• 1
  • 2
2010-06-16, 23:52
Medlem
Frates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajar
Man kan inte gra en Iphone app med en Pc va?
Inte sen Apple tog bort det.
Citera
2010-06-17, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajar
[*] Det jag undrar r om jag kan anvnda det jag lr mig i A-kursen med Mac eller r det endast fr PC?[/list]

Kolla upp vilken sprk ni ska lsa, i min programeringskurs A s lste jag C++, i B s var det Java och i C ngot MS.
Nu minns jag inte ngot alls av kurserna s det var sak samma. Men C++ och Java ska inte vara ngra problem i OSX
Citera
2010-06-17, 08:32
Medlem
mrhalts avatar
Sitter och programmerar i C p min mac, gr utmrkt.
Citera
2010-06-17, 15:48
Medlem
Ska brja p ett ingenjrsprogram i datateknik i hst och funderar p att kpa en macbook pro de kommande dagarna.

Vad anvnder ni fr program som ni programmerar i?

Har haft lite c++ p hgskolan frr och d anvnde vi en unix-baserad dator och emacs fr kodskrivande och kompilering.
Hur funkar detta om man kr OSX? Motsvarigheter? Kompileras det p samma stt?

Tack p frhand
Citera
2010-06-17, 16:06
Medlem
Tack s mycket fr all hjlp Jag behver inte trden lngre men MV740 verkar vilja lna den
Citera
2010-06-17, 16:17
Medlem
Itmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MV740
Ska brja p ett ingenjrsprogram i datateknik i hst och funderar p att kpa en macbook pro de kommande dagarna.

Har haft lite c++ p hgskolan frr och d anvnde vi en unix-baserad dator och emacs fr kodskrivande och kompilering.

Tack p frhand
Ja, du kan kra emacs, vim eller vad du vill. Jag kr smultron och kompilerar med g++ i ett separat terminalfnster.
Citera
2010-06-17, 16:22
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MV740

Tack p frhand

man kan nrda till det och anvnda emacs resp. gcc. men annars r xcode vldigt bekvmt (xcode anvnder ocks gcc som kompilator, men man slipper knappa i terminalfnster)
Citera
2010-06-17, 21:23
Medlem
Tack fr svaren grabbar! Blir en MPB 13" p lrdag d och minin fr hitta ett nytt hem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in