2023-09-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Vilken Patrick, efternamn?
Sommerlath, Silvias brorson.
Citera
2023-09-30, 21:02
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Sommerlath, Silvias brorson.

Gud, det är som Silvia i skägg, en manlig kopia av henne, dock brukar syskon också likna varandra så han kan vara lik sin far.
Citera
2023-09-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Gud, det är som Silvia i skägg, en manlig kopia av henne, dock brukar syskon också likna varandra så han kan vara lik sin far.
Nej, det finns ingen påfallande likhet mellan dem faktiskt precis som gulliegullan skriver. Men visst kan gener hoppa lite som de vill. Min ena förälder och hens syskon är otroligt olika varandra men de är konstaterat helsyskon. Plus att jag själv är väldigt likt mitt syskon, men hen är bara ett halvsyskon.
Citera
2023-10-02, 14:02
Medlem
Om Patrik är son till både kungen och Silvia, förklarar det hans boende, trots dåliga manér, i kungafamiljens närhet.
Det lär ha varit så att Silvia försvann en längre tid till Brasilien efter att hon träffat kungen på OS i München. Hon ska också ha legat på sjukhus i Brasilien. Ska vara något konstigt med Patriks födelseattest i Tyskland.
Alla inblandade har väl tillräckligt mycket hår för ett DNAtest. 😉
Kungen ville ha manlig tronföljd, kanske blir verklighet.
(Källa: journalistskvaller)
Tillägg: Silvia lär ha firat sin 54-årsdag 1997 med hjärt-lungräddning på akademiledamoten Sten Rudholm som segnade ner vid en middag på Djurgården. Inte mycket skrivet om detta.
Senast redigerad av Collectcall 2023-10-02 kl. 14:57.
Citera
2023-10-03, 22:58
Medlem
PrincessAnnes avatar
Det är en sak jag inte förstår. Silvia var länge världens vackraste drottning, det var även de mest övertygade republikaner överens om. Sonja av Norge var söt och Margrethe av Danmark charmig, bildad och kompetent men ingen skönthet (var nog de flesta överens om).

I dag är situationen helt annorlunda. Både Margrethe och Sonja har åldrats med behag och är attraktiva kvinnor. Så den här bilden på Silvia fick mig att hoppa högt:

https://www.svenskdam.se/kungligt/vi...silvia/9994906

OK, det kan vara en ögonblicksbild. Men något har hänt med hennes utseende som inte hänt med Margrethe och Sonja (eller Beatrix av Nederländerna eller Sofia av Spanien för den delen och de är i samma ålder eller t o m något äldre än Silvia). Jag fattar inte varför vår drottning åldrats så fort och osmickrande...hennes mamma som levde till 91 såg väl bra ut in i det sista? För att inte tala om drottning Ingrid som blev 90 och var välbevarad hela livet. Och då var hon ändå storrökare.

Jag förstår att människor åldras olika och att man inte kan jämföra dem med varandra, men jag kan ändå inte låta bli att förundras över att Silvia som var överjordiskt vacker som ung kunnat förändras så här mycket utseendemässigt...
Citera
2023-10-04, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Det är en sak jag inte förstår. Silvia var länge världens vackraste drottning, det var även de mest övertygade republikaner överens om. Sonja av Norge var söt och Margrethe av Danmark charmig, bildad och kompetent men ingen skönthet (var nog de flesta överens om).

I dag är situationen helt annorlunda. Både Margrethe och Sonja har åldrats med behag och är attraktiva kvinnor. Så den här bilden på Silvia fick mig att hoppa högt:

https://www.svenskdam.se/kungligt/vi...silvia/9994906

OK, det kan vara en ögonblicksbild. Men något har hänt med hennes utseende som inte hänt med Margrethe och Sonja (eller Beatrix av Nederländerna eller Sofia av Spanien för den delen och de är i samma ålder eller t o m något äldre än Silvia). Jag fattar inte varför vår drottning åldrats så fort och osmickrande...hennes mamma som levde till 91 såg väl bra ut in i det sista? För att inte tala om drottning Ingrid som blev 90 och var välbevarad hela livet. Och då var hon ändå storrökare.

