2010-06-16, 09:34
Medlem
Kurtwaldherlsons avatar
Jag kom och tänka på en sak, hur bra säkerhet har flashback med tanke på att det lär finnas snutar och diverse människor här? Folk snackar ju som galningar om saker som ingen skulle ha gjort ifall en snut stog runt hörnet Kan polisen kräva en ip adress av flashback eller andra saker?
Citera
2010-06-16, 10:54
Medlem
Tror alla är skyddade här ute IP adresser ges inte ut, om man inte är lika klantig som jag som med ett knapptryck gav ut adressen. Men tack Admin som kan sitt jobb. Undrar hur roligit de som fixar och donar med våra dumheter har. Men rätt så säker man är skyddad om man inte är allt för klantig.
Citera
2010-06-16, 11:23
Medlem
TMMs avatar
Det finns ju en regel som säger att man inte får uppmana till brott. Och att ställa frågor är ju knappast olagligt. Flashback är väl en mixad form av "Illustrerad vetenskap" och "En ding ding värld", där man, istället för att ha artiklar som berättar om hur John Doe piercade sig med hjälp av en motorsåg och en vinkelslip, har användare som frågar om det är möjligt att göra så.
Citera
2010-06-16, 11:28
Medlem
Flashback lämnar inte ut ip-adresser.
Citera
2010-06-19, 02:01
Medlem
Kurtwaldherlsons avatar
Tack för era svar
Citera
2010-06-28, 03:26
Medlem
redbean87s avatar
Flashback skulle aldrig lämna ut användares IP adresser utan vettig anledning
Senast redigerad av redbean87 2010-06-28 kl. 03:33.
Citera
2010-06-28, 19:21
Medlem
WhoFortyTwos avatar
rätta mig om jag har fel men:

flashback ligger i england vilket gör att svensk polis inte har någon befogenhet att kräva IP´n från olika användare.
Citera
2010-06-28, 19:24
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
rätta mig om jag har fel men:

flashback ligger i england vilket gör att svensk polis inte har någon befogenhet att kräva IP´n från olika användare.
Flashback International Inc
1461 First Avenue
New York, NY 10075-2201
USA

https://www.flashback.org/kontakt
Citera
2010-06-28, 19:39
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
En gång för alla, för att utöka BoISaren's svar: Flashback som bolag ligger i USA sedan en tid tillbaka, servrarna med forum och inlägg ligger i Sverige | Stockholm.
Citera
2010-06-28, 21:16
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En gång för alla, för att utöka BoISaren's svar: Flashback som bolag ligger i USA sedan en tid tillbaka, servrarna med forum och inlägg ligger i Sverige | Stockholm.

hm, där ser man. mitt fel.
Citera
2010-06-29, 08:56
Medlem
Yo Flashback!

Med tanke på att ni brister i era säkerhetsrutiner, något som ni själv fått känna på då någon Outat er. Hur stor tillit kan vi ha på er?

Sedan så gjorde jag den grava missen att använda mitt riktiga mail-adress då jag skrev in mig här. Genom min mail-adress så kan man få fram andra uppgifter om mig.
Nu vill jag ändra mail-adressen till ett annat så att det inte går att få frm uppgifter om mig.. går det?

Sedan om jag väljer att radera det här kontot, kan jag lita på att ni tar bort mig från era databaser?

Till sist hur ställer ni er till PuL (1998:204)?
Citera
2010-06-29, 10:10
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Flashback precis som alla andra måste lämna ut IP på polisens begäran.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in