2020-11-25, 21:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Undrar hur stämningen är i Neapel nu?

Diego var ju störst där. T.o.m. större än Gud.

Störst var maffian som köpt guld till Napoli. Det var ju under tiden där som han började knarka.

Mannen som förde in amerikansk fotboll på världsarenorna.
Citera
2020-11-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Nähä verkligen? Tror du inte att alla vet det som du vet?

Det är väl snarare det faktum att du tar upp de negativa sakerna på hans dödsdag som irriterar folk. Men givetvis har du all rätt att göra det om det känns nödvändigt.

Jag har tagit upp det så fort han varit med i nyheterna. Jag hoppade på MJ 2009 också
Citera
2020-11-25, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Störst var maffian som köpt guld till Napoli. Det var ju under tiden där som han började knarka.

Mannen som förde in amerikansk fotboll på världsarenorna.

Det jag har hört (står också på Wikipedia) är att det var under tiden i Barcelona han började med kokain.
Citera
2020-11-25, 21:34
Medlem
zachs avatar
cleanasfuck och ni andra, varför lägger ni ens tid på att lägga er i tråden? Varför bemödar man sig att skriva:

Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Kunde inte bry mig mindre

Maradona var störst. Punkt. Många gånger osynlig, ibland helt borttappad, lost och idiotiskt, men fortfarande en fotbollsgud. Det han gjorde för Neapel och Argentina kan förmodligen inte förklaras i ord och inlägg. Sannolikt den största talangen någonsin. Ingen träningsnarkoman, inte ens stor, stark eller snabb. Inte speciellt träningsvillig. Hellre party med en mafioso. På sätt och vis "uno di noi" mer än alla andra spelare cleanasfuck och all andra idag hyllar som överbetalda husgudar. Tur att vare sig Italien eller Argentina glömmer lika lätt som pubertetsfjun i Sverige.

För trots hans avigsidor så var han ändå i total symbios med med bollen. Ett par pinnhål över alla andra, över alla som idag vill hävda sig. Messi, Ronaldo, dom kommer alltid vara i hans skugga. Precis som Pele. Dom som inte håller med är sannolikt för ung (som cleanasfuck och förmodligen en del andra) eller bara hävdar motsatsen bara för att, för att dom är för arroganta, korkade eller för dåligt pålästa (som cleanasfuck och en del andra).

Vi som minns, vi minns. Vi vet. Ni andra... ni är bara tragiska.
Citera
2020-11-25, 21:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Så sant, Maradona höjde lagen han spelade i något otroligt. Han var inte bara enormt spektakulär som spelare, han förde sina lag till tunga titlar i karriären.

Tänker på tiden i Napoli samt de två VM finalerna. Blev ett VM guld, den tyngsta titeln en fotbollsspelare kan vinna.

Visst, Pelé har tre guld 58, 62 och 70.
Citera
2020-11-25, 21:42
Medlem
Tankarna går till de närmast anhöriga!

Men inom fotboll var han liksom inte nåt särskilt. Gjorde ett bra VM ´86 för all del. Vill man kalla en hands för Guds hand istället för att dra fram kortet så kan man ju göra det...

Alla andra fotbollsspelare genom tiderna framstår som en parentes i historien jämfört med Messi och C. Ronaldo. Men ingen bryr sig om en levande legend.
Citera
2020-11-25, 21:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det jag har hört (står också på Wikipedia) är att det var under tiden i Barcelona han började med kokain.

Saviano beskriver i sin bok M eskapader i Neapel. Där ingår även knarkparty.
Citera
2020-11-25, 21:49
Medlem
Fuskaren av guds nåde borta.
Skönt.
Ett personligt hatobjekt.
Jag höll alltid på motståndarna i VM-sammanhang såsom till exempel Tyskland.
Antintelkektuell knarkare ävenså.
Min visst vila i frid.
Citera
2020-11-25, 21:51
Medlem
Nu är det landssorg i Argentina, han var
otrolig , stark,snabb och han var bland de kortaste spelaren på planen
Citera
2020-11-25, 21:52
Medlem
Van Nostrands avatar
Det känns som att lite av min barndom dog idag.
Citera
2020-11-25, 21:53
Medlem
TilhelmWells avatar
Ryan Giggs gjorde ett liknande mål i FA-cupens omspel mot Arsenal 1999 som Maradona gjorde mot England 1986 i VM. Skillnaden på Giggs och Maradona var att den sistnämnde var en fuskare. Men visst, en gudabenådad spelare i sina bästa stunder med en problematisk natur.

Ryan Giggs v Arsenal (FA Cup Semi-Final Replay 1999)
https://www.youtube.com/watch?v=quI_LkMj4HI

Nu tänkte jag länge och väl ifall jag skulle posta det här inlägget. Nu har jag gjort det.
Citera
2020-11-25, 21:55
Bannlyst
En sån här dag fylls vi med sorg men också av tacksamhet, för att vi fick leva under samma tid som Maradona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in