2011-12-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Undrar jag också. Det har inte uppstått något problem för min del än men det konstiga är ju att det inte finns några inställningar. I alla fall inte där jag tycker de borde finnas
Det är otroligt störande när man programmerar iaf, använder " rätt ofta.
Citera
2011-12-15, 13:47
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag har märkt den senaste tiden att min dator tar en jävla tid på sig att komma igång. Jag har en Macbook som kör 10.7.2 och när jag viker upp locket tar det allt från 10 till 15 sekunder innan jag lyckas komma ut på internet. Visst, nu är inte det här någon fruktansvärt lång tid men förut kunde man börja surfa så fort man hade vikt upp locket.

Är det någon som vet vad det här beror på? Minns jag inte helt fel så var 7.2 släppt när jag installerade Lion och det har fungerat som det ska efter uppdateringen. Det är den senaste veckan som det har börjat ta tid.
Citera
2011-12-15, 14:00
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag har märkt den senaste tiden att min dator tar en jävla tid på sig att komma igång. Jag har en Macbook som kör 10.7.2 och när jag viker upp locket tar det allt från 10 till 15 sekunder innan jag lyckas komma ut på internet. Visst, nu är inte det här någon fruktansvärt lång tid men förut kunde man börja surfa så fort man hade vikt upp locket.

Är det någon som vet vad det här beror på? Minns jag inte helt fel så var 7.2 släppt när jag installerade Lion och det har fungerat som det ska efter uppdateringen. Det är den senaste veckan som det har börjat ta tid.
Det var problem med det där i början men 10.7.2 skulle faktiskt ordna den buggen. Om det har med samma sak att göra så kanske apple kommer att gå på det igen till .3
Citera
2011-12-15, 14:05
Medlem
Typemynames avatar
Jag köpte min Macbook Pro i höstas (september). Tänkte att det kunde vara bra att uppdatera till 10.7 Lion..

Kommer det uppstå några komplikationer om jag installerar en nedladdad Lion version? Kommer all min data att rensas etc.?
Citera
2011-12-15, 14:09
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typemyname
Jag köpte min Macbook Pro i höstas (september). Tänkte att det kunde vara bra att uppdatera till 10.7 Lion..

Kommer det uppstå några komplikationer om jag installerar en nedladdad Lion version? Kommer all min data att rensas etc.?
Ta en backup. Antingen med Time Machine eller så klonar du hela disken med, till exempel, Superduper!. Då är du safe ifall det skulle uppstå problem. Du behöver inte göra en ren installation.
Citera
2011-12-16, 10:58
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Det var problem med det där i början men 10.7.2 skulle faktiskt ordna den buggen. Om det har med samma sak att göra så kanske apple kommer att gå på det igen till .3
Det är bara att härda ut alltså. Det som stör mig mest är att jag har blivit så bortskämd att jag tycker att det är ett problem att det tar 10 sekunder att starta datorn.
Citera
2011-12-16, 11:25
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det är bara att härda ut alltså. Det som stör mig mest är att jag har blivit så bortskämd att jag tycker att det är ett problem att det tar 10 sekunder att starta datorn.
Senaste betan av 10.7.3 kom tydligen nyss och det ska inte vara några kända problem med den så den bör komma ganska snart Du får väl hålla tummarna lite extra hårt!
Citera
2011-12-17, 12:32
Medlem
Cassandraas avatar
Lite frågor:

Kör senast Lion, och undrar två saker:

När jag är i Safari och läser en .pdf i själva webbläsaren så går det inte att backa med två fingrar, varför är det så?

Samt en annan fråga, jaghar ingen nytta av funktionen, men vill veta om det är nått knas med min dator. Visst går det inte att hålla nere en bokstav eller siffra och att den skriver den hela tiden. Håller jag ner en bokstav så blir det bara en bokstav och inte flera, väldigt skönt, men ska det vara så?
Citera
2011-12-17, 12:35
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Samt en annan fråga, jaghar ingen nytta av funktionen, men vill veta om det är nått knas med min dator. Visst går det inte att hålla nere en bokstav eller siffra och att den skriver den hela tiden. Håller jag ner en bokstav så blir det bara en bokstav och inte flera, väldigt skönt, men ska det vara så?
Ja det ska vara så. Man kan slå av det med något kommando i terminalen som den som vill göra det kan googla sig fram till
Citera
2011-12-27, 05:50
Medlem
PostWhores avatar
Fyfan, minns när jag hade 6 - 7h batteritid och nu efter man har uppdatearat så sitter man på 2 - 2.5h när den är full..

Ingen som vet när det kommer en fix till det här?..
Citera
2011-12-27, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PostWhore
Fyfan, minns när jag hade 6 - 7h batteritid och nu efter man har uppdatearat så sitter man på 2 - 2.5h när den är full..

efter januari 2012 det är nästa år...det är 27 dec nu ju så du kan lista ut rästen sälv
Citera
2011-12-27, 16:45
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostWhore

Har du resettat SMC? Jag hade också problem med batteritiden efter att uppdaterat till Lion, men detta löste det: http://support.apple.com/kb/ht3964
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in