Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-13, 11:50
  #1
Medlem
Hej FB, jag har en mini-pc (laptop) som jag tänkte börja använda igen till långresor. Men den är sölig och väldigt dålig just nu. Så jag tänkte återställa den från dag 1

Men vet ej hur jag ska bära mig åt, kan någon förklara på svenska hur man ska kunna göra.
Citera
2010-06-13, 11:51
  #2
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timi
Hej FB, jag har en mini-pc (laptop) som jag tänkte börja använda igen till långresor. Men den är sölig och väldigt dålig just nu. Så jag tänkte återställa den från dag 1

Men vet ej hur jag ska bära mig åt, kan någon förklara på svenska hur man ska kunna göra.

Vilken eee-pc är det? Vilket operativsystem?
Citera
2010-06-13, 11:52
  #3
Medlem
Asus Eee PC 1000H

Windows XP

Tack för snabbt svar
Citera
2010-06-13, 11:56
  #4
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timi
Asus Eee PC 1000H

Windows XP

Tack för snabbt svar

Ok, får man ej med någon återställningsskiva när man köper datorn? Finns iof ingen cd läsare på eee datorerna men kan ju lösas med extern cd läsare/usb minne. Har för mig att jag fick det till min eee 1000he iaf.
Citera
2010-06-13, 11:58
  #5
Medlem
Nej, jag fick ingen skiva :/
Citera
2010-06-13, 12:10
  #6
Medlem
Det du behöver göra är ju att installera om Windows XP (om jag förstod det rätt) och eftersom datorn inte har CD-läsare behöver du installera Windows XP till ett USB-minne. Jag har samma dator och när jag gjorde det följde jag denna guide - http://www.sweclockers.com/artikel/6...-ett-usb-minne - vilket fungerade kanon. Men om du inte har skiva kanske du kan ladda ner det, om du ändå har en produktnyckel kanske inte det är hela världen...
Citera
2010-06-13, 12:12
  #7
Medlem
Jag kommer ihåg att min syrras pojkvän återställde datorn ungefär 1 månad back, för att jag hade fått ett allvarligt virus. Då gjorde han något när man startade datorn, kommer desvärre inte ihåg
Citera
2010-06-13, 22:26
  #8
Medlem
Han tryckte nog ett av F knapparna längst upp (+ kanske något annat) när datorn startade för att komma åt den gömda Recovery partitionen.

Mer exakt brukar stå i manualen och på tillverkarens hemsida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback