2004-04-24, 12:51
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezh
Jag måste ha fått superkrafter över en natt. Jag vet egentligen inte varför jag fortsätter prata med den här muppen. Du har ju uppenbara inlärningssvårigheter. Läs långsamt nu:
Per automatik är ett uttryck som används när man säger att något görs automatiskt. Det spelar ingen roll om subjektet är en människa eller någon slags automatik. Här är några andra exempel där samma uttryck används:
Citat:
Ursprungligen postat av GP
En större andel äldre innebär inte per
automatik högre kostnader för samhället
Citat:
Ursprungligen postat av DN
Ibland är det fyndigt, ibland ansträngt och halvbra sketcher blir inte per automatik roliga för att de framförs med hemtrevlig engelsk brytning.

Skribenterna i de här två tidningarna menar givetvis inte att någon maskin är inblandad.

Jag märker att du inte svarar på mina argument. Kanske är du för upptagen med att misstolka det jag skriver.
Du må ha fått superkrafter över natten men du har fortfarande inte någon logisk förmåga och det är synd. Att du har tagit vår diskussion till ett personligt plan är också synd. Det är fullständigt onödigt att blanda in begrepp som "mupp", "idiot" och "din jävla bäver" i en diskussion mellan 2 vuxna människor. Nu är det inte så att jag tar illa upp eller tar åt mig på något sätt, jag tyckte faktiskt att "din jävla bäver" var lite komiskt, det är bara så att jag har mycket svårt att respektera någon som har så lite argument så att hon eller han tvingas till sådana lågvattenmärken.

Jag vet fortfarande inte vad du dividerar om. Du säger emot dig själv när du påstår att du inte sagt att det finns någon automatik som låser trådar, du säger själv att ditt mål är att gamla trådar inte ska låsas per automatik. Har jag rätt eller har jag rätt?

Jag förstår nu som tidigare att du inte menar att någon "maskin" skulle vara inblandad utan du tror säkert att det nu är så att moderatorerna låser en gammal tråd så fort som de upptäcker den. Så är inte fallet! Lägg ner!

Men som Gargamel säger strax ovanför: "Länka gärna till en gammal tråd som efter återupplivning blivit låst utan vettig anledning."

Citat:
Jag märker att du inte svarar på mina argument
Vad är det för argument som du framför som du saknar svar på?
Citera
2004-04-24, 13:32
Medlem
Nezhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Du må ha fått superkrafter över natten men du har fortfarande inte någon logisk förmåga och det är synd. Att du har tagit vår diskussion till ett personligt plan är också synd. Det är fullständigt onödigt att blanda in begrepp som "mupp", "idiot" och "din jävla bäver" i en diskussion mellan 2 vuxna människor. Nu är det inte så att jag tar illa upp eller tar åt mig på något sätt, jag tyckte faktiskt att "din jävla bäver" var lite komiskt, det är bara så att jag har mycket svårt att respektera någon som har så lite argument så att hon eller han tvingas till sådana lågvattenmärken.
Allt jag säger kommer från hjärtat. I denna tråd lade jag band på mig tidigt trots att jag så gott som från början uppfattade dig som en mupp, idiot och jävla bäver. Anledningen till det var att du tog det till ett personligt plan långt innan jag sagt något om dig:
Citat:
Nä men snälla Nezh!
Det är inget man säger i en diskussion mellan två vuxna människor!
Citat:
Du verkar mycket spänd tycker jag Nezh! Jag tror att jag vet vad du får för lite av...
Mycket moget.

Dessa lågvattenmärken använde du innan jag började bli personlig. Hur förklarar du det?

Citat:
Jag vet fortfarande inte vad du dividerar om. Du säger emot dig själv när du påstår att du inte sagt att det finns någon automatik som låser trådar, du säger själv att ditt mål är att gamla trådar inte ska låsas per automatik. Har jag rätt eller har jag rätt?

Jag förstår nu som tidigare att du inte menar att någon "maskin" skulle vara inblandad utan du tror säkert att det nu är så att moderatorerna låser en gammal tråd så fort som de upptäcker den. Så är inte fallet! Lägg ner!
Jo, så är fallet. Om du inte inser det har jag ett konkret exempel:
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=12100&page=2
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::><br />
Vad är det för argument som du framför som du saknar svar på?
Citat:
Mitt mål är att gamla trådar inte ska låsas per automatik bara för att trådskaparen är en "(old)". Som phreakdenta säger är FB Forum en slags kunskapsdatabas som innehåller mycket matnyttigt.
Det hade varit synd om moderatorerna hade låtit denna kunskapsdatabas gå förlorad genom att låsa varenda gammal tråd som dyker upp.
Citera
2004-04-24, 13:54
Medlem
Citat:
Allt jag säger kommer från hjärtat. I denna tråd lade jag band på mig tidigt trots att jag så gott som från början uppfattade dig som en mupp, idiot och jävla bäver. Anledningen till det var att du tog det till ett personligt plan långt innan jag sagt något om dig:
Citat:
Nä men snälla Nezh!

