2020-11-26, 00:20
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Väx upp och kom in i matchen,alla tänker inte som dej.
Tur är väl det. Maradona var stor in i det sista.
Nej, jag är fullt medveten att alla inte tänker som jag gör, men på vilket sätt gör det att jag behöver växa upp?

Nej, Maradona var inte stor in i det sista. Han var stolt över att genom fusk ha vunnit VM-guld med Argentina och sa, precis som jag skrev, kort före sin bortgång att han önskade att göra ett till fuskmål. De är inte att "vara stor in i det sista".
Citera
2020-11-26, 00:20
Medlem
MrsVanity1s avatar
Är inte så insatt i fotboll men hur bra var hann när han var som bäst ??
Enligt Glenn Hysen var han bättre än Zlatan ,Ronaldo , Messi osv.
Citera
2020-11-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Nej, jag är fullt medveten att alla inte tänker som jag gör, men på vilket sätt gör det att jag behöver växa upp?

Nej, Maradona var inte stor in i det sista. Han var stolt över att genom fusk ha vunnit VM-guld med Argentina och sa, precis som jag skrev, kort före sin bortgång att han önskade att göra ett till fuskmål. De är inte att "vara stor in i det sista".

-Du är blind inför det faktum att du suger,vad är det du vill försvara ?
Citera
2020-11-26, 00:36
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1

När Maradona var som bäst så lyfta han hela laget så som ingen annan har kunnat eller kan. Ronaldo är väl den som är närmast den nivån. Varken Messi eller Zlatan har förmågan att lyfta ett helt lag på det sättet.
Citera
2020-11-26, 00:37
Medlem
Citat:

Bäst i världen. Topp fem någonsin. Möjligen topp tre.
Citera
2020-11-26, 01:01
Medlem
Läser hans bio på Wikipedia och är inte imponerad. Han var ju en riktig hycklarkommunist. Hyllar skräpbsom Chavez, Maduro, Castro. Beskyller Vatikanen för sin lyx, men själv älskade han skryta med sina klockor och smet från att betala skatt i Italien 🙄
Citera
2020-11-26, 01:06
Medlem
Odagans avatar
R I P Maradona.
Den bästa spelare jag sett.
Minns hypen om honom inför VM-86, där det visade sig att han överträffade de mest optimistiska förväntningar.

En sann legend har lämnat oss...
Citera
2020-11-26, 01:07
Avslutad
Han gjorde det omtalade "guds hand" målet och århundradets mål i samma match.
Citera
2020-11-26, 01:11
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Det är alltid tråkigt när människor dör, men de som stämmer in i hyllningskören borde betänka att Maradona var en av fotbollens största fuskare. Dels var han en dopare av stora mått (man fann 5 olika dopningspreparat i hans blod), men han drog sig inte heller för att använda hand/arm för att förändra bollens riktning och göra mål. "Guds hand" målet mot England i VM är och förblir en skandal, men det fanns inget ånger över fusket. Tvärtom. Nyligen uttalande Maradona att om det var något han önskade så var det att göra ett till "Guds hand" mål. Jag kan inte ha någon respekt för en sådan person. Tyvärr minskar även min respekt för det argentiska folket eftersom de flesta av dem stöttat Maradona i vått och torrt. Fuskare är och förblir en skam för fotbollen.
Han blev även polare med domaren som godkände Guds hand-målet. Det visar väl på moralen hos Maradona och hos domaren.
Citera
2020-11-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Läser hans bio på Wikipedia och är inte imponerad. Han var ju en riktig hycklarkommunist. Hyllar skräpbsom Chavez, Maduro, Castro. Beskyller Vatikanen för sin lyx, men själv älskade han skryta med sina klockor och smet från att betala skatt i Italien 🙄

Läs om hans fotbollsprestationer också.
Citera
2020-11-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Läs om hans fotbollsprestationer också.

Dopningen och fusket?
Citera
2020-11-26, 01:45
Medlem
Citat:
Alla som kan något om fotboll och har sett maradonas prestationer kan bara hålla med Glenn Hysén.

Under VM i Italien 1990 var han helt outstanding gentemot alla konkurrenters lag och dess spelare. Argentinas lag då var som jämförelse ett lite sämre landslag än Sveriges nuvarande landslag och ändå tog dem sig till VM final. Enbart tack vare maradona i princip.

Det är svårt alltid svårt att jämföra nutid och dåtid men jag brukar hävda att om du tar nutidens Zlatan/Messi och lägger på 20-25 % i prestation och flyttar tillbaka dem till 1990 så har ni Maradonas kapacitet gentemot sina med & motspelare på den tiden. Ingen var ens i närheten på den tiden av hans fotbollskunskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in