2010-06-17, 17:37
Medlem
Om soc betalar hyran.. kan man ändå söka bostadsbidrag utan att soc får veta det?
Eller samkörs det .
Svar från dom som vet inte dom som tror sig veta.
Citera
2010-06-17, 17:42
Medlem
supermassives avatar
Du måste söka bostadsbidrag för att kunna få socialbidrag.
Citera
2010-06-17, 18:26
Medlem
Soc har väldigt nära samarbete med fk och som supermassive säger så är det ett krav att du söker bostadsbidrag för att du ska få socialbidrag. Har du barn och innestående föräldrapengar att plocka ut så är det ett krav att du plockar ut full föräldrapenning också.

Jag är fullt medveten om att det är väldigt knapert att leva på socialbidrag, men skulle ändå råda dig att inte riskera det. Det GÅR att leva på de pengarna (det är ju meningen), men samtidigt är det inte meningen att du ska ha råd med något lyxliv. Det är just därför socialbidrag ska vara sista utvägen.
Citera
2010-06-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Du måste söka bostadsbidrag för att kunna få socialbidrag.

Där har du 100% fel.
Citera
2010-06-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattilappen
Där har du 100% fel.
Och där har du 100% fel.
Citera
2010-06-17, 18:33
Medlem
har sökt å pratat med dom och dom kommer stå för 100% av hyran och det var inget snack om att jag måste söka bostadsbidrag före.
Citera
2010-06-17, 18:42
Medlem
Citat:
har sökt å pratat med dom och dom kommer stå för 100% av hyran och det var inget snack om att jag måste söka bostadsbidrag före.

Det är i så fall deras miss.
Citera
2010-06-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcelSas
Det är i så fall deras miss.

Kvittar mig bara hyran betalas.
Citera
2010-06-17, 18:52
Medlem
Det samkörs och troligtvis kommer Soc om de inte redan gjort det kräva att du söker bostadsbidrag om du söker försörjningstöd mer än någon enstaka månad
Citera
2010-06-17, 19:34
Medlem
Citat:
Kvittar mig bara hyran betalas.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomatom
Det samkörs och troligtvis kommer Soc om de inte redan gjort det kräva att du söker bostadsbidrag om du söker försörjningstöd mer än någon enstaka månad
Och eftersom bostadsbidrag även betalas ut retroaktivt så sitt och tryck på stålarna, för socialen kommer att avräkna dessa som inkomst och därmed dra ner på den summa de betalar ut till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in