Det är inget man säger i en diskussion mellan två vuxna människor!
Citat:
Du verkar mycket spänd tycker jag Nezh! Jag tror att jag vet vad du får för lite av...

Mycket moget.

Dessa lågvattenmärken använde du innan jag började bli personlig. Hur förklarar du det?
Oj oj oj! Tog du illa vid dig för att jag skrev "snälla Nezh"? Jag tycker det var ganska harmlöst uttryckt faktiskt.

Att jag insunierade att du får för lite sex var för att du skrev: "Du som hänger ganska mycket i porrforumen har kanske inte samma förhållningssätt till FB. Får du din dos av porr är väl du glad antar jag :mad: " Jag förstod aldrig vad mitt sexintresse skulle ha för betydelse i diskusionen.

Citat:
Det hade varit synd om moderatorerna hade låtit denna kunskapsdatabas gå förlorad genom att låsa varenda gammal tråd som dyker upp.
Jag kan inte annat än att hålla med dig där. Nu är det ju tack och lov inte så att moddsen låser alla gamla trådar som dyker upp. Edit: Även om en tråd låses så går ju inte innehållet förlorat! Det är en oerhörd stor skilnad på att låsa och på att radera!

Citat:
Citat:
Jo, så är fallet. Om du inte inser det har jag ett konkret exempel:
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=12100&page=2

Jag håller med om att låsningen i ditt exempel har skett bara pga att tråden är gammal. Det är inte bra! Men det är skillnad på om det händer någon enstaka gång eller om det sker som regel! Men som Gargamel i inlägget en bit upp i tråden skriver så "spelar det egentligen ingen roll när en tråd skapats och av vem. Är diskutionen fortfarande gångbar så låser jag självklart den inte". Även i mitt exempel tidigare, det som du tyckte var dåligt iom att trådskapare (StrypLekar) inte är en "(old)" användare, bevisas att trådar faktiskt får leva även om de var länge sedan de startades. Men bara för att jävlas lite så kan jag ju påpeka att trådskaparen i ditt exempel inte heller är någon "(old)" användare. Inte för att jag förstår varför det skulle ha någon betydelse men för att följa din linje så kan vi väl säga att både ditt och mitt exempel är lika bra eller lika dåligt.
Citera
2004-04-24, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
Länka gärna till en gammal tråd som efter återupplivning blivit låst utan vettig anledning.

För mig (talar bara för mig själv) spelar det egentligen ingen roll när en tråd skapats och av vem. Är diskutionen fortfarande gångbar så låser jag självklart den inte.

Jag har redan gett ett ypperligt exempel.

Och om du verkligen lever efter vad du säger så är det ju bra. Då berörs inte du av denna diskussion, för det är så det ska fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Sök innan du postar men hittar du en gammal tråd blir den låst...
Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citera
2004-04-24, 16:51
Medlem
Nezhs avatar
Citat:
Oj oj oj! Tog du illa vid dig för att jag skrev "snälla Nezh"? Jag tycker det var ganska harmlöst uttryckt faktiskt.
Jag tar inte illa vid mig, jag ville bara säga att du gjorde det personligt innan jag gjorde det.
Citat:
Att jag insunierade att du får för lite sex var för att du skrev: "Du som hänger ganska mycket i porrforumen har kanske inte samma förhållningssätt till FB. Får du din dos av porr är väl du glad antar jag " Jag förstod aldrig vad mitt sexintresse skulle ha för betydelse i diskusionen.

Jag gick in i din profil och kollade vilka trådar du hade skapat för att se om du var en seriös användare eller inte. Jag blev lite sur när jag såg att det mest rörde sig om porr. Men jag dömer dig inte för dig. Dumt av mig att blanda in det i debatten.
Citat:
Jag håller med om att låsningen i ditt exempel har skett bara pga att tråden är gammal. Det är inte bra! Men det är skillnad på om det händer någon enstaka gång eller om det sker som regel! Men som Gargamel i inlägget en bit upp i tråden skriver så "spelar det egentligen ingen roll när en tråd skapats och av vem. Är diskutionen fortfarande gångbar så låser jag självklart den inte". Även i mitt exempel tidigare, det som du tyckte var dåligt iom att trådskapare (StrypLekar) inte är en "(old)" användare, bevisas att trådar faktiskt får leva även om de var länge sedan de startades. Men bara för att jävlas lite så kan jag ju påpeka att trådskaparen i ditt exempel inte heller är någon "(old)" användare. Inte för att jag förstår varför det skulle ha någon betydelse men för att följa din linje så kan vi väl säga att både ditt och mitt exempel är lika bra eller lika dåligt.

Det är sant, trådskaparen i mitt inlägg var inte ens "(old)", men hans tråd låstes i alla fall! Har inte sett det förrän nu. Jag tyckte att ditt exempel var dåligt för att trådskaparen inte var "(old)", men nu visar det sig till och med att moderatorerna låser nyare tråd med samma motivering. Tråkigt

Men men, det är bara att hoppas att PM ska hjälpa i framtiden.
Citera
2004-04-24, 17:31
Medlem
Citat:
Jag gick in i din profil och kollade vilka trådar du hade skapat för att se om du var en seriös användare eller inte. Jag blev lite sur när jag såg att det mest rörde sig om porr. Men jag dömer dig inte för dig. Dumt av mig att blanda in det i debatten.
Inte ens räkna kan du! Jag har själv startat 9 trådar.

