2010-06-15, 20:00
Medlem
korps avatar
Jag hittade ingen tråd om Apples MobileMe, finns den någon som jag missade så ber jag om ursäkt.

Jag undrar om MobileMe fungerar att synca med olika Windows prg som Outlook och liknande. Jag funderar lite på att skaffa MobileMe, men det behöver kunna syncas med min Macbook och med jobbets Windows kalendersystem osv.

Jag antar att det är ganska enkelt gällande Email, men hur fungerar det med kalendrar, det finns ju en hel del olika versioner där ute för tex PC.
Citera
2010-06-15, 20:08
Medlem
Har inte testat själv, men enligt Apple skall det funka att synka kalender och kontakter med Outlook (http://www.apple.com/mobileme/features/pc.html). De erbjuder 60 dagar free trial, så bara att anmäla sig och testa...
Citera
2010-06-15, 20:14
Medlem
zBr9s avatar
Fick aldrig Outlook 2010 att fungera ihop med Mobile Me när jag testade. Iofs hade jag en piratad version som antagligen var skitdålig. Själva funktionen finns iallafall.
Citera
2010-09-02, 00:50
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Är MobileMe värt pengarna? Vad är den stora nyttan om man säger som så?
Citera
2010-09-02, 09:31
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Det var definitivt värt pengarna förut, men nu när Google erbjuder kalender- och kontaktsynkning gratis så vet jag inte riktigt. Dela fotoalbum online finns ju också många andra tjänster för, liksom plats för webbsida. De andra funktionerna som iDisk och Find my iPhone har jag aldrig använt. Mitt abonnemang går snart ut och jag har inte bestämt mig än för om jag ska förlänga det. Jag ska nog testa Googles synktjänster och se hur de fungerar. Om jag kan publicera en kalender så andra kan prenumerera på den och omdet fungerar lika smidigt som med Mobile Me.
Citera
2010-09-02, 10:25
Medlem
zodiac08s avatar
Citat:

Eftersom jag använder Iphone, Mac och Mobileme kombinerat i jobbet är det guld värt. Schemat och kontakterna är lättöverskådliga och syncas "smothless" Om man är i behov av det är det, enligt mig den bästa tjänsten på marknaden
Citera
2010-09-02, 23:48
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Det var definitivt värt pengarna förut, men nu när Google erbjuder kalender- och kontaktsynkning gratis så vet jag inte riktigt. Dela fotoalbum online finns ju också många andra tjänster för, liksom plats för webbsida. De andra funktionerna som iDisk och Find my iPhone har jag aldrig använt. Mitt abonnemang går snart ut och jag har inte bestämt mig än för om jag ska förlänga det. Jag ska nog testa Googles synktjänster och se hur de fungerar. Om jag kan publicera en kalender så andra kan prenumerera på den och omdet fungerar lika smidigt som med Mobile Me.

Citat:
Ursprungligen postat av zodiac08
Eftersom jag använder Iphone, Mac och Mobileme kombinerat i jobbet är det guld värt. Schemat och kontakterna är lättöverskådliga och syncas "smothless" Om man är i behov av det är det, enligt mig den bästa tjänsten på marknaden

mmm, Nå, jag funderar lite över om googles gratistjänster inte klarar av det samma. Är det värt så mycket cash för en tjänst som man i princip kan få gratis.
Citera
2010-09-04, 21:08
Medlem
SinXs avatar
Citat:
mmm, Nå, jag funderar lite över om googles gratistjänster inte klarar av det samma. Är det värt så mycket cash för en tjänst som man i princip kan få gratis.

Har inget speciell erfarenhet av Google synctjänster, men mobileme fungerar riktigt bra. Du får allt du behöver i en molntjänst, och en sak som jag finner skapligt ovärdelig är hur enkelt det är att komma åt alla sina macar över internet vilket inte fungerade ens i närheten så bra med ett par andra tjänster jag provade. Pluset är också att MobileMe redan är en del av systemet vilket kan vara rätt skönt.
Citera
2010-09-05, 08:15
Medlem
soers avatar
Citat:

Som jag skrev så var Mobile Me värt pengarna FÖRUT, då fanns inte möjligheten att synka kalender osv från Google, det var ju först för typ ett år sedan de införde Exchange-stöd. Det fanns helt enkelt ingen gratistjänst då.
Citera
2010-09-06, 16:09
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Okay boys, då vet jag. Skall prova det gratis först och se vad jag tycker sen.
Citera
2010-11-23, 17:32
Medlem
akksel2s avatar
Kan man fortfarande välja om man vill ha "mailadress@me.com" eller "mailadress@mac.com"?
Citera
2010-11-23, 17:33
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Kan man fortfarande välja om man vill ha mailadress@me.com eller mailadress@mac.com?

Nej, det är endast me.com framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in