2010-06-16, 23:41
Medlem
adamthebombs avatar
Min laptop kraschade för ett litet tag sen så jag har fått återgå till en annan dator. Tyvärr fungerar inte dess brännare som jag vill.

Vill flasha min 740b-brännare till 840b för att kunna läsa & skriva DVD+R DL-skivor då det tydligen är samma hårdvara. Jag får det emellertid inte att funka.

Läste en "guide" på: http://club.myce.com/showthread.php?t=178207Drive hur man skulle göra.
Det fanns olika versioner av programmet man skulle använda för att flasha brännaren. "GSA-4166B" (1.01 samt 1.02) men ingen funkade. Det står att det är "model mismatched" på 1.02 & kan inte öppna bin-filen på 1.01 heller.

Så vad kan jag göra? Kan man utföra operationen med nåt annat program lika bra eller? Står i readme's att det kan uppkomma permanenta skador på brännaren om man gör fel så vågar inte riktigt pröva mig fram.

Tacksam för all hjälp!

Datorn använder Windows XP btw...
Citera
2010-06-17, 19:18
Medlem
Säker på att du använder rätt binfile?
Så du inte råkat använda den i GSA 4166 rarfilen?
Det ska funka.
Har gjort samma själv.
Citera
2010-06-22, 22:17
Medlem
adamthebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musikfuralle
Säker på att du använder rätt binfile?
Så du inte råkat använda den i GSA 4166 rarfilen?
Det ska funka.
Har gjort samma själv.
Japp använde rätt (840). Kanske gjorde nåt annat fel orkar inte krångla med det just nu. Har en laptop med pajat grafikkort fast som klarar av att bränna dvd+r dl-skivor så det fixade sig ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in