2010-06-13, 02:41
Medlem
Nu börjar man bli sugen på donken.

Det jag vill försäkra mig är, om man äter där och äter mindre resten av dagen (kalori in-kalori ut), blir man fetare av det? Säg att man behöver 2100 kalorier och man äter 2100 kalorier den dagen och hälften kommer från donken, blir man fetare då? Händer något med kroppen?

Anledningen att jag frågar är för att när jag åt där tidigare och åt inget annat efter det, så kände jag att jag la på mig en del fett trots att det var inget kaloriöverskott den dagen. Kanske kan vara inbildning också
Citera
2010-06-13, 02:50
Medlem
19mathias90s avatar
Håller på inbillning.

Tycker du ska kolla på "Super Size Me"
Citera
2010-06-13, 02:52
Medlem
Nekro.s avatar
Håller du dig under 2100 kalorier borde du inte bli fetare nej, dock innehåller ju maten en del dåliga fetter, alltså enkelmättat då det är billigast och också dåligast för kroppen.

Men det visste du säkert redan.
Citera
2010-06-13, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lerra1
Nu börjar man bli sugen på donken.

Det jag vill försäkra mig är, om man äter där och äter mindre resten av dagen (kalori in-kalori ut), blir man fetare av det? Säg att man behöver 2100 kalorier och man äter 2100 kalorier den dagen och hälften kommer från donken, blir man fetare då? Händer något med kroppen?

Anledningen att jag frågar är för att när jag åt där tidigare och åt inget annat efter det, så kände jag att jag la på mig en del fett trots att det var inget kaloriöverskott den dagen. Kanske kan vara inbildning också

Vadå det har väl världens nyttigaste käk där

http://vagenfran37kg.files.wordpress.com/2009/09/supersize-me.jpeg

Super Size me Part 1

http://www.youtube.com/watch?v=YfBc-Rla0uI

klicka sedan vidare till video 10 SSM part 10..
Citera
2010-06-13, 03:24
Medlem
CherylTweedys avatar
Äh det är bara hjärnspöken så klart. Jag gissar på att du dietar och känner dig "fet" bara för att du tryckt i dig något kaloririkt.
Citera
2010-06-13, 03:36
Medlem
Killen i super size me åt ju där varje dag och flera ggr per dag. Tänkte mer på 1 gång i månaden.
Senast redigerad av Lerra1 2010-06-13 kl. 03:39.
Citera
2010-06-13, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lerra1
Killen på super size me åt ju där varje dag och flera ggr per dag. Tänkte mer på 1 gång i månaden.

Ja han käkade frukost lunch och middag veckan lång..

1 gång i månaden max..
Citera
2010-06-13, 03:42
Medlem
I bet super size me!
Citera
2010-06-13, 03:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pepplan
I bet super size me!

http://www.459sunrise.com/forumimages/mc_donald_clown.jpg
Citera
2010-06-13, 03:55
Medlem
Fillors avatar
Jag jobbar på donken och brukar käka 1-2 måltider per dag, 4-6 gånger i veckan. Jag har gått ner i vikt sen jag börja arbeta där. Sen kan du ju också käka "smartare" där genom att tex ta en vanlig big mac meny med lightläsk, istället för att köra med plus meny, milkshake som dryck, dipsåser, en extra cheese osv. Det kan ge måånga extra kalorier.
Citera
2010-06-13, 04:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fillor
Jag jobbar på donken och brukar käka 1-2 måltider per dag, 4-6 gånger i veckan. Jag har gått ner i vikt sen jag börja arbeta där. Sen kan du ju också käka "smartare" där genom att tex ta en vanlig big mac meny med lightläsk, istället för att köra med plus meny, milkshake som dryck, dipsåser, en extra cheese osv. Det kan ge måånga extra kalorier.

Man brukar annars gå upp i vikt där eller i alla fall kolesterol värderna går upp högt och andra blod nivåer blir väl också helt värdelösa.?
När en vuxen man har ätit för många Big mac/co så känns det som han har PMS

För han blir så där röd och uppsvullen som en ballong i hela kroppen..

kort sagt snubbar som äter där för mycket sväller upp som röda ballonger i kroppen och blir röda i huden och trötta av allt socker och av all onyttig animalisk fett.

Men liksom snabbt efter ett par måltider där samlar på sig en massa socker/fett vätska i kroppen .

Men det är ju passade ju med tanke på

mcdonalds balloon

http://www.zianet.com/msaxton/NM/LasCruces/rally/MVC-046S.JPG

http://www.mcmassachusetts.com/mcstateimages/operators/1000017014/Ronald-with-balloons.jpg

By The Way jag tror inte att du tror på det där stjälv om du inte jobbar från deras onda PR-byrå..
Senast redigerad av 360 2010-06-13 kl. 04:24.
Citera
2010-06-13, 08:41
Medlem
Ät där om du vill. Hamnar på på energibalans, underskott/överskott vare sig det är via en big mac eller nötkött och grönsaker kommer du att gå upp/gå ner i vikt på samma sätt.

Du kan äta där par ggr i veckan om du vill, inga problem.

varför man drar upp killen i supersize me förstår jag inte, han åt inte normalt. Han tryckte i sig och låg konstant på ett rejält överskott varje dag, inte konstigt då att man går upp i vikt och får försämrade värden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in