Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-15, 13:44
Medlem
God eftermiddag Flashback.
Jag kommer inte längre in i Windows vista på min laptop. Slog igen datorn igår kväll utan att stänga av den. En uppdatering låg då och väntade, så att säga. När jag öppnade datorn igen, i förmiddags, så betedde den sig underligt och jag stängde därför av den. Nu när jag försöker starta windows så dyker själva välkomstskärmen upp med texten "uppdateringar konfigureras steg 3 av 3 stäng inte av datorn". Där finns förstås också ett %-räkneverk, som dock inte sätter igång. Texten ersätts efter ett tag av "välkommen", så som det brukar se ut. "Välkommen" försvinner dock mycket snabbt (cirka 1 sekund) och ersätts av texten "windows avslutas", varpå datorn startas om och hela proceduren upprepas. Och så håller det på. Vad göra? Jag har redan provat felsäkert läge, med exakt samma resultat. Jag förstår ingenting. Snälla hjälp?

Edit: Ska förstås påpeka att jag inte har någon Vista-skiva. En sådan följde inte med datorn, då allt ligger på hårddisken. Men denna kommer jag ju inte åt!
Senast redigerad av Martz1349 2010-06-15 kl. 14:21.
Citera
2010-06-15, 17:59
Medlem
kvaveberusads avatar
ett gyllene tillfälle att uppgradera till windows 7 verkar det som. alternativet är väl att skaffa en vista skiva och starta på den för att reparera din installation
Citera
2010-06-15, 20:27
Medlem
[Strange Days]s avatar
1] Logga in i Felsäkert Läge.
2] Följ instruktionerna i denna länk (Korrigera en skadad användarprofil).
3] ???
4] Profit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in