• 4
  • 5
2010-11-15, 16:23
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Ja, mer eller mindre. Hade dom gjort flash från grunden till något som inte kräver 90% av prestandan från saken det körs på för att visa en animerad katt så kanske Apple inte hade varit så anti. Men som sagt, HTML5 gör ju att Flash är totalt överflödig. Vi måste bara vänta på att världen anpassar sig.
Jaha, nu förstår jag vad du menar. Och jo, du har faktiskt helt rätt!
Citera
2011-04-30, 00:43
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Alltså, nu har detta jävulskap pågått i så jävla många år, att skall det nu fan inte komma en lösning till problemet snart eller?

Visst, att det kan ta en stund, men detta är ju löjligt. Sedan så tar HTML 5 implementeringen en sådan jävla tid att man snart får gå och köpa en PC att ha vid sidan om, för ingen jävel orkar lyssna på denna fläkt-orkester.

Någon, någonstans måste ju veta vad det är som orsakar detta problem?
Citera
2011-04-30, 00:45
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Alltså, nu har detta jävulskap pågått i så jävla många år, att skall det nu fan inte komma en lösning till problemet snart eller?

Visst, att det kan ta en stund, men detta är ju löjligt. Sedan så tar HTML 5 implementeringen en sådan jävla tid att man snart får gå och köpa en PC att ha vid sidan om, för ingen jävel orkar lyssna på denna fläkt-orkester.

Någon, någonstans måste ju veta vad det är som orsakar detta problem?

Jag har bara en känsla av att Apple ALDRIG kommer vika sig i Flash-frågan.

Det kommer nog dröja innan vi ser en lösning på detta.
Citera
2011-04-30, 00:48
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag har bara en känsla av att Apple ALDRIG kommer vika sig i Flash-frågan.

Det kommer nog dröja innan vi ser en lösning på detta.

Jag förväntar mig inte att Apple själva skall vika sig. Men någon jävle någonstans måste väll kunna göra något för att kringå detta.

Sedan så undrar man ju vad fan det är som tar en sådan jävla tid med att gå över till HTML 5. På youtube så är det ju bara de nyaste klippen som kör HTML5, resten är samma skit som de alltid varit.

Blir så jävla förbannad!
Citera
2011-04-30, 00:53
Medlem
tzjs avatar
Japp, håller med.

Hänger inte med tillräckligt i Flash-debatterna, men det borde vara nog för de flesta Macanvändare.
Citera
2011-04-30, 01:58
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag tror det beror på vem det är som kör flash. Jag har absolut inte problem med högkvalitiv flash på youtube, ser jag däremot en video i låg-kvalité från expressen eller aftonbladet så blir datorn, tack vare flash, oerhört varm och får kämpa sig fram.

Hur kan detta komma sig, finns det olika "kodeks" inom flash? Hur kan jag se på HD-videos från youtube utan att datorn blir för jobbig, men om jag ser en sketen video från expressen så smälter datorn o får kämpa sig fram?
Citera
2011-05-06, 20:02
Medlem
Kr00ls avatar
En gissning är att expressens/aftonbladets sidor är proppade med en massa onödigt flash-innehåll (dvs. allt som inte tillhör själva videon) vilket gör att din dator får slita så mycket när du tittar på dessa sidor.
Citera
2011-05-06, 20:51
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jag tror det beror på vem det är som kör flash. Jag har absolut inte problem med högkvalitiv flash på youtube, ser jag däremot en video i låg-kvalité från expressen eller aftonbladet så blir datorn, tack vare flash, oerhört varm och får kämpa sig fram.

Hur kan detta komma sig, finns det olika "kodeks" inom flash? Hur kan jag se på HD-videos från youtube utan att datorn blir för jobbig, men om jag ser en sketen video från expressen så smälter datorn o får kämpa sig fram?

Kan det vara så att du kör youtubes HTML5-videospelare?
Citera
2011-05-06, 20:54
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekanna
Kan det vara så att du kör youtubes HTML5-videospelare?
Nä, jag testade html5 i början och då fungerade det bra på min dator, men längre in i utveckligen så fungerade html5 sämre hos mig av någon anledning. Så tillsvidare kör jag med flash.

Fast flash fungerar bra hos mig när det gäller youtube..
Citera
2011-05-07, 00:29
Medlem
Knutbollens avatar
Jag hade samma problem med Flash ända tills jag återställde Safari. Pröva och se ifall det hjälper
Citera
2011-05-07, 00:50
Medlem
godBrotherXs avatar
för att företaget inte gillar flash så ska inte kunderna ha flash? de låter helt dumt, men vad förväntar man sig av apple egentligen?
Citera
2011-05-07, 11:52
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Japp, håller med.

Hänger inte med tillräckligt i Flash-debatterna, men det borde vara nog för de flesta Macanvändare.

Kan inte du använda din moderatorsmakt, skicka ett mail till Jobs och säg....

"I'm a moderator att fucking Flashback, fix the flash problem or else..."

Kanske aningen offT men märker ni liknande problem när ni kollar på ex. streams med Silverlight?

Och bygger silverlight på flash eller är det helt eget? För mig blir det liknande problem men inte lika illa som med Flash, därav frågan.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in