Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-14, 15:13
Medlem
Typemynames avatar
Efter att flera av mina program slutade fungera pga av nåt CHKDSK problem(?) så bestämmde jag mig för att formatera om datorn med en gammal W7 dvd skiva.

Problemet jag stöter på är att mitt under installationen så slocknar skärmen men man hör att datorn fortfarande är på. Om man låter datorn vila en stund så kommer man längre i installationen. Igår kväll lyckades jag slutföra hela installationen men när den bad mig att starta om datorn så dör skärmen när man kommer in.

Jag googlade på CHKDSK och det är tydligen nåt hårddiskproblem. Jag misstänkte att min dator hade virus innan jag formaterade men det är kanske hårdvaruproblem som drabbar mig

Tack på förhand
2010-06-14, 15:25
Medlem
Degerlundens avatar
CHKDSK = Check disk. Det är en inbyggd funktion i windows som går igenom alla kluster på hårddisken och reparerar / flyttar på information om den är skadad.

Ditt problem låter som om hårddisken håller på rasa samman så jag skulle nog ta det lite lungt med att ha viktiga filer på den.
2010-06-14, 15:33
Medlem
Typemynames avatar
Hmm okej om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte riktigt om hårddiskens innehåll :P vill bara få igång burken igen.. Just nu kommer jag inte ens in i windows

Skulle vara tacksam för hjälp
2010-06-14, 15:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
https://www.flashback.org/sp23696254

Korspost är förbjudet.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem