2020-11-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Visst, Pelé har tre guld 58, 62 och 70.

Jättefint! fotbollen såg väldigt annorlunda ut när Pele spelade
Citera
2020-11-25, 21:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homan3
Maradona var en person som har en plats i vår världs historia. En bolltalang som lyckades med en hel världs motstånd mot sig. Någon som mänskligheten ska minnas och ta lärdom av.

En plats i vår i historia som fuskare, knarkare och arrogant. Minns ni hans period som "tränare" vilket fiasko.
Citera
2020-11-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
cleanasfuck och ni andra, varför lägger ni ens tid på att lägga er i tråden? Varför bemödar man sig att skriva:

Maradona var störst. Punkt. Många gånger osynlig, ibland helt borttappad, lost och idiotiskt, men fortfarande en fotbollsgud. Det han gjorde för Neapel och Argentina kan förmodligen inte förklaras i ord och inlägg. Sannolikt den största talangen någonsin. Ingen träningsnarkoman, inte ens stor, stark eller snabb. Inte speciellt träningsvillig. Hellre party med en mafioso. På sätt och vis "uno di noi" mer än alla andra spelare cleanasfuck och all andra idag hyllar som överbetalda husgudar. Tur att vare sig Italien eller Argentina glömmer lika lätt som pubertetsfjun i Sverige.

För trots hans avigsidor så var han ändå i total symbios med med bollen. Ett par pinnhål över alla andra, över alla som idag vill hävda sig. Messi, Ronaldo, dom kommer alltid vara i hans skugga. Precis som Pele. Dom som inte håller med är sannolikt för ung (som cleanasfuck och förmodligen en del andra) eller bara hävdar motsatsen bara för att, för att dom är för arroganta, korkade eller för dåligt pålästa (som cleanasfuck och en del andra).

Vi som minns, vi minns. Vi vet. Ni andra... ni är bara tragiska.

Jag håller med!

Finns en tid och plats för allt. Att samma dag som Maradona dör, gå in och förminska honom i hans tråd är patetiskt.

Han var en fotbollsspelare som var gigantisk. För Argentina och för Napoli. Under en tid då fotbollen hade många stora och strålande karaktärer, var han störst av alla. Som fotbollsspelare, men även som den självklara ledaren på planen. En gigant som vi kan dilla om och minnas jävligt länge.
Citera
Medlem
Den främste fotbollsspelaren genom tiderna. Man kan säga att sporten fotboll kulminerade med Maradona. Det var där & då.
Citera
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En plats i vår i historia som fuskare, knarkare och arrogant. Minns ni hans period som "tränare" vilket fiasko.

Fotbollsvärlden sörjer lite annorlunda än vad du som Peléfan gör. Hans meriter talar för sig själv. Att han sedan hade fläckar är inget i jämförelse med det han tillfört.
Senast redigerad av TKD_1337 2020-11-25 kl. 22:03.
Citera
2020-11-25, 22:04
Medlem
Nu har han åtminstone blivit den bra typen av kommunist.
Citera
2020-11-25, 22:05
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beta-incel
Alla andra fotbollsspelare genom tiderna framstår som en parentes i historien jämfört med Messi och C. Ronaldo. Men ingen bryr sig om en levande legend.

Problemet med Messi är att han inte levererar när det verkligen gäller, dvs VM. Ska man bli den största genom tiderna behöver man leda sitt land till VM-guld. Det gjorde Maradona och det gjorde Pele. Det kommer aldrig Messi göra.

Sen att Messi (och i mina ögon ännu mer Ronaldo) har hållt en högre nivå rent fotbollsmässigt än Maradona någonsin gjort är en annan sak. Det går inte att ställa epoker mot varandra på det sättet. Lite som att säga att Mattias Sunneborn var bättre än Jesse Owens.
Citera
2020-11-25, 22:07
Avstängd
Utan att överdriva var det nog första gången i mitt liv som jag såg min käre far tårögd. När den trista nyheten om Maradona kom. Inte ens på min farmors begravning var han det.

Maradona var en unik karaktär och en sann bollkonstnär. Det är synd att hans oortodoxa leverne satte stopp för fler levnadsår och utsvävningar.

Jag avslutar mitt inlägg genom att citera journalisten Niklas Ekdal:

”När Maradona dribblade bort hela det engelska landslaget i VM 1986 satt jag framför en teve i Beirut. Till och med skjutandet på gatorna tystnade. Tänker mig att det var likadant i hela världen, och är likadant nu.”
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-11-25 kl. 22:12.
Citera
2020-11-25, 22:07
Medlem
Ett sant geni! Må du vila i frid.

Sedan måste folk förstå att sann genialitet ofta angränsar till galenskap. De största har sällan jätte städade privatliv. Maradona är inget unikum i sammanhanget.

Kika på denna gamla tribute som verkligen fångar det vackra med Maradona vettja.

m.youtube.com/watch?v=NBpu-M6kXCk
Citera
2020-11-25, 22:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Fotbollsvärlden sörjer lite annorlunda än vad du som Peléfan gör.

Jag är ett fan av just och drogfri fotboll.

Ni flesta är väl förr unga för att sett Pelé, Kempes och Johan C. Kempes mannen bakom guldet i hemma-VM 1978.

Ni minns kanske M:s fusk i VM 82, 86, 90, 94.
Citera
2020-11-25, 22:10
Medlem
Väldigt tråkiga nyheter att världens bäste fotbollsspelare gått bort. Tyvärr inte alltför förvånande med tanke på hans hälsa.
En gigant både på och utanför plan, på både gott och ont.

Sinatras "my way" passar som (guds)hand i handske på begravningen. Han gick verkligen en egen unik väg här i livet.

Räknar med landssorg i Argentina och Neapel för en vecka eller så.
Citera
2020-11-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Såg honom nyligen i filmen Youth, sjukligt fet. Inte konstigt att han dog som han gjorde.
Det var ju en skådespelare din klant!
Men jag antar du var ironisk av nån anledning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in