2020-11-25, 23:18
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ja, en sann diva var han. Men riktiga divor stjäl inte energi av laget, han GER energi till laget. Det var det som var så coolt med honom. Det var en stjärna som inte störde lagbygget. Jämför tex med Zlatan.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Så sant, Maradona höjde lagen han spelade i något otroligt. Han var inte bara enormt spektakulär som spelare, han förde sina lag till tunga titlar i karriären.

Tänker på tiden i Napoli samt de två VM finalerna. Blev ett VM guld, den tyngsta titeln en fotbollsspelare kan vinna.

Ja han var något så ovanligt som trots sin individuella skicklighet och superstjärnestatus även en verklig lagspelare, speciellt i Napoli där han genom sin blotta närvaro lyckades få ett gäng hyggliga medelmåttor att spela som storstjärnor. Desutom en fantastisk mentor för unga talanger som exempelvis Gianfranco Zola.
Citera
2020-11-25, 23:19
Medlem
Konfucius2s avatar
Tråkigt och Allt för tidigt, att den störste genom tiderna har gått bort. En magisk fotbollsspelare...

Vila i frid Diego!
Citera
2020-11-25, 23:20
Medlem
Så nu återfår Gud sin hand.

Descansa en paz.
Senast redigerad av Proggrogg 2020-11-25 kl. 23:22.
Citera
2020-11-25, 23:31
Medlem
EyesWideShuts avatar
Det är alltid tråkigt när människor dör, men de som stämmer in i hyllningskören borde betänka att Maradona var en av fotbollens största fuskare. Dels var han en dopare av stora mått (man fann 5 olika dopningspreparat i hans blod), men han drog sig inte heller för att använda hand/arm för att förändra bollens riktning och göra mål. "Guds hand" målet mot England i VM är och förblir en skandal, men det fanns inget ånger över fusket. Tvärtom. Nyligen uttalande Maradona att om det var något han önskade så var det att göra ett till "Guds hand" mål. Jag kan inte ha någon respekt för en sådan person. Tyvärr minskar även min respekt för det argentiska folket eftersom de flesta av dem stöttat Maradona i vått och torrt. Fuskare är och förblir en skam för fotbollen.
Senast redigerad av EyesWideShut 2020-11-25 kl. 23:43.
Citera
2020-11-25, 23:36
Medlem
selusts avatar
Hade ingen relation alls till maradona. Vad man tröttnar på sina vänner och folk på sociala medier som ska lägga ut bilder och hålla på. Ni har sett några highlights på youtube osv.

Det enda de människorna vill är ”tråkigt med maradona men glöm inte bort mig, kolla jag är aktiv på sociala medier”
Citera
2020-11-25, 23:57
Medlem
asploevets avatar
Gjorde sin egen grejj, det kommer alltid sticka i vissa människors ögon.

Vilken lirare, vila i frid
Citera
2020-11-26, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zach
cleanasfuck och ni andra, varför lägger ni ens tid på att lägga er i tråden? Varför bemödar man sig att skriva:

Maradona var störst. Punkt. Många gånger osynlig, ibland helt borttappad, lost och idiotiskt, men fortfarande en fotbollsgud. Det han gjorde för Neapel och Argentina kan förmodligen inte förklaras i ord och inlägg. Sannolikt den största talangen någonsin. Ingen träningsnarkoman, inte ens stor, stark eller snabb. Inte speciellt träningsvillig. Hellre party med en mafioso. På sätt och vis "uno di noi" mer än alla andra spelare cleanasfuck och all andra idag hyllar som överbetalda husgudar. Tur att vare sig Italien eller Argentina glömmer lika lätt som pubertetsfjun i Sverige.

För trots hans avigsidor så var han ändå i total symbios med med bollen. Ett par pinnhål över alla andra, över alla som idag vill hävda sig. Messi, Ronaldo, dom kommer alltid vara i hans skugga. Precis som Pele. Dom som inte håller med är sannolikt för ung (som cleanasfuck och förmodligen en del andra) eller bara hävdar motsatsen bara för att, för att dom är för arroganta, korkade eller för dåligt pålästa (som cleanasfuck och en del andra).

Vi som minns, vi minns. Vi vet. Ni andra... ni är bara tragiska.

Fantastiskt inlägg.
Citera
2020-11-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Det är alltid tråkigt när människor dör, men de som stämmer in i hyllningskören borde betänka att Maradona var en av fotbollens största fuskare. Dels var han en dopare av stora mått (man fann 5 olika dopningspreparat i hans blod), men han drog sig inte heller för att använda hand/arm för att förändra bollens riktning och göra mål. "Guds hand" målet mot England i VM är och förblir en skandal, men det fanns inget ånger över fusket. Tvärtom. Nyligen uttalande Maradona att om det var något han önskade så var det att göra ett till "Guds hand" mål. Jag kan inte ha någon respekt för en sådan person. Tyvärr minskar även min respekt för det argentiska folket eftersom de flesta av dem stöttat Maradona i vått och torrt. Fuskare är och förblir en skam för fotbollen.

Normala människor ser till helheten. Om en person begår 3, 4 negativa handlingar och 96, 97 positiva handlingar, så ser vi att det procentuellt väger över, mycket kraftigt, åt ena hållet.

Detta är något ni detaljfixerade aspergare och autister aldrig kommer att förstå.
Citera
2020-11-26, 00:05
Medlem
homan3s avatar
Mitt sista inlägg i den här tråden. Maradona var en överlägsen spelare för sin tid. Han har satt ett avtryck i världshistorien och utvecklat fotbollen som sport och påverkat miljontals människor under sin livstid. Jag har sett maradona när han var som bäst. Det var som att se en 15-åring spela mot 10-åringar. Och detta i VM-slutspel och i den bästa ligan i världen just då.

Däremot är jag ganska säker på att jag inte hade tyckt det var roligt att umgås med honom. Han var en fattig pojke som blev gud. Troligen ganska smart med ett extremt starkt psyke. Men klivet blev för stort ändå. Han bröts ner till slut. Sorgligt men inte ofattbart. Men hans rykte borde inte svärtas ner av detta. Han var och är fotboll i mina ögon.
Citera
2020-11-26, 00:08
Medlem
Citat:

Jaja okej, snubben är död inte tid för att snacka om det. Btw även om du har rätt (vilket du har rätt), men ingen kan förneka att han var en av de största spelarna med stor talang
Citera
2020-11-26, 00:11
Medlem
Citat:
Din inställning till fusk är annorlunda, eller? Kanske hyllar du personer som Lance Armstrong, Johann Mühlegg och Diego Maradona.

-Väx upp och kom in i matchen,alla tänker inte som dej.
Tur är väl det. Maradona var stor in i det sista.
Citera
2020-11-26, 00:20
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:

Du låter som världens tråkigaste person. Maradona satte Argentina på kartan klart folket älskar honom. Messi använde steroider, ska du inte grina en skvätt över det också? ''Skam'' för fotbollen . Och att han inte har din respekt är det inte en jävel som bryr sig om, vem är ens du? Absolut flugskit jämfört med ''fuskaren''.

Han skämtade för i helvete om att göra om handen

Något som är en större skandal än hans hands är att domarna inte gjorde något åt saken, allt ligger hos dom.

Pajas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in