Citat:
Ursprungligen postat av piece-of-shit
Är kille. Har kommit fram till att mina läppar förmodligen inte är så jä-la sexiga då de alltid är torra.
Har provat ett antal olika såna där läpp-fett-produkter, bland annat Militärens läppbalsam (heter det va? den där gröna) och dom vanliga Lypsyl och Serat eller va dom heter.
Problement är att läpparna bara blir stela o skumma då, och ÄNNU torrare o osmidigare i vissa fall.
Vad använder ni som funkar bäst?
Spelar ingen roll om det är en produkt som bara säljs på tjej-avdelningar, tjejer brukar väl ha koll på detta och ha tillgång till det bästa.
Har också haft en tid då jag konstant haft torra läppar. Grejen med "vanliga" lipsyl är att de är inte tillräckligt återfuktande eller innehåller annan skit som gör att man blir mer torrare.
Skit i vaselin då detta innehåller ren petroleum. Köp dig en återfuktande ansiktsmask från rosenserien eller dr hauschka eller från min topp favorit Dermanord. Stryk på läpparna och låt sitta i 15 min eller lägg på innan du lägger dig och tvätta bort på morgonen (bästa metoden).
Då har du återfuktat dina läppar till grunden så att säga. Använd sen militärens läppbalsam så ska du se att det blir fint.
Detta kan du göra då och då. Och sen så kan du använda masken på ansiktet eller ett hett tips runt ögonen istället för att köpa dyra " återfuktande ögonkrämer".
Återfuktande ansikstmasker iz da sheat
//peace