2010-06-17, 12:56
Medlem
eXtremos avatar
Hej!

Sitter på Windows 7 och hittar inte riktigt inställningarna för ljudegenskaper, jag har hittat en kontroll där man kan höja/sänka ljudnivån, men inte mer avancerade kontroller för att ändra diskanten, basen samt om man vill höra ljudet enbart i höger eller vänster högtalare/hörlur. Finns dessa kontroller i Win7?
Citera
2010-06-17, 13:00
Medlem
Champinjonens avatar
Gå in på Start -> Kontrollpanelen -> Maskinvara och Ljud -> Ljud
Där ser du vilka enheter som kan spela upp ljud, ta den enhets som används (brukar vara typ Speakers).

Högerklicka på enheten, klicka på egenskaper. Tryck på fliken Nivåer sen högst upp finns det möjligtvis Realtek HD Audio Output eller något liknande med en volym-slide till höger, det finns även en "Balans" eller "Balance"-knapp ytterligare till höger, klicka på den.

Där ser du två slides, en för V och en för H. V är vänster och H är höger (no shit), om du har engelsk version är det L och R.
Citera
2010-06-17, 13:03
Medlem
Softmuppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Hej!

Sitter på Windows 7 och hittar inte riktigt inställningarna för ljudegenskaper, jag har hittat en kontroll där man kan höja/sänka ljudnivån, men inte mer avancerade kontroller för att ändra diskanten, basen samt om man vill höra ljudet enbart i höger eller vänster högtalare/hörlur. Finns dessa kontroller i Win7?

För att ändra balansen

1. Längst ner till höger, klicka på ljudikonen.
2. Tryck på "Mixer"
3. Sen trycker du på högtalaren som är aktiv (mitt fall "Speakers") , den som ger ifrån sig ljud (du kan också bara välja applikation)
4. Gå till fliken "Levels"
5. Tryck på "Balance" vid den översta slidern, där ställer du in hur mycket ljud du vill ha i höger/vänster.

Mitt Windows 7 är på engelska, så namn på flikar och annat skiljer sig kanske lite
Citera
2010-06-17, 13:52
Medlem
eXtremos avatar
Tack!
Citera
2012-10-05, 09:25
Medlem
Och om det balans mellan höger/ vänster men ändå tyst i den ena högtalaren så är det dags att skaffa nya ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in