1 i Religion,
4 i Flashback,
1 i Övriga & IT,
1 i Sexlänkar,
2 i Password.

Hur kan du få det till att det rör sig om mest porr? Det borde väl vara mest FB-ämnen? Eller hur?

Du själv har ju startat en del trådar i Övrigt och i Off Topic! Är det mer eller mindre seriöst? Nä du Nezh! Jag dömmer inte dig eller någon annan beroende på vad ni skrivit tidigare, i ditt fall räcker det gott att läsa dina inlägg i den här diskusionen för att jag ska kunna bilda mig en uppfattning om du är en seriös användare eller inte.

Citat:
Men men, det är bara att hoppas att PM ska hjälpa i framtiden.
PM i de här fallen har även funkat tidigare så det behöver vi inte oroa oss för! Låt oss ta diskusionen i de fall då någon INTE får respons på ett PM!

Nä! Nu ska jag in och snuskglutta lite i sexforumen! De är ju trots allt Lördag!
Citera
2004-04-25, 01:54
Medlem
Nezhs avatar
Citat:
Inte ens räka kan du! Jag har själv startat 9 trådar.

1 i Religion,
4 i Flashback,
1 i Övriga & IT,
1 i Sexlänkar,
2 i Password.

Hur kan du få det till att det rör sig om mest porr? Det borde väl vara mest FB-ämnen? Eller hur?
3 av 9 är om porr. En tredjedel är mycket, din glutter!
Citat:
Du själv har ju startat en del trådar i Övrigt och i Off Topic! Är det mer eller mindre seriöst? Nä du Nezh! Jag dömmer inte dig eller någon annan beroende på vad ni skrivit tidigare, i ditt fall räcker det gott att läsa dina inlägg i den här diskusionen för att jag ska kunna bilda mig en uppfattning om du är en seriös användare eller inte.
Ok, det är ömsesidigt.
Citat:
Nä! Nu ska jag in och snuskglutta lite i sexforumen! De är ju trots allt Lördag!

Det hade jag också gjort om inte jag skulle spela match i morgon. Skala en banan åt mig också när du ändå håller på.
Citera
2004-04-25, 10:28
Medlem
Citat:
3 av 9 är om porr. En tredjedel är mycket,
Javisst är det! Men nu talade du inte om "mycket" tidigare, du påstod att de trådar jag skapat mest rörde sig om porr. Inte riktigt samma sak, eller hur? Skit samma, du har ju rört ihop det tidigare också så jag borde inte vara förvånad. Men, summa summarum, 6 av 9 är inte om porr. Två tredjedelar är mer än en tredjedel!

Citat:
Skala en banan åt mig också när du ändå håller på.
Klart att apan ska få en banan! Vassego!
Citera
2004-04-26, 14:42
Bannlyst
Citat:

PM i de här fallen har även funkat tidigare så det behöver vi inte oroa oss för! Låt oss ta diskusionen i de fall då någon INTE får respons på ett PM!

I de fall jag har nämnt då?
Eller var det för svårt att komma med motargument till mina välforumlerade och sakliga inlägg?
Citera
2004-04-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
I de fall jag har nämnt då?
Eller var det för svårt att komma med motargument till mina välforumlerade och sakliga inlägg?
Jag ska kika igen, jag tror säkert att jag klarar av dina välformulerade och sakliga inlägg. Jag återkommer!

Så där! Nu är jag tillbaka! Om jag fattat allt rätt så har du och Nezh hänvisat (länkat) till samma låsning i era exempel, dvs tråden: "Vilket vapen har haft störst historisk betydelse?" i forumet Vapen & militär. Jag har redan svarat på vad jag tycker om just den låsningen. Jag skrev: "Jag håller med om att låsningen i ditt (syftar här på Nezh) exempel har skett bara pga att tråden är gammal. Det är inte bra!" Jag tar ett snack med de andra moddsen i Outlaw om de här exemplet. Jag vet inte om det redan behandlats eller ej (jag har inte hunnit läsa allt i Outlaw ännu). I'll be back!
Citera
2004-04-26, 20:33
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Fint också att Azrael noggrant påpekade att ni verkligen skulle se till att jag själv aldrig blev moderator.:

Det påpekandet fick du eftersom du skrev:

Citat:
Tror nog jag skulle bli en väldigt kompetent och rättvis moderator själv

Om du skickat ett enkelt kort PM om att du ville ha tråden upplåst så hade jag givetvis gjort det. Nu gjorde du inte det utan kom med en ström av gnäll och skit. Då åker också din begäran i soptunnan (egentligen tror jag inte att du brydde dig särskilt mycket om tråden, du är nog mest intresserad av att gnälla och spy galla).

Vad avser tråden så är jag motståndare till att dra upp flera år gamla trådar. Då är det bättre att starta en ny.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in