2010-06-17, 22:49
Medlem
sven.hedins avatar
Har stört mig på den här buggen länge nu. Trots att ens inlägg blivit raderade i tråden är den fortfarande markerad. Kommer denna bugg att åtgärdas?
Citera
2010-06-17, 22:58
Moderator
Dretskols avatar
3 trådar under denna

https://www.flashback.org/t979916
Citera
2010-06-17, 23:00
Medlem
lendrygghs avatar
Bifaller.
Tycker också det är ganska lagom irriterande; man ser den röda kvadraten och lockas att leta reda på sina dumheter i tråden, men så står dom inte att finna.
Citera
2010-06-17, 23:25
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
3 trådar under denna

https://www.flashback.org/t979916

Men ingenting har gjorts.
Citera
2010-06-19, 23:08
Medlem
epost72s avatar
Jag vet inte om det varierar, men jag fick nyss inlägg raderat i en tråd och därmed försvann även markeringen på tråden.
Citera
2010-08-05, 13:50
Medlem
Dronjaks avatar
Liten forumbugg vid borttaget inlägg?

Tjo!

Tänkte kolla om detta är något vanligt som ni vet om, är ju inget viktigt, men tänkte jag kunde nämna det ändå.

Fick mitt inlägg från tråden; Mördade 16-årig flicka – belönas med permanent uppehållstillstånd borttaget. Mitt inlägg va inte speciellt långt och tillförde nog inget direkt, men det är skit samma, utan det jag vill till är att tråde fortfarande är markerad som om jag hade skrivit i det. Fast mitt inlägg är borta då vill säga. Ser ut så här; http://img834.imageshack.us/img834/6566/captureec.png

Kanske är meningen, så att man ändå lätt ska kunna hitta trådar man gjort inlägg i, fast något inlägg man gjort inte finns kvar. Eller? Tänkte bara kolla om någon sitter på något svar så att man kan bli lite klokare.
Citera
2010-08-05, 13:57
Medlem
micaeles avatar
Det är inte en bugg, det är en feature.
Faktum är att du fortfarande har skrivit i tråden och skapat en prenumeration (om så valts) även om ditt inlägg raderas.
Om du inte använder prenumeration blir det fortfarande kvar en skriftmarkering, därför att inlägget inte är raderat per se - det är bara dolt för medlemmar men syns fortfarande för mods och admins.
Citera
2019-01-05, 20:19
Medlem
Anita.Nilsdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Har stört mig på den här buggen länge nu. Trots att ens inlägg blivit raderade i tråden är den fortfarande markerad. Kommer denna bugg att åtgärdas?
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är inte en bugg, det är en feature.
Faktum är att du fortfarande har skrivit i tråden och skapat en prenumeration (om så valts) även om ditt inlägg raderas.
Om du inte använder prenumeration blir det fortfarande kvar en skriftmarkering, därför att inlägget inte är raderat per se - det är bara dolt för medlemmar men syns fortfarande för mods och admins.
Vad är själva Flashbacks idé med att denna "feature"?

Fortfarande, år 2019, är trådar tydligen "Du har postat i detta ämne"-markerade, som man (som i mitt fall) endast skrivit ett inlägg i - och fått raderat.
Märkligt att nu se ämnet markerat efter att mitt inlägg tidigare i "Knullar Wikegård Lehmann"-tråden i Kändisskvaller raderats ( (FB) Knullar Wikegård Marie Lehmann?).
Det känns liksom "OT" (om någon fattar) från Flashbacks sida att informera utåt om en markerad tråd - "Du har postat i detta ämne"- när det faktiskt sett inte finns att se något som är postat i tråden (att moderatorer, administratörer och tekniker på Flashback kan se det är trots allt en annan femma).
Citera
2019-01-06, 09:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anita.Nilsdotter
Vad är själva Flashbacks idé med att denna "feature"?

Fortfarande, år 2019, är trådar tydligen "Du har postat i detta ämne"-markerade, som man (som i mitt fall) endast skrivit ett inlägg i - och fått raderat.
Märkligt att nu se ämnet markerat efter att mitt inlägg tidigare i "Knullar Wikegård Lehmann"-tråden i Kändisskvaller raderats ( (FB) Knullar Wikegård Marie Lehmann?).
Det känns liksom "OT" (om någon fattar) från Flashbacks sida att informera utåt om en markerad tråd - "Du har postat i detta ämne"- när det faktiskt sett inte finns att se något som är postat i tråden (att moderatorer, administratörer och tekniker på Flashback kan se det är trots allt en annan femma).

Du ser det från fel håll.

Vid ett normalt postat inlägg fungerar featuren. Markeringen gäller och prenumeration startas om det valet är aktivt. Din andemening måste ju från början varit en tro på att det varit ett korrekt inlägg annars bryter du ju mot reglerna medvetet.

Att du skrivit ett felaktigt inlägg som sedan raderas kan ju inte Flashback och dess feature lastas för.
Citera
2019-01-13, 13:10
Medlem
Skrivet-pennor i ämnen med borttagna inlägg?

Pennan som visar att jag har skrivit i ett ämne ser jag även om mitt eller mina inlägg i ämnet är borttaget/borttagna och inga inlägg av mig finns kvar. Vad är det frågan om, är det någon bugg?
Citera
2019-01-13, 13:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Pennan som visar att jag har skrivit i ett ämne ser jag även om mitt eller mina inlägg i ämnet är borttaget/borttagna och inga inlägg av mig finns kvar. Vad är det frågan om, är det någon bugg?

Du har ju fortfarande skrivit där. Att det du skrivit inte finns kvar ändrar inte på det.
Citera
2019-01-13, 14:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten

Nej, det är ingen bugg.

Du skriver i en tråd, vilket aktiverar pennan. Den ligger sedan kvar även om inlägget raderas. Funktionen är sådan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in