalagssektionen. Så om man ska få en biljett till kortsida, hemmalag men inte får till the kop, vart får man då?

Ja vad dum jag är 45£ var ju Liverpools priser.

Jaså, jag hade för mig att halva kortsidan var The Kop och att den andra halvan var vanlig kortsida. Det är vad jag har fått höra, senast från biljettförsäljaren, alternativt att han sa så för att jag skulle köpa dyrare biljetter för att "få garanterade" platser i The Kop. Jag kör nog på alternativet för ~80£. Kan nog inte få billigare. Jämför det med svenska sidor som vill ha 1800/biljett...
Citera
2010-08-12, 14:39
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Jaså, jag hade för mig att halva kortsidan var The Kop och att den andra halvan var vanlig kortsida.
Nja asså hela kortsidan heter ju "the kop" men själva klacken kanske är halva då och resten är för turister och folk som inte orkar sjunga mm. Så kan det ju vara kanske Ska försöka maila olika sidor och kolla. Har ännu inte bestämt mig om eller när jag ska åka iaf.
Citera
2010-08-13, 01:49
Medlem
omigals avatar
Citat:
Nja asså hela kortsidan heter ju "the kop" men själva klacken kanske är halva då och resten är för turister och folk som inte orkar sjunga mm. Så kan det ju vara kanske Ska försöka maila olika sidor och kolla. Har ännu inte bestämt mig om eller när jag ska åka iaf.

Okej. PMa gärna om du hittar något billigare än 85£ för Main Stand!
Citera
2010-08-13, 15:18
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Är i london den 25e September och tänkte besöka en match.

De som spelar den dagen är:
Arsenal - West Brom
Fulham - Everton
West Ham - Tottenham

Vart skulle ni rekomendera mig att leta efter biljetter till dessa matcher?
Citera
2010-08-13, 15:27
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Är i london den 25e September och tänkte besöka en match.

De som spelar den dagen är:
Arsenal - West Brom
Fulham - Everton
West Ham - Tottenham

Vart skulle ni rekomendera mig att leta efter biljetter till dessa matcher?

West Ham - Tottenham

Helt klart, londonderby. Även om jag skulle välja första matchen
Men för en neutral åskådare är den tredje matchen den man ska gå på.
Citera
2010-08-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
West Ham - Tottenham

Helt klart, londonderby. Även om jag skulle välja första matchen
Men för en neutral åskådare är den tredje matchen den man ska gå på.
Åker man som neutral åskådare så ska man nog välja Fulham-Everton, du drar inte på ett Londonderby om du inte håller på nåt av lagen? Första matchen kommer nog bli tråkig då Arsenal dominerar den. Vill du se en bra match så tar du dom två sista.
Citera
2010-08-13, 18:48
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Åker man som neutral åskådare så ska man nog välja Fulham-Everton, du drar inte på ett Londonderby om du inte håller på nåt av lagen? Första matchen kommer nog bli tråkig då Arsenal dominerar den. Vill du se en bra match så tar du dom två sista.

Hela grejen är att man får uppleva ett londonderby, mycket mer rivalitet än Fulham-Everton.
Iaf den matchen jag skulle ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in