2010-06-13, 23:09
Medlem
Svampskalles avatar
Det där med att hålla på att "pilla" sig på näsan o de är nog för att dölja sitt super flin efter en stadig holk rökmix eller så röker han jwh pulwer rent.
Citera
2010-06-13, 23:38
Medlem
TS känns ju mer än nådigt förvirrad. H*n har alltså lyckats avgöra att vännen intar en drog på toaletten och att personen i fråga inte luktar något suspekt. Har läst igenom tråden men förstår verkligen inte varför TS misstänker dessa preparat, särskilt som h*n verkar rätt övertygad att dessa i regel luktar. Det finns ju en uppsjö andra droger som absolut inte luktar något märkvärdigt.
Citera
2010-06-13, 23:42
Medlem
MindTwisters avatar
Låter som cannabis/cannabinoider i en vaporizer. Det luktar inget, gör en rödögd och fnittrig.
Citera
2010-06-14, 00:59
Medlem
Gera_1s avatar
http://www.legalhigh.se/iolite/iolit...zer-white.html
Citera
2010-06-14, 10:46
Medlem
ruttenfimps avatar
Morfin? Kanske inte får så röda ögon kanske.
Antagligen någon cannabinoid. Man behöver inte lukta, orkar inte skriva för du fattar ju ändå inget TS.
Citera
2010-06-14, 13:17
Medlem
Boffa lösningsmedel? Ingen normalt funtad mäniska skulle göra det. Bortsett från fjortisar. Ännu mer korkat att tro det.
Tyder på något röka. Cannabinoider luktar knappt och han kanske t.om använder en vaporizer.
Citera
2010-06-14, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakasmet
Ok nån annan som vet om luktlöst lim som man kan bli hög på?

Det finns luktlösa lim man kan bli hög på men inte genom att sniffa dem. Man torkar dem och röker dem och de aktiva ämnena är/var ibland syntetiska cannabinoider. Det var visserligen 2 år sedan jag hörde om sådant senast.
Citera
2010-06-14, 18:20
Medlem
Jontishs avatar
Hur lång tid efter toalettbesöken är han konstig? Lim och lösningsmedel ger väl ganska korta rus...

Att han pillar sig i näsan kan väl också tyda på att han snortat nåt? Någon centralstimulantia kan ju uteslutas då han blir tyst, så det skulle i så fall vara någon opioid... Har du märkt att han kliat sig mer än vanligt?
Citera
2010-06-14, 19:46
Medlem
WaRs avatar
Air duster blir man lite fnittrig och rätt skev av i någon minut. Sån spray som man blåser bort damm med alltså.
Citera
2010-06-14, 23:36
Medlem
Tackar för alla svar. Jag skrev redan från början vad jag ville ha svar på, för att utesluta dessa medel. Nu har jag i alla fall fått ett svar som svarar på min fråga! Tack!

Anledningen till att jag inte trodde att det var CB eller hasch tex, var för att jag var 100% säker på att han inte hade möjlighet att köpa det pga av massor med orsaker.
Men det visar sig nu att jag har fel. Han kan köpa droger.

Så nu beskriver jag hur han är igen. Lite vinglig, fnittrig, lite hängig i ögonen, små pupiller, röd runt ögonen, ej röda ögonvitor, kliar sig lite mer än vanligt, verkar vara mer snuvig och möjligtvis lite mer rosslig i halsen. fnittrigheten och vingligheten går över ganska fort. han rodnar till oftare också. och när han sitter länge utan att gå iväg, blir han istället blek. pillar näsan.

Tror fortfarande inte det handlar om röka, utan något han äter. För han petar sig i tänderna mer än vanligt, med naglarna. Och är lite "slemmig" när han typ "smaskar till". man ser liksom lite tjockt slem när han öppnar mun ibland. Verkar också typ skrapa av från under naglarna med tänderna och äta upp.

Förresten, hur fan blir man om man sniffar aceton ofta?
För er som tror att han inte skulle kunna sniffa aceton, ni har fel. Så snälla, svara bara ni som vet vilka effekter sniffning av det kan ge, Tack!

HMMM... svarar på min egen fråga! Det här låter misstänkt för mig...

Sniffning

Många ämnen går att sniffa. Bensin, aceton och tändargas är några av de vanligaste preparaten och är lättåtkomliga. Det är ett biligt sätt att berusa sig. Ofta sniffar man i grupp. Ångorna kommer ned i lungorna, tas snabbt upp i blodet och förs till hjärnan. Både hjärta och hjärna utsätts för allvariga påfrestningar. Sniffning kan leda till snabb död eller ge hjärnskador.
Barn som nyss sniffat är vita, svullna och torra kring mun och haka där det kemiska preparatet
kommit åt huden. Ansiktet är blekt och ansiktsmusklerna slappa. Ögonen kan vara blanka, röda och irriterande. Andra effekter är rinnande näsa, hosta och irriterad hals, trötthet, huvudvärk, retlighet, ångest och nedstämdhet.
Senast redigerad av kakasmet 2010-06-15 kl. 00:04.
Citera
2010-06-15, 00:17
Bannlyst
Ska inte gnälla på dig TS, även om jag vill det...

Citat:
Ursprungligen postat av kakasmet
Så nu beskriver jag hur han är igen. Lite vinglig, fnittrig, lite hängig i ögonen, små pupiller, röd runt ögonen, ej röda ögonvitor, kliar sig lite mer än vanligt, verkar vara mer snuvig och möjligtvis lite mer rosslig i halsen. fnittrigheten och vingligheten går över ganska fort. han rodnar till oftare också. och när han sitter länge utan att gå iväg, blir han istället blek. pillar näsan.

Låter som en opiod, helt klart. Har fetmarkerat det som gör att det låter som en opiod mest, men de andra "symptomen" passar också in. Det kan fungera lite olika på alla.

De som står i snedstil får i princip alla som käkar opioder, enligt mina erfarenheter i alla fall.

dvs, Heroin, Morfin, Tramadol, Kodein, Oxycontin osv osv. Finns många olika opioder, förmodligen äter han någon av de svagare som kommer i pillerform (tramadol, kodein)
Senast redigerad av -Knarkarn- 2010-06-15 kl. 00:21.
Citera
2010-06-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Knarkarn-
Ska inte gnälla på dig TS, även om jag vill det...

Låter som en opiod, helt klart. Har fetmarkerat det som gör att det låter som en opiod mest, men de andra "symptomen" passar också in. Det kan fungera lite olika på alla.

De som står i snedstil får i princip alla som käkar opioder, enligt mina erfarenheter i alla fall.

dvs, Heroin, Morfin, Tramadol, Kodein, Oxycontin osv osv. Finns många olika opioder, förmodligen äter han någon av de svagare som kommer i pillerform (tramadol, kodein)

ok tack. gnälla? även om han tar opiod så passar fortfarande sniffning in. helst det där med blekhet och torrhet. det får man väl inte av en opiod? han kan ju hålla på med fler grejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in