2010-06-19, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejshejs
Jag är precis likadan. Så fort det serveras alkohol känner jag att jag måste bli full. Sitter jag och min sambo och delar en flaska vin måste jag ha mer. Det räcker lixom inte. Jag måste bli full. Är jag på middag med släkten blir jag alltid aspackad, är jag på fest blir jag alltid fullast på stället. När jag träffade min sambos föräldrar första gången serverades det vin och jag blev hur full som helst. Det finns lixom inget stopp. Får alltid skämmas dagen efter men jag lär mig aldrig.

Jovars, jag känner igen mig där. Finns det mer sprit så ska jag ha den, och dessutom fort. Jag VET att det är ett omoget och dåligt pinsamt(Mest för mig själv) beteende, men precis som du "kan" jag inte sluta. Skäms gör jag dock sällan. Det handlar ju om agerande och konsekvenser, och då får man stå för det man "åstadkommit" dagen före.

Skämt åt sido. Det är ju inte en hållbar utvecklig, så jag ska kolla runt lite vad kommunen har att erbjuda gällande överflödig alkoholkomsumtion.
Citera
2010-06-20, 09:16
Bannlyst
Att man är en alkoholist är en mycket svår fråga.
Du kan lätt avgöra om du är alkoholist eller inte genom att fråga dej.
Kommer du att må dåligt ifall du inte dricker på en månad?

Det blir så jävla petigt med drickandet ifall man du stämplar dej som alkolist eller om andra stämplar dej som alkoholist. Ingen och inget kan stoppa dej ifrån att dricka om du verkligen vill göra det.

Att du blir så otroligt full varenda gång behöver inte ha någonting att göra med din barndom av upplevda misshandels situationer osv.

Du kanske bara gillar att bli full. Jag antar att du vet vad som kan hända och mitt råd till dej är att festa nykter en gång, alltså bara ta1-3öl motsvarande i alkohol mängd till att börja med för att du ska
få känna på hur jävla bra du mår dagen efter även om du kanske inte får lika kul dagen före.
Citera
2010-09-09, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Jag tycker det värsta som finns är att gå på fest med en massa människor som dricker som jävla primadonnor, dvs de dricker inte för att bli fulla och ha roligt utan smuttar bara på lite vin för att det är "gott" eller för att det är en social dryck, eller på fester med människor som ska visa att de kan dricka mycket utan att ens bli salongsberusade.

Jag anser att dricker man alkohol så är det för att bli full och ha kul. Vin- och drinkminglandet kan de fisförnäma ha för sig själva.
jaaa hahaha
Citera
2010-09-10, 02:08
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Samma här, känner igen mig lite i det som TS & andra skriver.

När jag träffar kompisar släpar jag med åtminstone 7-8 burkar starköl (har haft en satans massa öl över i kylskåpet ett tag!) & jag själv sätter väl i mig iallafall 4-5. Utan tvivel skulle jag luta åt att det handlar om social fobi & ångest, kan känna ångest för det mesta runtomkring mig & det behövs nåt som man kan slappna av med & känna sig glad av.

Jag kan bli lite extra retlig av lite för mycket alkohol, men på det stora hela blir jag bara "kramig" & måste ringa kompisarna för att berätta "vilken grym kille du är!". Men ja, sånt här drickande sker väl minst 2-3 ggr i månaden så lite undrar jag

Lyckligtvis har jag tagit en alkoholfri paus några gånger på sistone då jag spelat TV-spel eller kollat på fotboll med polarna & hållit mig till vatten, läsk eller kaffe
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2010-09-10 kl. 02:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in