2010-06-17, 00:33
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=QLAg5LUvMCY

Väldigt otippat att det skulle bli sång för "Danne" från snook med, debutplattan kommer i höst iallafall och heter "Svart, vitt och allt däremellan"
Citera
2010-06-17, 00:37
Medlem
Farezs avatar
Nice!

Låter lite likt Oskar Linnros nya platta! Inte konstig då de är vänner och har väl utvecklat en liknande musiksmak!
Citera
2010-06-17, 16:05
Medlem
Hörde den på P3 i tisdags och märkte likheterna med Oskar direkt. Men det funkar ju, och jag tycker den är riktigt bra.
Citera
2010-06-18, 16:42
Medlem
Bevas avatar
Shit!

I en intervju med Oskar så säger han att dom inte skulle återförenas för att dom låg så långt ifrån varandra musikaliskt. Där ljög han...eller?
Senast redigerad av Beva 2010-06-18 kl. 16:58.
Citera
2010-06-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beva
Shit!

I en intervju med Oskar så säger att dom splittrades för att dom låg så långt ifrån varandra musikaliskt. Där ljög han...eller?

Kan bero på att han verkade knappt veta något om Dannes solokarriär i intervjun.

OnT: riktigt bra låt, tror detta kommer bli bättre än Linnros!
Citera
2010-06-18, 17:00
Medlem
Bevas avatar
Citat:
Kan bero på att han verkade knappt veta något om Dannes solokarriär i intervjun.
Då skall han väl inte uttala sig om saken?

Grattis till ditt första inlägg!
Citera
2010-06-18, 23:24
Medlem
Riktigt bra, mycket likt Linnros, dags att slå samman krafterna och dra igång snookmaskinen igen? Absolut.
Citera
2010-06-18, 23:31
Medlem
Fasiken, länken är död. Någon som har låten någon annanstans?
Citera
2010-06-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raksol
Fasiken, länken är död. Någon som har låten någon annanstans?

http://www.youtube.com/watch?v=JmSnfuA-yMw
Citera
2010-06-19, 10:55
Medlem
Crices avatar
Låter lite som Paul Simon, när han började snöa in på afrikansk musik. Gillar nästan den här låten bättre än Oskar Linnros skiva - förvånande, då jag trodde att det var Oskar som var den enda verkliga talangen i Snook.
Citera
2010-06-19, 12:29
Medlem
S.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crice
Låter lite som Paul Simon, när han började snöa in på afrikansk musik. Gillar nästan den här låten bättre än Oskar Linnros skiva - förvånande, då jag trodde att det var Oskar som var den enda verkliga talangen i Snook.
Nja, Danne har i min mening alltid varit och är den bättre i Snook. Både när det gäller rapen och som han visar nu, sången.
Citera
2010-06-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Ericsson
Nja, Danne har i min mening alltid varit och är den bättre i Snook. Både när det gäller rapen och som han visar nu, sången.

Men det har ändå känts som att Danne alltid har velat vara den som ville bevara rappen i snook, medans så fort Kihlen körde själv (bejbi och låtsas som det regnar tex.) var det lugnare soul, och jag blev väldigt förvånad att Dannes solokarriär inte fortsatte inom rappen. Dock lyckas han enligt mig bättre än Linnros med det hela!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in