Utsedd till århundradets bäste spelare av folket i en omröstning. Jobbigt?
OK. Så om jag knäcker knäskålen på en motståndare, med en medveten sidospark, eller ger honom en dansk skalle och domarna inte ser det, så är det OK? Allt som domaren inte ser är OK? Jag antar att du till 100% föraktar VAR? Jag antar att du dessutom gärna skulle dopa dig, för att vinna individuella tävlingar? Upptäcker ingen det, så vinner du för att du är bäst.
Du svarade på mitt inlägg där jag diskuterade Messi vs Maradona i passningar vad gäller assist. Du sa att om man ska se det på det sättet (individuell statistik) så är CR7 och R9 före. När jag helt stänger det argumentet så börjar du tjafsa om titlar. Vilka tyngre titlar har Ronaldo? En extra CL-titel? Visst, men Messi har fler ligatitlar. Ronaldo har ett EM men spelade knappt finalen. Enstaka matcher avgör inte en hel karriär, framför allt inte i en lagsport med 11 spelare på planen. Att hylla Ronaldo för en EM-titel när han inte ens deltog i finalen och sen såga Messi när Higuain kunde skjutit både Vm och Copa till Argentina med 100%-chanser?
Dålig argumentation. Inte lönt att diskutera med dig, för din kunskap räcker inte till.
När man vinner VM blir man världsmästare. Bäst i världen. Messi har aldrig vunnit något som utnämner honom till bäst i världen.
Sen kan han ha 4 miljarder framspelningar, han vann aldrig VM.
Och att vinna titlar med ett lag som utgjorde stommen i laget som vann EM, VM och EM igen, visar ju på att hans lagkamrater var ännu bättre än honom i landslaget. Han klarade sig inte utan sina gubbar i Barca. Förmodligen därför han aldrig bytte klubb.
Han har lyckats I ett lag, i en miljö. De största lyckas överallt. Åtminstone i både klubb och landslag.
Jag håller såklart med, och tycker att det visar på brister i sitt liv när man i anslutning till hans död går in i en hyllningstråd och försöker förminska honom.
Små patetiska aftonbladetläsare.
Jag har i många andra trådar kritiserat honom. Jag har bemött påstående om att han skulle vara den bäste genom tiderna. Det skrivs att han är större än messi för han har ett vm guld, då glöms det bort att Pelé har tre vm guld och borde således vara bra mycket större än M.
Vi blir aldrig överens så jag tackar för en trevlig diskussion och ha en trevlig helg.
maradona ar bast men kan vi avliva myten att napoli var ett lag som bestod av dussinlirare
careca, bruno giordino, alemao, ciro ferrara etc etc
Hade trott att det där egentligen i högre grad gällde Argentina. De vann ju 78, så de lär ju knappast ha blivit ett totalt B-lag på bara 8 år. Kommer ju ihåg Burruchaga, och om Valdano läser man:
Valdano, named La Liga’s Foreign Player of the Year in 1985-86, had just won La Liga and the UEFA Cup with Real Madrid and was at the peak of his powers. He only scored seven goals for Argentina, but four came in the 1986 World Cup and one of them came in the final itself.
Detta innebär dock inte att jag bestrider att Maradona dominerade det laget och VM som ingen annan spelare gjort sedan dess.
Jag har en fråga om semin Italien - Argentina i Neapel 1990. Jag läser på vissa ställen att Maradona då fick åskådarna att heja på honom (och Argentina) snarare än Italien. Det är dock inte min minnesbild, och kollar man lite highlights på youtube känns det nog som en vanlig hemmamatch för Italien mot ett bortalag. Nån som vet/tänker något om det? Tycker det luktar lite mytbildning om det där.
Här är annars min personliga lista över de tio bästa fotbollsspelarna genom tiderna:
1. Maradona
2. Messi
3. Ronaldo
4. Pelé
5. Zidane
6. Ronaldinho
7. Marco van Basten
8. Johan Cruyff
9. Nilla Fischer
10. Christiano Ronaldo
En sak jag undrat över och aldrig riktigt fått svar på är: Hur hade Napoli råd och hur lyckades de få Maradona? Vet att han ville lämna Barcelona och att de ville bli av med honom. Men en fattig stad med ett lag som aldrig vunnit ligan lyckades värva världens bästa spelare för de dyraste pengarna någonsin på den tiden. Han var ju också väldigt strulig i Barcelona. Hur fick Napoli tag på Maradona och varför valde Maradona att gå till Napoli?
Hade trott att det där egentligen i högre grad gällde Argentina. De vann ju 78, så de lär ju knappast ha blivit ett totalt B-lag på bara 8 år. Kommer ju ihåg Burruchaga, och om Valdano läser man:
Valdano, named La Liga’s Foreign Player of the Year in 1985-86, had just won La Liga and the UEFA Cup with Real Madrid and was at the peak of his powers. He only scored seven goals for Argentina, but four came in the 1986 World Cup and one of them came in the final itself.
Detta innebär dock inte att jag bestrider att Maradona dominerade det laget och VM som ingen annan spelare gjort sedan dess.
Jag har en fråga om semin Italien - Argentina i Neapel 1990. Jag läser på vissa ställen att Maradona då fick åskådarna att heja på honom (och Argentina) snarare än Italien. Det är dock inte min minnesbild, och kollar man lite highlights på youtube känns det nog som en vanlig hemmamatch för Italien mot ett bortalag. Nån som vet/tänker något om det? Tycker det luktar lite mytbildning om det där.
Här är annars min personliga lista över de tio bästa fotbollsspelarna genom tiderna:
1. Maradona
2. Messi
3. Ronaldo
4. Pelé
5. Zidane
6. Ronaldinho
7. Marco van Basten
8. Johan Cruyff
9. Nilla Fischer
10. Christiano Ronaldo
det fettade
diego skriver sjalv i sin sjalvbiografi om handelsen sa har
han hade bett napolifansen att heja pa argentina men napolis ultras i curvan hade hangt upp en banderoll dar det stod att neapel alskar dig diego men italien ar vart hemland
En sak jag undrat över och aldrig riktigt fått svar på är: Hur hade Napoli råd och hur lyckades de få Maradona? Vet att han ville lämna Barcelona och att de ville bli av med honom. Men en fattig stad med ett lag som aldrig vunnit ligan lyckades värva världens bästa spelare för de dyraste pengarna någonsin på den tiden. Han var ju också väldigt strulig i Barcelona. Hur fick Napoli tag på Maradona och varför valde Maradona att gå till Napoli?
lan och krediter svarare an sa ar det inte
jag kommer ihag under borjan av 90 talet att jag laste pa text tv sidan 300 att napoli hade skulder pa 500 miljoner kr
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
lan och krediter svarare an sa ar det inte
jag kommer ihag under borjan av 90 talet att jag laste pa text tv sidan 300 att napoli hade skulder pa 500 miljoner kr
Gick ju rykten om att Camorran backade upp värvningen, men har väl aldrig bevisats. Det är i varje fall inte orimligt.
Maradona är den ende spelaren slagit transferrekordet två gånger, från Boca Juniors till Barcelona och sedan när han gick till Napoli.