2010-06-17, 09:45
Medlem
Tongues avatar
Körde 500 mg testo i förrgår (shark), och har någorlunda ont idag vilket jag förväntade mig. MEN, jag har även fått en svullnad vid injectplatsen, röven fyi! Känns som ett blåmärke som många andra beskrivit sin smärta men jag får även ont av att t.om sitta på en stol. Ingen feber kan jag tillägga.
Svullnaden känns som en liten bula, blev sticket waste?

Är detta normalt efter första stick? Vet inte vad som kunnat gå fel annars. Aspirerade, tryckte nålen HELA vägen in etc. MVH / Tongue
Senast redigerad av Tongue 2010-06-17 kl. 10:00.
Citera
2010-06-17, 10:23
Medlem
Det blir så ibland, eller som för mig så gott som varje gång av det märket jag kör nu. Men trycker jag sharklab känner jag ingenting oftast även om jag får effekt av den, därför har jag beställt mer shark och ska byta tillbaka till detta.

Ge det några stick så kommer du nog inte känna av det mer fortsättningsvis.
Citera
2010-06-17, 10:31
Medlem
Tongues avatar
Sjukt tacksam för svar.

Man kan alltså tryckt rätt och ändå få en svullnad samt "bula"? Bara av ren nyfikenhet, vet du vad som händer om man inte trycker tillräckligt långt in? Att man inte får effekt av det förstår jag, men hur kan man få bekräftat att man inte satte i muskeln?
Citera
2010-06-17, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tongue
Sjukt tacksam för svar.

Man kan alltså tryckt rätt och ändå få en svullnad samt "bula"? Bara av ren nyfikenhet, vet du vad som händer om man inte trycker tillräckligt långt in? Att man inte får effekt av det förstår jag, men hur kan man få bekräftat att man inte satte i muskeln?

Hur svårt är det att inte sätta den i muskeln på röven? förutsatt att du inte är fet.
Citera
2010-06-17, 10:54
Medlem
On Steroidss avatar
Citat:
Sjukt tacksam för svar.

Ja man kan få en bula efter en injektion. När man skjuter en full pump ca 3,5ml var och varannandag så får man sjuka knölar till slut. Då sätter man runt knölarna och alternerar därmed stickstället.
Sen om det är farligt är inte jag rätt man att svara på men jag har haft så under långa perioder (år) och aldrig haft problem med det förutom just svullna knölar. Dom försvinner sedan.
Citera
2010-06-17, 10:59
Medlem
Tongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcoholism
Hur svårt är det att inte sätta den i muskeln på röven? förutsatt att du inte är fet.

Citerar mig själv "av ren nyfikenhet". Undrar bara vart vätskan skulle ta vägen.
Anledningen varför jag ens undrade det var för att jag först inbillade mig att vätskan lagt sig som en bula i fettet pga att jag kanske inte satt sprutan rätt .
Citera
2010-06-17, 11:06
Medlem
Tongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Ja man kan få en bula efter en injektion. När man skjuter en full pump ca 3,5ml var och varannandag så får man sjuka knölar till slut. Då sätter man runt knölarna och alternerar därmed stickstället.
Sen om det är farligt är inte jag rätt man att svara på men jag har haft så under långa perioder (år) och aldrig haft problem med det förutom just svullna knölar. Dom försvinner sedan.

Känner mig lugnare nu, tack.

Ursäktar alla att jag kanske startade en ganska så onödig tråd, sökte lite men hittade inget direkt svar.
Förhoppningsvis kan andra som inte är så insatta på injectproblem och har samma problem dra lärdom av denna!
Citera
2010-06-17, 11:17
Bannlyst
Citat:
Citerar mig själv "av ren nyfikenhet". Undrar bara vart vätskan skulle ta vägen.
Anledningen varför jag ens undrade det var för att jag först inbillade mig att vätskan lagt sig som en bula i fettet pga att jag kanske inte satt sprutan rätt .

