2010-06-13, 21:58
Medlem
Jag tog studenten förra månaden och tänkte, sisådärja! Dags för att bli arbetslös och ligga hemma. Men ack så fel jag hade!

Har ett riktigt jobbigt dilemma:

Blivit erbjuden jobb i närheten, orkar dock inte bo där jag bor - vill bara komma bort.
Blivit erbjuden jobb i göteborg (bor i Luleå) detta betyder, lämna allt och börja om.
Har fått en möjlighet att bli Au Paír i Estland under ett års tid. (kul att lära sig ett nytt språk och kan säkerligen vara utvecklande på många nivåer)

Nackdel: Är i startgroparna för en egen liten firma som jag behöver kapital för.

Hur skulle ni göra i min sits?

Mvh
Citera
2010-06-13, 22:02
Medlem
jag hade lätt dragit till estland. låter som en kul och spännande grej
Citera
2010-06-13, 22:03
Medlem
ytspennings avatar
Ditt företag kommer aldrig att bli någonting ändå. Ut i arbetslivet ett tag, tjäna ihop lite kapital och se om du vill satsa på eget senare.
Citera
2010-06-13, 22:49
Medlem
ta estland, det kommer vara ett äventyr , du kommer att komma tillbaka till sverige med erfarenhet av ett annat land !
Citera
2010-06-14, 00:03
Medlem
Jag skulle dragit till Göteborg och startat om på nytt, alltid lika kul.
Dock är jag inte så intresserad av Estland. Dra från din hemstad i alla fall.
Citera
2010-06-14, 08:41
Medlem
Rallarsvingens avatar
Estland. Sen kan du söka jobb i vilken stad (eller vilket land) du vill. Bra att samla på sig arbetslivserfarenhet innan du startar ett eget företag.
Citera
2010-06-14, 10:37
Medlem
Estland, du kommer nog få det lätt senare att få jobb i ett svenskt företag som arbetar i Estland om du både kan svenska och estniska.

Dessutom kommer du växa mer som person.
Citera
2010-06-14, 10:57
Medlem
Estland, lätt, brudarna är billigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in