Jag förstår att människor åldras olika och att man inte kan jämföra dem med varandra, men jag kan ändå inte låta bli att förundras över att Silvia som var överjordiskt vacker som ung kunnat förändras så här mycket utseendemässigt...

Du vet svaret, och det är hårt plastikopererat ansikte som nu börjar falla ihop. Jokernsmilet hon skaffade sig på 90-talet, opererades till stor del bort, men ser ut att komma tillbaka nu.

Har man börjat operera, måste man fortsätta, eftersom resultatet har ett bäst-före-datum. Men hon är väl gammal nu, och orkar inte längre.
Citera
2023-10-04, 13:00
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Du vet svaret, och det är hårt plastikopererat ansikte som nu börjar falla ihop. Jokernsmilet hon skaffade sig på 90-talet, opererades till stor del bort, men ser ut att komma tillbaka nu.

Har man börjat operera, måste man fortsätta, eftersom resultatet har ett bäst-före-datum. Men hon är väl gammal nu, och orkar inte längre.
Om det är operationerna som är förklaringen är det fruktansvärt. De har ju förstört hennes utseende. Och ändå har hon tillgång till de bästa läkarna och klinikerna. Hoppas åtminstone att döttrarna tar det som ett avskräckande exempel och avstår från framtida ingrepp.
Citera
2023-10-04, 13:28
Medlem
Citat:
Om det är operationerna som är förklaringen är det fruktansvärt. De har ju förstört hennes utseende. Och ändå har hon tillgång till de bästa läkarna och klinikerna. Hoppas åtminstone att döttrarna tar det som ett avskräckande exempel och avstår från framtida ingrepp.
Det skulle vara intressant att se en scanning av drottningens ansikte.
Citera
2023-10-04, 14:26
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:

Samtidigt – är hennes utseende vid 80+ hennes högsta prioritet? Hon gjorde väl de huvudsakliga operationerna vid klimakteriet, alltså ganska länge sedan. Med ett helt okej resultat tycker jag. Hon såg bra ut fram till 75 ungefär.

Vem vet hur hon hade sett ut utan dem – brasilianska tanter brukar väl se ut som russin. Silvia utan operationer?
Citera
2023-10-22, 12:49
Medlem
PrincessAnnes avatar
Lagom till 80-årsdagen kommer en ny bok:

https://www.aftonbladet.se/kungligt/...yrke-drottning
Citera
2023-12-09, 02:45
Medlem
Aftonbladet verkar har lite nyhetstorka till sina lite äldre kunder (de som ev köper papperstidningen) och fiskade upp en nyhet om barnbarn till en av Silvias bröder i väntan på söndagens stora Nobelfrossa.

Hovets talesperson bekräftar bara att drottningen har en släkting som heter som personen i Belgien.
Hans kassaskåp blev stulet i fjol och nu har det hittats av en s k magnetfiskare i granland.
Citera
2023-12-18, 10:45
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.zdf.de/dokumentation/ter...nigin-100.html

Väldigt bra nygjord dokumentär om Silvia på ZDF! Hon öppnar sig alltid mer (har jag tyckt mig se) när hon pratar med tyska reportrar; det verkar som att hon fortfarande känner en vi-känsla med dem, och då kan se på Sverige lite utifrån.

Silvia kan absolut inte ha demens som det påstås! Hon är helt klar i huvudet. Det enda är att hon inte talar precis lika tydligt som förr. Verkar som att hon har aningen svårt att artikulera ibland, men det kan också ha med tänderna att göra. Hon blir ju 80 i dagarna.

Silvia har verkligen varit perfekt i rollen! Det hade inte gått att hitta någon bättre, om kungen så hade åkt land och rike kring och letat. Jag är så IN I HELVETE emot monarkin, men det är nästan, nästan, att jag tycker att det var värt att ha kvar det ett extra halvsekel, bara för att få ha Silvia. Men när hon är borta - då ska det bort!!!
Senast redigerad av Merwinna 2023-12-18 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in