Det är en sak jag inte förstår. Silvia var länge världens vackraste drottning, det var även de mest övertygade republikaner överens om. Sonja av Norge var söt och Margrethe av Danmark charmig, bildad och kompetent men ingen skönthet (var nog de flesta överens om).
I dag är situationen helt annorlunda. Både Margrethe och Sonja har åldrats med behag och är attraktiva kvinnor. Så den här bilden på Silvia fick mig att hoppa högt:
https://www.svenskdam.se/kungligt/vi...silvia/9994906
OK, det kan vara en ögonblicksbild. Men något har hänt med hennes utseende som inte hänt med Margrethe och Sonja (eller Beatrix av Nederländerna eller Sofia av Spanien för den delen och de är i samma ålder eller t o m något äldre än Silvia). Jag fattar inte varför vår drottning åldrats så fort och osmickrande...hennes mamma som levde till 91 såg väl bra ut in i det sista? För att inte tala om drottning Ingrid som blev 90 och var välbevarad hela livet. Och då var hon ändå storrökare.
Jag förstår att människor åldras olika och att man inte kan jämföra dem med varandra, men jag kan ändå inte låta bli att förundras över att Silvia som var överjordiskt vacker som ung kunnat förändras så här mycket utseendemässigt...