Fettet tar upp det också, men inte lika fort.
Citera
2010-06-17, 11:56
Medlem
bodymoulds avatar
Alltså....svullnaden är garanterat ett riktigt "blåmärke".
När man injectar på sig själv och särskilt då i glutten, så är det lätt hänt att man håller verktyget i en sned vinkel.
När man sedan drar ut nålen, så s.a.s åker nålen på "sladd", ut genom stickkanalen och skär sönder små blodkärl och vävnad. Detta orsakar då en liten inre blödning, som yttrar sig som en svullnad eller ett blåmärke.
För att råda bot på detta kan man försiktigt, försiktigt släppa verktyget när man kommit ända in. Och därefter aspirera och trycka på vanligt sätt. När nålen sedan ska ut, så har den en mer naturlig vinkel......och bekymren KAN lindras.

BM
Citera
2010-06-17, 13:27
Medlem
On Steroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodymould
Alltså....svullnaden är garanterat ett riktigt "blåmärke".
När man injectar på sig själv och särskilt då i glutten, så är det lätt hänt att man håller verktyget i en sned vinkel.
När man sedan drar ut nålen, så s.a.s åker nålen på "sladd", ut genom stickkanalen och skär sönder små blodkärl och vävnad. Detta orsakar då en liten inre blödning, som yttrar sig som en svullnad eller ett blåmärke.
För att råda bot på detta kan man försiktigt, försiktigt släppa verktyget när man kommit ända in. Och därefter aspirera och trycka på vanligt sätt. När nålen sedan ska ut, så har den en mer naturlig vinkel......och bekymren KAN lindras.

BM

Låter som en vettig teori! Kan stämma bra på en annan som sliter och bänder...
Citera
2010-06-17, 16:15
Medlem
kzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcoholism
Fettet tar upp det också, men inte lika fort.

Exakt. Inget går till "spillo" om man injicerar in i fettet istället för muskeln. Blir bara en annorlundare upptagningstid.

"STABLE TESTOSTERONE LEVELS ACHIEVED WITH SUBCUTANEOUS TESTOSTERONE INJECTIONS

M.B. Greenspan, C.M. Chang
Division of Urology, Department of Surgery, McMaster University,
Hamilton, ON, Canada

Objectives: The preferred technique of androgen replacement has been intramuscular (IM) testosterone, but wide variations in testosterone levels are often seen. Subcutaneous (SC) testosterone injection is a novel approach; however, its physiological effects are unclear. We therefore investigated the sustainability of stable testosterone levels using SC therapy. Patients and methods: Between May and September 2005, we conducted a small pilot study involving 10 male patients with symptomatic late-onset hypogonadism.

Every patient had been stable on TE 200 mg IM for 1 year. Patients were instructed to self-inject with testosterone enanthate (TE) 100 mg SC (DELATESTRYL 200 mg/cc, Theramed Corp, Canada) into the anterior abdomen once weekly. Some patients were down-titrated to 50 mg based on their total testosterone (T) at 4 weeks.

Informed consent was obtained as SC testosterone administration is not officially approved by Health Canada. T levels were measured before and 24 hours after injection during weeks 1, 2, 3, and 4, and 96 hours after injection in week 6 and 8.

At week 12, PSA, CBC, and T levels were measured however; the week 12 data are still being collected.

Results: Prior to initiation of SC therapy, T was 19.14+3.48 nmol/l, hemoglobin 15.8+1.3 g/dl, hematocrit 0.47+0.02, and PSA 1.05+0.65 ng/ml. During the first 4 weeks, there was a steady increase in pre-injection T from 19.14+3.48 to 23.89+9.15 nmol/l (p¼0.1). However, after 8 weeks the post-injection T (25.77+7.67 nmol/l) remained similar to that of week 1 (27.46+12.91 nmol/l). Patients tolerated this therapy with no adverse effects.

Conclusions: A once-week SC injection of 50–100 mg of TE appears to achieve sustainable and stable levels of physiological T. This technique offers fewer physician visits and the use of smaller quantity of medication, thus lower costs. However, the long term clinical and physiological effects of this therapy need further evaluation."
Citera
2010-06-17, 18:29
Medlem
anonyymis avatar
Kört Shark's grejjer länge! Inte haft någe problem med dem alls, utan bara positiv erfarenhet. Enda var en gång när jag körde tren. Efter ett av de första sticken kändes som en lårkaka av 4:e graden.
Alla trycker olika, men jag brukar köra övre utsidan av låret. Man har då bra kontroll, och risken för snea stick minimeras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in