2010-06-13, 04:15
Medlem
SniperJackals avatar
Har ett dilemma med andra ord

Först kan jag ju säga att jag verkligen inte är typen som ligger runt, är väl mer utav en förhållande kille kan man säga.

Dock ser situationen lite ut som såhär;
En tjej som bor i samma stad har kontaktat mig på nätet. Än sålänge snackar vi bara genom msn alltså.
Hon är attraktiv och snäll.

Här kommer dock problemen;
Hon är flykting, kommer från colombia och har bott här i mindre än 2 år. Hon kan således inte svenska så bra (det är knappt att jag förstår när hon skriver) och kan inte heller engelska.

hon är 17 år. Jag är själv 23 så det känns en aning ungt...

Hon heter Jessica. varför ett problem? 2 av mina ex har hetat Jessica så tanken på att en tredje med samma namn är rätt lustigt ingen big deal kanske men ändå

Jag har svårt för att se ett en framtid/förhållande med henne med andra ord.

Men samtidigt så lockas jag av tanken av att träffa och umgås med henne ändå. Kanske får man en kk eller nåt

Fast mitt problem här är;
Jag har inte mycket erfarenhet alls när det kommer till ons/kk etc. Jag har ju hitills bara haft sex med tjejer man varit ihop med/haft känslor för i princip.
Dessutom hatar jag kondomer men samtidigt vill inte ha sex med "okända" utan.

Jag har suttit på bänken ganska länge. över ett halvår och det var nåt nog ett år sen minst jag hade sex regelbundet.

haha antar att det är därför man lockas av tanken men extra nervöst blir det ju när det handlar om en utlänning som knappt kan språket.

Men en annan sak som håller mig tillbaka är att jag inte vill såra någon. Jag är inte sån som manipulerar folk, inte heller för att få ligga. Så att låtsas att man vill dejta etc men dumpa efter sex känns rätt svinigt.
Så fall ska ju båda vara med på det men det är ju på tok för tidigt.

Men främst så är jag orolig att det ska bli svårt att "bli av med henne" då jag inte är intresserad av nåt förhållande. Vi bor i samma stad som är rätt liten, hon kommer veta vart jag bor, förmodligen ha mitt nummer etc etc..

Blev lite mycket på en gång nu men
Citera
2010-06-13, 04:59
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pie021
min minsta oro skulle va kondom. hon kom ifrån ngt land kommer inte ihåg men.

Man upp använd hjälm och hoppas på att du inte gör en done in 60 seconds.

Nu var ju inte kondom-grejen själva huvudorsaken till dilemmat ><
radade upp det eftersom att det var en bidragande faktor.

men visst man får ganska försöka testa olika märken och försöka bli van med sånt på egen hand innan, försöka träna bort den där "spärren".
Fast främsta anledningen jag inte gillar kondom är ju att jag knappt känner något alls med en på.
Vilket oftast har lett till att den slaknar ganska fort då.
Citera
2010-06-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pie021
min minsta oro skulle va kondom. hon kom ifrån ngt land kommer inte ihåg men.

Man upp använd hjälm och hoppas på att du inte gör en done in 60 seconds.
Alltså, jag har läst det här inlägget så många gånger nu men jag fattar fortfarande inte ett skvatt... Har du blundat och pekat i en tidning och sedan skrivit det ord du råkade peka på, för att på så sätt bygga meningar?

Ontopic:
Eftersom hon är flykting från Colombia så kanske du ska fundera över om hon förstår innebörden av begreppet kk innan du överhuvudtaget funderar på ett inleda ett sådant slags förhållande med henne.
Citera
2010-06-13, 12:57
Medlem
vinterkrigares avatar
Fråga henne rakt ut om hon vill ha ett kk-förhållande? Eller bara träffa henne och snacka med henne så löser sig nog allt till slut, på ena eller andra sättet
Citera
2010-06-13, 13:42
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Alltså, jag har läst det här inlägget så många gånger nu men jag fattar fortfarande inte ett skvatt... Har du blundat och pekat i en tidning och sedan skrivit det ord du råkade peka på, för att på så sätt bygga meningar?

Ontopic:
Eftersom hon är flykting från Colombia så kanske du ska fundera över om hon förstår innebörden av begreppet kk innan du överhuvudtaget funderar på ett inleda ett sådant slags förhållande med henne.

alltså det där med kk var mest bara en tanke, ingen plan.
Det stora frågan är ju om det är värt det liksom. Just för att hon varken kan engelska eller svenska så bra.

men ja jag vet inte riktigt vilken syn dom har där borta. Man vill ju inte ses och ge henne falska förhoppningar/ "wham bam thank you mam" precis.
Citera
2010-06-13, 13:45
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkrigare
Fråga henne rakt ut om hon vill ha ett kk-förhållande? Eller bara träffa henne och snacka med henne så löser sig nog allt till slut, på ena eller andra sättet

sånt kan man väl inte bara fråga bara sådär? det ska ju så fall vara som du säger, träffa henne och "se vad som händer", och sen efter en stund så säger man att man inte är redo för nåt förhållande men att man kan va vänner.

Fast ärligt jag vet inte om jag vill ha henne som vän direkt. Pga att hon är 17 år. Vad har man gemensamt med dom? för att inte nämna "pinsamt", då de flesta jag umgås med är mellan 20-25 år typ.
Citera
2010-06-13, 15:02
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Hebefilia personer utan omsorg för sitt folks framtid ännu mer patetiska...

Annars kan du ju bara köpa en Thailändska..

Och att kalla det "nynazism" blir bara pinsamt.

Eller för att citera Malcolm X, tar du svart kaffe och blandar det med mjölk är det inte längre kaffe, det är inte svart och det är inte starkt, så blandar du mjölk med kaffe är det inte längre mjölk...

Och?

Ont: Du bör nog undvika det. Om du nu mot förmodan skulle få ligga (eller vad du nu vill få ut av det) så skäms du nog i efterhand.
Citera
2010-06-13, 15:12
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Och?

Ont: Du bör nog undvika det. Om du nu mot förmodan skulle få ligga (eller vad du nu vill få ut av det) så skäms du nog i efterhand.

Varför skulle jag skämmas?
Citera
2010-06-13, 15:34
Medlem
Battery6s avatar
Du ska inte tänka med hjärnan eller kuken, du ska inte tänka alls och gå på magkänsla.
Citera
2010-06-13, 16:26
Bannlyst
Sniper:

Var inte feg. Gå in i detta nu. Risk finns med allting. Kanske det är en jättemysig tjej som du kan sällskapa med?
Våga. Räkna med knul tidigt...med sydamerikanskor. hehe
Citera
2010-06-13, 16:30
Bannlyst
Är hon spanskättling eller naturfolk (indian)?
Citera
2010-06-13, 16:37
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarvoe
Sniper:

Var inte feg. Gå in i detta nu. Risk finns med allting. Kanske det är en jättemysig tjej som du kan sällskapa med?
Våga. Räkna med knul tidigt...med sydamerikanskor. hehe

ja det är väl där skon klämmer antar jag. har suttit på bänken förlänge och är feg.
Men du måste väl medge själv att det blir lite dilemma när man uppenbart kommer få kommunikationsproblem?

samt ålderskillnaden... hade hon varit 20 eller nåt så kunde man åtminstone vara "vän" med henne med gott samvete.

haha jaså? är dom lössläppta eller? brasilien "vet" jag att dom är iaf.
Senast redigerad av SniperJackal 2010-06-13 kl. 16:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in