2012-12-31, 22:53
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrra3
Tjena! Jag har lyckats få 3 stycken "skrivbord". På en sida har man ju miniräknare, almanacka och lite sånt. På nästa sida har man skrivbordet. Och på tredje har jag lyckats få Spotify. Varje gång jag öppnar Spotify får den automatiskt ett fönster där jag inte kan nå mina andra program.

Hjälp snälla!

Lugn lille vän!
Lätt fixat.

Om du drar igång mission control så ser du dina skrivbord bredvid varandra längst upp på skärmen. Om du pekar med muspekaren på skrivbordet längst till höger, så får du en liten kryssruta i det övre vänsta härnet på miniatyrbilden. Klicka på det krysset bara.

Se bild:

http://www.tonymacx86.com/attachments/apple-news-rumors/25136d1343158809-my-mountain-lion-screenshots-mission-control.jpg
Citera
2012-12-31, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Lugn lille vän!
Lätt fixat.

Om du drar igång mission control så ser du dina skrivbord bredvid varandra längst upp på skärmen. Om du pekar med muspekaren på skrivbordet längst till höger, så får du en liten kryssruta i det övre vänsta härnet på miniatyrbilden. Klicka på det krysset bara.

Se bild:

http://www.tonymacx86.com/attachments/apple-news-rumors/25136d1343158809-my-mountain-lion-screenshots-mission-control.jpg
Ska testa en extra gång, men det funkade inte tidigare. Jag har inte två skrivbord, utan ett är ett program, Sporify, som alltid blir ett eget fönster så att säga.
Citera
2012-12-31, 23:54
Medlem
tzjs avatar
Ok kan du ta en skärmbild och posta?

Se till att du maskerar ditt namn om det syns på bilden bara.

För att ta en skärmbild på Mac trycker du: kommando + shift + 3.
Citera
2013-01-01, 01:04
Medlem
Dra programen till "rätt" skrivbord, alt högerklickq på programmet i Docken och välj det skrivbordet som du vill att det ska vara på

[quote=zebrra3]Tjena! Jag har lyckats få 3 stycken
Citera
2013-01-01, 10:17
Medlem
[quote=Rixton]Dra programen till "rätt" skrivbord, alt högerklickq på programmet i Docken och välj det skrivbordet som du vill att det ska vara på

Citat:
Ursprungligen postat av zebrra3
Tjena! Jag har lyckats få 3 stycken

Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ok kan du ta en skärmbild och posta?

Se till att du maskerar ditt namn om det syns på bilden bara.

För att ta en skärmbild på Mac trycker du: kommando + shift + 3.

Hej igen, tusen tack för hjälpen hittills! Har dragit och vridit på den en hel del, men jag får inte bort den. Även testat att markera den och klicka backspace osv.

Här är en bild: http://imgur.com/5whMg

Förstår ni?
Citera
2013-01-01, 16:36
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Dra programen till "rätt" skrivbord, alt högerklickq på programmet i Docken och välj det skrivbordet som du vill att det ska vara på

Hej igen, tusen tack för hjälpen hittills! Har dragit och vridit på den en hel del, men jag får inte bort den. Även testat att markera den och klicka backspace osv.

Förstår ni?

Det är som Rixton säger, gå till skrivbordet där Spotify ligger och dra det till det vänstra skrivbordet.
Citera
2013-01-01, 20:28
Medlem
maxdalaxs avatar
[quote=zebrra3]
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton

Förstår ni?
Själv ser jag det som en fördel att Spotify automatiskt öppnas i ett eget helskärmsfönster. Men om du inte vill ha det på det viset är det bara att dra musen upp i högra hörnet av Spotify-skärmen och trycka på pilarna som pekar ihop. På så vis går du ur fullskärmsläget.
Citera
2013-01-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxdalax
Själv ser jag det som en fördel att Spotify automatiskt öppnas i ett eget helskärmsfönster. Men om du inte vill ha det på det viset är det bara att dra musen upp i högra hörnet av Spotify-skärmen och trycka på pilarna som pekar ihop. På så vis går du ur fullskärmsläget.
Precis just såhär ligger det till. Program i fullscreen får ett eget skrivbord. Att avaktivera fullscreen kommer placera Spotify som en ruta på ett befintligt skrivbord istället.
Citera
2013-01-01, 21:11
Medlem
Löste det tidigare idag. Spotifyfönstret gav inget kryss, men jag klickade runt lite och jag tror jag markerade spotifyfönstret med alt sedan klickade jag på esc. Tack för hjälpen alla!
Citera
2013-01-02, 19:08
Medlem
Jag stör mig väldigt mycket på att diverse installerade program skapar sina egna mappar i mappen "Dokument". T ex har Microsoft Office skapat mappen "Microsoft User Data".

Hur har ni löst det? Många mappar är helt tomma eller så är det info/pdf-filer etc. Slänger ni dem i papperskorgen eller till en egen dedikerad mapp för att få lite ordning?
Citera
2013-01-02, 20:36
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettapa
Jag stör mig väldigt mycket på att diverse installerade program skapar sina egna mappar i mappen "Dokument". T ex har Microsoft Office skapat mappen "Microsoft User Data".

Hur har ni löst det? Många mappar är helt tomma eller så är det info/pdf-filer etc. Slänger ni dem i papperskorgen eller till en egen dedikerad mapp för att få lite ordning?

Du är inte ensam. Även vissa spel gör det, och det är ännu mer irriterande.
Citera
2013-01-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettapa

Jag låter dem ligga kvar eftersom de inte stör mig alls.
Kolla i systemmappen. Där har du lite kaos om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in