2010-06-14, 04:13
Medlem
GGTKs avatar
Jag har väldigt torrt med utrymme på c: hårddisken, och när jag vill kolla på ett streamat klipp eller dyl. så utnyttjas mitt sista utrymme som finns kvar, vilket leder till att streamen inte laddas kan mer.

Frågeställning; Går det att fixa på något sätt så att streamen tar upp utrymme på min andra partition istället? - Som jag har skitmycket utrymme på.

När jag läser detta själv så låter det flummigt, men försökt förklara så gott jag kan. Har sökt runt men inte hittat någon lösning, har försökt mixtra själv men utan resultat.

Tack på förhud
Citera
2010-06-14, 04:29
Medlem
antar att det är så enkelt som att avinstallera den browser du använder, och installera den i den andra hårddisken? den cachar väl ändå ngnstans i foldern där du valt att placera den o.o

har antagligen fel
Citera
2010-06-14, 04:36
Medlem
GGTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frittan
antar att det är så enkelt som att avinstallera den browser du använder, och installera den i den andra hårddisken? den cachar väl ändå ngnstans i foldern där du valt att placera den o.o

har antagligen fel

Tack för hyffsat snabbt svar såhär på kvisten. Ditt svar antyder i alla fall att mitt inlägg gick att tyda. Skall prova
Citera
2010-06-14, 04:41
Medlem
provade göra det själv och det var tyvärr inte så enkelt :-D allt cachas ändå i c:\~~~AppData~~browser

någon mer erfaren får lov och ta över D-:
Citera
2010-06-14, 04:46
Medlem
GGTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frittan
provade göra det själv och det var tyvärr inte så enkelt :-D allt cachas ändå i c:\~~~AppData~~browser

någon mer erfaren får lov och ta över D-:

Provade jag med, provade till och med att hämta en 3e webläsare och spara + installera den på andra partitionen - dock utan resultat

Edit: fel ordval
Citera
2010-06-14, 05:23
Medlem
Jag var smart nog att partionera 15gb på C: sen resten på E/F osv. Detta gjorde att jag fick samma problem som du och efter ett tag så tröttnade jag på att rensa ur appdata foldern för att kunna kolla youtube tex.

Jag använde partition magic för ta 25gb från en annan partition som inte användes och la det på c:\. Tog några timmar men lät det stå över natten så det var inga större problem. Kanske något du tänkt på redan?
Citera
2010-06-14, 05:28
Medlem
GGTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svirrusmaximus
Jag var smart nog att partionera 15gb på C: sen resten på E/F osv. Detta gjorde att jag fick samma problem som du och efter ett tag så tröttnade jag på att rensa ur appdata foldern för att kunna kolla youtube tex.

Jag använde partition magic för ta 25gb från en annan partition som inte användes och la det på c:\. Tog några timmar men lät det stå över natten så det var inga större problem. Kanske något du tänkt på redan?

Jag försökte flytta över lite utrymme från min stora partition till den mindre, med hjälp av något program, men det fungerade inte, har t.o.m 15 gig om jag inte missminner mig som inte ens används, som jag för övrigt inte kunde flytta över heller
Citera
2010-06-14, 06:43
Medlem
Antar att det är samma hårddisk du flyttar GB's emellan? Svårt att säga vad du gör för fel men testa igen med samma program eller testa ett annat. Partition magic var lättanvänt och fungerade för mig som sagt.
Citera
2010-06-14, 07:01
Medlem
Du kan ladda ned Firefox Portable, googla det.
Då sparas allt i en och samma mapp för att man ska kunna ta med på usb-minne etc.
Citera
2010-06-14, 07:18
Medlem
Går att flytta var den där foldern skall vara om du

högerklickar computer, properties, advanced system properties, environment variables, där kan du flytta mappen
Citera
2010-06-14, 15:29
Medlem
GGTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejper
Går att flytta var den där foldern skall vara om du

högerklickar computer, properties, advanced system properties, environment variables, där kan du flytta mappen

Tack för svaren, testar detta först. Är poängen att jag ska radera de nuvarande mapparna som finns där och välja fram nya? - I översta kolumnen..
Citera
2010-06-14, 20:23
Medlem
GGTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPanaka
Du kan ladda ned Firefox Portable, googla det.
Då sparas allt i en och samma mapp för att man ska kunna ta med på usb-minne etc.

Körde på detta, verkar fungera utmärkt! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in