Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-15, 17:46
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis

Låt gå för att man behöver en modern version av flashpluginen om man använder moderna flashfunktioner.

Man ska inte behöva OPTIMERA innehållet efter någon jävla webläsare. Man skall skriva korrekt HTML (vilket väl grymt sällan var fallet ..) och sedan är det upp till de som gör webläsaren att se till att skiten visas korrekt.
Det plus att Apple är arroganta jävlar ändå.
Vad är det då som gör att olika flashtillämpningar har så olika prestanda som i mitt exempel?

Du är ännu en som verkar duktigt lack över någonting och alltid vill avsluta varenda post med att Apple är >inflika valfritt aggressivt nedlåtande tillmäle här< Svär lite också vetja!
Citera
2010-06-22, 17:02
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Vad är det då som gör att olika flashtillämpningar har så olika prestanda som i mitt exempel?

Du är ännu en som verkar duktigt lack över någonting och alltid vill avsluta varenda post med att Apple är >inflika valfritt aggressivt nedlåtande tillmäle här< Svär lite också vetja!

Idag hade jag en katastrofal dag på jobbet. Jobbar på ett marknadsföringsbolag och var tvungen att surfa runt lite på olika flashsidor för att få lite inspiration. Det blev fan outhärdligt. Jag kan inte låta bli att nojja mig om att hela datorn kraschar på grund av att skiten blir överhettad eller något.

Jag brukar hålla med om Jobs i mångt och mycket. Men i detta fall så tycker jag faktiskt att Apple själva borde få tummen ur röven och åtgärda felet. Det kan ju fan inte vara så att det är ett fel som Apple själva inte kan lösa, det är ju deras OS!
Citera
2010-06-28, 09:51
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Idag hade jag en katastrofal dag på jobbet. Jobbar på ett marknadsföringsbolag och var tvungen att surfa runt lite på olika flashsidor för att få lite inspiration. Det blev fan outhärdligt. Jag kan inte låta bli att nojja mig om att hela datorn kraschar på grund av att skiten blir överhettad eller något.

Jag brukar hålla med om Jobs i mångt och mycket. Men i detta fall så tycker jag faktiskt att Apple själva borde få tummen ur röven och åtgärda felet. Det kan ju fan inte vara så att det är ett fel som Apple själva inte kan lösa, det är ju deras OS!

Någon som hört om det finns någon tredjeparts lösning till detta?
Citera
2010-06-28, 14:09
Medlem
Det är inget fel på Mac OS X, jag fick ju bättre grafikprestanda på min gamla 500 MHz G3 med ATi Rage! Vektorgrafik över HD-video borde ju inte vara någon konst med dagens hårdvara, speciellt med Quartz Extreme.
Citera
2010-10-29, 21:43
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Alltså, här sitter man och väntar på att HTML5 skall köra igång på riktigt. Dock så verkar det som om detta inte kommer att ske på en bra stund.

Skall vi Mac användare bara stå ut med skiten Flash tills dess, eller vad fan tänkte Apple göra åt saken.
Citera
2010-10-29, 22:18
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Alltså, här sitter man och väntar på att HTML5 skall köra igång på riktigt. Dock så verkar det som om detta inte kommer att ske på en bra stund.

Skall vi Mac användare bara stå ut med skiten Flash tills dess, eller vad fan tänkte Apple göra åt saken.
Det är väl snarare Adobe det ligger hos?
Citera
2010-10-29, 22:41
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:

Det är en rasande takt på HTML5-utvecklingen! Drivet av Apples iOS-devices.
http://blog.mefeedia.com/html5-oct-2010
Citera
2010-10-29, 23:55
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det är väl snarare Adobe det ligger hos?

Njah, inte så som jag ser det. Ibland så måste man som Apple även krypa till korset och se till att dess kunder kan använda det som finns på nätet utan problem.

Visst det är Adobe som har en skit produkt. Men samtidigt så är nästan allt Flash på nätet. HTML5 beta grunkor dyker upp lite här och där. Men det är alltid alternativ två som på youtube.

Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det är en rasande takt på HTML5-utvecklingen! Drivet av Apples iOS-devices.
http://blog.mefeedia.com/html5-oct-2010

Det är intressant att läsa. Hoppas verkligen något händer och fort. För detta håller fan inte.
Citera
2010-10-30, 00:28
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Njah, inte så som jag ser det. Ibland så måste man som Apple även krypa till korset och se till att dess kunder kan använda det som finns på nätet utan problem.

Visst det är Adobe som har en skit produkt. Men samtidigt så är nästan allt Flash på nätet. HTML5 beta grunkor dyker upp lite här och där. Men det är alltid alternativ två som på youtube.

Det är intressant att läsa. Hoppas verkligen något händer och fort. För detta håller fan inte.

Ok, är verkligen inte insatt i det här men vad i OS X är det som förhindrar att Adobe skriver bra kod?
Citera
2010-10-30, 00:59
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ok, är verkligen inte insatt i det här men vad i OS X är det som förhindrar att Adobe skriver bra kod?

Ja du, inte vet jag. Men något verkar det ju vara. Svårt att tro att det bara vore adobe som är den som bär skulden.
Citera
2010-10-30, 01:05
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ja du, inte vet jag. Men något verkar det ju vara. Svårt att tro att det bara vore adobe som är den som bär skulden.
Hmm jag vet inte heller, någon som kan bringa klarhet?
Citera
2010-10-30, 01:05
Medlem
valle20s avatar
Citat:

Steve Jobs (?) har väl sagt att att han mer eller mindre skiter fullständigt i flash. Varför kan man bara undra, man säljer världens populäraste mobil men förvägrar kunderna en standardiserad tjänst. Vill inte vara den som är den, men varför i hela friden väljer man apple när det finns öppen programvara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in