2010-06-18, 12:17
Medlem
Är kille. Har kommit fram till att mina läppar förmodligen inte är så jä-la sexiga då de alltid är torra.
Har provat ett antal olika såna där läpp-fett-produkter, bland annat Militärens läppbalsam (heter det va? den där gröna) och dom vanliga Lypsyl och Serat eller va dom heter.

Problement är att läpparna bara blir stela o skumma då, och ÄNNU torrare o osmidigare i vissa fall.

Vad använder ni som funkar bäst?

Spelar ingen roll om det är en produkt som bara säljs på tjej-avdelningar, tjejer brukar väl ha koll på detta och ha tillgång till det bästa.
Citera
2010-06-18, 12:32
Medlem
Glengarnocks avatar
Jag använder "Carmex". Finns att köpa på apoteket!
Citera
2010-06-18, 12:32
Medlem
Taranaxs avatar
Provat Vaselin?
Citera
2010-06-18, 12:35
Medlem
Aftershocks avatar
Tips ett: Släng lypsylen åt helvete! Läpparna blir bara torrare och du blir "beroende" av att alltid ha en lypsyl på fickan. Prova Idomin, en fet salva, fast den är vit så smeta inte på för mycket för då kommer det se helt sjukt ut så länge salvan sitter där.
Citera
2010-06-18, 12:35
Bannlyst
Jag skulle precis rekommendera Försvarets Hudsalva, när jag såg tråden. Men du hade visst provat den. Elisabeth Arden har en Eight Hour Cream, den luktar skit men den är riktigt bra.
Citera
2010-06-18, 13:31
Medlem
Fyra svar och fyra olika rekommenderade produkter. Tack?
Citera
2010-06-18, 14:07
Medlem
IceFalks avatar
Eight hour cream är ganska så dyr. Jag hade provat A-creme som första val då den är billig och bra. Men Idomin fungerar nog lika bra!
Citera
2010-06-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piece-of-shit
Är kille. Har kommit fram till att mina läppar förmodligen inte är så jä-la sexiga då de alltid är torra.
Har provat ett antal olika såna där läpp-fett-produkter, bland annat Militärens läppbalsam (heter det va? den där gröna) och dom vanliga Lypsyl och Serat eller va dom heter.

Problement är att läpparna bara blir stela o skumma då, och ÄNNU torrare o osmidigare i vissa fall.

Vad använder ni som funkar bäst?

Spelar ingen roll om det är en produkt som bara säljs på tjej-avdelningar, tjejer brukar väl ha koll på detta och ha tillgång till det bästa.

Har också haft en tid då jag konstant haft torra läppar. Grejen med "vanliga" lipsyl är att de är inte tillräckligt återfuktande eller innehåller annan skit som gör att man blir mer torrare.

Skit i vaselin då detta innehåller ren petroleum. Köp dig en återfuktande ansiktsmask från rosenserien eller dr hauschka eller från min topp favorit Dermanord. Stryk på läpparna och låt sitta i 15 min eller lägg på innan du lägger dig och tvätta bort på morgonen (bästa metoden).

Då har du återfuktat dina läppar till grunden så att säga. Använd sen militärens läppbalsam så ska du se att det blir fint.

Detta kan du göra då och då. Och sen så kan du använda masken på ansiktet eller ett hett tips runt ögonen istället för att köpa dyra " återfuktande ögonkrämer".

Återfuktande ansikstmasker iz da sheat

//peace
Citera
2010-06-18, 20:42
Medlem
Lebreaus avatar
Som sagt, Lypsyl och sån skit är enbart uttorkande för läpparna. Köp ett cerat som inte innehåller alkohol och knäppa tillsatser, t.ex. weleda som brukar finnas att köpa på hälsokostbutiker. Visst, det låter lite mumbojumbo, men det hjälper verkligen!
Citera
2010-06-19, 01:05
Medlem
lnsomnias avatar
Om dina läppar alltid är torra oavsett årstid kanske du borde fundera över orsaken istället för vilken salva du ska ha.
Dricker du tillräckligt med vatten, äter hälsosamt, inte för mycket färdigmat och annan skit? Såna saker kan uppkomma om man inte sköter detta i längden.
Citera
2010-06-19, 01:09
Medlem
Mandi74s avatar
Jag brukar ta Idominsalva varje kväll ett tag om jag blir torr om läpparna, funkar utmärkt.
Citera
2010-06-19, 02:07
Medlem
PL3 - Ceratet med den röda ringen för ömtåliga läppar
Kicks 30 kr. Funkar skit bra tycker jag. Vet inte exakt hur torra läppar du har, men andra lypsyl har fått mina läppar att kännas stela men inte denna så aa, kanske funkar för dig : )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in