2010-06-15, 12:56
Medlem
Denoms avatar
Jag vet att en person misstänkt för några brott med kopplingar till mig har häktesförhandling nu i veckan, vet dock inte när rättegången är. Hur får jag reda på det?
Citera
2010-06-15, 12:58
Medlem
ormanoffs avatar
Om häktningsförhandling hålls nu så är datum för huvudförhandling ännu inte satt. Du får snällt vänta och höra av dig till tingsrätten med jämna mellanrum för att få datumet.
Citera
2010-06-15, 13:02
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Om häktningsförhandling hålls nu så är datum för huvudförhandling ännu inte satt. Du får snällt vänta och höra av dig till tingsrätten med jämna mellanrum för att få datumet.
Okej, för jag har inte namnet på den häktade, dock målsägandet. Duger det att höra av mig till tingsrätten och fråga efter rättegång med målsägandets namn?
Citera
2010-06-15, 13:35
Medlem
Justitiemords avatar
Ansluter mig till ormanoff.

Kolla också med domstolen vilka häktningsförhandlingar som hålls denna vecka, på så sätt får du reda på målnumret, vilket underlättar fortsatt kontakt.
Citera
2010-06-15, 14:44
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Ansluter mig till ormanoff.

Kolla också med domstolen vilka häktningsförhandlingar som hålls denna vecka, på så sätt får du reda på målnumret, vilket underlättar fortsatt kontakt.
Okej, tack.
Citera
2010-06-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Okej, för jag har inte namnet på den häktade, dock målsägandet. Duger det att höra av mig till tingsrätten och fråga efter rättegång med målsägandets namn?

NAmn och adress om du inte har personnummret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in