Citat:
Ursprungligen postat av Want2B4Cracker
Jag undrar om det är möjligt att göra så att vid bootmenyn precis när man startat datorn så kan man välja vilka registerfiler man ska använda den här bootningen.
Te.x att jag har :
Windows 7 - Register nr 1
Windows 7 - Register nr 2
Sen beroende på vilken jag väljer så laddas windows 7 med olika register filer.
Har funderat på om det är möjligt att ha .bat filer som gör något men jag vet inte hur man programmerar bootkod. Dessutom hittar jag inte vart bootfilen ligger någonstans i Windows 7.
Ett annat alternativ kan vara om man kan göra ett program som startar innan Windows där jag kan välja registerfiler.
Det skulle i nödfall funka med ett program som startas tidigt i bootningen och som kollar om jag byter till nya register, om jag gör det så byter den till de nya och startar om datorn.
Hoppas att någon vet hur man gör något av de här sakerna för jag har inte kunnat hitta lösningen själv.
Jag skulle bara vilja fråga vad man kan dra för nytta av att ha det på detta vis? Kanske finns det en smidigare lösning än att ha två register..
För övrigt ligger registret inbakat i system, software, sam, security, default och några andra filer. sam och system innehåller ju användarkonton och lösenordshashar och sådant också.. det kanske kan bli omständigt att ha två register.. Sen tar det väl ganska lång tid om man istället ska importera en hel avbild av registret varje gång man ska starta datorn med en .reg-fil?