2010-06-16, 00:04
Medlem
vetickes avatar
Hejhej. Har haft en tjej hos mig för nån månad sen som efter det addade mig på msn av anledningen "att jag var så söt".

Dock är det så att jag nyss har slutat med ett ganska långvarigt drogmissbruk. Cannabis ett par gånger i veckan (periodvis dagligen) samt att jag ofta firade helgerna med sub, meph eller tjack.

Har alltså haft det jävligt jobbigt dom senaste drogfria veckorna då jag har upplevt att jag inte klarar av att vara normal i situationer då jag har många personer runtomkring mig (människor som jag känner dåligt då). Mina händer börjar darra och jag tänker alldelles för mycket på vad folk tycker om mig och det jag säger osv..

Detta har dock släppt en aning dom senaste dagarna, dock har jag spenderat dom med mycket goda vänner och inte med folk som är okända för mig. Det känns som det har stärkt mig en aning.

Därför snackade jag nu ikväll med tjejen och hon frågade mig om jag ville ses i helgen. Kan dock inte pga Dh i Jönköping. Så vi sa att det vi tar helgen därpå istället. Grejen är att hon antagligen kommer vilja att jag ska umgås med en hel del folk jag absolut inte känner och jag har den senaste tiden upplevt att mitt psyke lätt bara kan bryta ihop totalt om jag hamnar i "fel" situation. Det värsta som skulle kunna hända för mig, tycker verkligen om bruden än så länge så vill se vad det går för.

Sååå, vad säger ni?
Vad ska jag säga till bruden (känns inte som något problem alls att träffa bara henne)?
Möjlig social fobi, eller är det bara jag som förstorar upp det?
Citera
2010-06-16, 00:08
Medlem
brajzillas avatar
tja går det åt helvete har du ju ett helt liv på dig att sitta vid köksbordet och leka med tandpetare sen om du har lust.
Citera
2010-06-16, 00:08
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Börja med att fråga vad ni ska hitta på, utifrån svaret du får kan du agera
Citera
2010-06-16, 00:11
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Börja med att fråga vad ni ska hitta på, utifrån svaret du får kan du agera

Hon har redan gett förslaget att vi skulle vara där hon bor och umgås lite med hennes polare och så. Men det var ju för denna helgen hon förslog det så får väl se vad hon säger om nästa då.
Citera
2010-06-16, 00:19
Medlem
Skulle föreslå att du säger till henne som det är. Inte att du nyligen har haft drogmissbruk, utan att du har social fobi och därför gärna umgås med bara henne innan du träffar hennes vänner.
Citera
2010-06-16, 00:26
Medlem
fredd4ns avatar
Säg att du har vibbar av social fobi, inte att du har social fobi. (finslipning kallas det)
Citera
2010-06-16, 00:29
Medlem
Mandic!s avatar
Hur funkar du när du druckit alkohol? Tänker på din sociala fobi.
Citera
2010-06-16, 00:33
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!

Är ungefär samma som innan. Dock känns det som alkoholen dämpar lite i mindre mängder.

Känns bara som en jävligt dålig start att säga till henne att jag har soc fobi, framförallt pga att jag inte har kollat upp om jag har social fobi än (ska göras ganska snart antagligen) och för att jag inte vill sumpa det nu när jag väl har chansen liksom.
Citera
2010-06-16, 02:04
Medlem
ziences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Om han nu avvänjer sig är väl knappast något slags sinnesmanipulerande att rekommendera?
Citera
2010-06-16, 02:05
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Är ungefär samma som innan. Dock känns det som alkoholen dämpar lite i mindre mängder.

Känns bara som en jävligt dålig start att säga till henne att jag har soc fobi, framförallt pga att jag inte har kollat upp om jag har social fobi än (ska göras ganska snart antagligen) och för att jag inte vill sumpa det nu när jag väl har chansen liksom.

Som någon skrev längre upp, säg att du har lite vibbar av social fobi lite sådär på skoj men så att hon ändå förstår att du bara vill vara med henne till att börja med. Inte lönt att gå runt och lida i onödan när du bara kan vara lite ärlig istället. Om hon verkligen vill träffa dig så tror jag nog hon förstår. Lycka till.
Citera
2010-06-16, 02:33
Medlem
Trapeds avatar
Konstigt att det första ni ska göra är att träffas med hennes polare och inte bara ni två.
Citera
2010-06-17, 00:50
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traped
Konstigt att det första ni ska göra är att träffas med hennes polare och inte bara ni två.

Tycker också det låter lite skumt. Menmen, ska höra med henne om hon tycker det är ok att det är bara är vi två när vi träffas så får jag se vad hon säger
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in