2010-06-13, 01:54
Medlem
dekanmis avatar
Hjälp mig med det här, snälla...
Min bästa vän hatar min pojkvän och jag känner mig helt hjälplös i situationen. Nu är det så att jag och min bästa vän har en mycket speciell relation och han står mig nära hjärtat. Vi blev för 8 år sedan tillsammans, ett förhållande som höll i 3 år. Under 3 år efter att det tagit slut bråkade vi, hade sex och slogs hela tiden. De senaste två åren har vi dock lyckats vara mycket goda vänner och vi bryr oss mycket om varandra. Vi har absolut inte(!) sex eftersom det inte finns något där och vi har inga djupare känslor för varandra. Vi är extremt bra vänner och vi tycker om varandra (endast som vänner). Jag skulle kunna ställa upp för den här människan i vilken situation som helst egentligen, men nu har jag nått min gräns...

Jag träffade för några månader sen min pojkvän. En underbar, snäll och mysig kille som jag verkligen vill vara med. Jag blir lycklig och glad av att vara med honom, något min vän vet om och borde bli glad för (för min skull...). Men nej. Han hatar honom. Det finns egentligen ingen anledning för honom att hata honom (jag har varit med när de träffats) och min pojkvän har inte sagt eller gjort något dumt - så för mig är detta helt jävla sinnessjukt. Min bästa vän har inga djupare känslor för mig, det vet jag, så detta är uteslutet. Jag förstår bara inte varför han hatar min pojkvän, utan anledning?

Jag och min bästa vän (+ en till vän) planerar att flytta ihop om någon månad. Min bästa vän säger nu att om vi gör det, får min pojkvän -aldrig- komma dit och att mitt förhållande kan vara slutet på vår vänskap. Jag förstår verkligen ingenting. Min bästa vän kan inte heller ge mig någon vettig anledning till varför han hatar honom... Han säger bara "därför". Wtf?

Kan någon ge mig råd/tips på hur jag ska hantera situationen? Snälla!
Jag börjar bli desperat.

EDIT, LÄS: VI ÄR ENDAST VÄNNER, HAR INTE SEX OCH HAR INGA KÄNSLOR FÖR VARANDRA. DET ÄR SVÅRT FÖR UTOMSTÅENDE ATT FÖRSTÅ - MEN VI ÄR -ENDAST- VÄNNER, INGET MER. VÅRAT FÖRFLUTNA ÄR EGENTLIGEN OBETYDLIGT MEN JAG VILLE FÖRKLARA VAR VÄNSKAPEN UPPSTOD OCH VARFÖR VI ÄR SÅ NÄRA VÄNNER. GET IT?!?!?

Svara istället på frågeställningen:
Ge mig tips! Hur ska jag hantera situationen? Hur ska jag få min bästa VÄN att acceptera att jag vill vara med min pojkvän?
Senast redigerad av dekanmi 2010-06-13 kl. 02:18.
Citera
2010-06-13, 01:57
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Så din bästa vän är alltså ditt ex?
Han är ju avundsjuk som fan. fattar du väl?
Citera
2010-06-13, 01:59
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bel-Air-Prince
Så din bästa vän är alltså ditt ex?
Han är ju avundsjuk som fan. fattar du väl?

Nej, nej, nej - nej! Han är -inte- svartsjuk. Vi har inga som helst kärleksfulla känslor för varandra öht. Vi är som syskon idag. Skulle han ha känslor för mig skulle han våga säga det. Det vet jag!

Svårt för utomstående att se vår relation. Men jag VET att han skulle säga till mig om det var så. Även om det är svårt för er andra att förstå.
Citera
2010-06-13, 02:10
Medlem
WehrmachtSnipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Wtf? Är du dum i huvudet? Läste du det jag skrev?
Jag skulle -aldrig- göra något med min bästa vän - någonsin. Jag älskar min pojkvän.
Är du dum i huvudet? Ja.

Du är "bästis" med ditt ex, det säger väl allt.

Vänd på det hela, skulle du finna det roande om din kille var "bästis" med sitt ex?
Citera
2010-06-13, 02:13
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WehrmachtSniper
Är du dum i huvudet? Ja.

Vänd på det hela, skulle du finna det roande om din kille var "bästis" med sitt ex?

Helt ärligt... Nej, jag skulle inte bry mig. Varför? För att jag är bästis med mitt ex! Vi var tillsammans för -fem- år sedan. Vi hade ett typiskt tonårsförhållande. Folk som ser oss idag förstår att vi bara är vänner, inget mer. Jag säger som jag sa i trådstarten: Det är svårt för andra att förstå, men vi är ENDAST vänner inget mer.

Svara istället på min fråga, idiot: Hur ska jag hantera situationen?!
Citera
2010-06-13, 02:16
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Är du dum i huvudet? Ja.

Men snälla du, det här är väl egentligen inte relevant för trådens topic? Hade det varit TS pojkvän som inte accepterat TS bästa vän så hade jag förstått varför du kallar henne för "kärringjävel", kanske. Men nu? Knappast. Hon är inte dum i huvudet för att hon är bästa vän med ett gammalt ex.

OnT: Ja något skumt är det med din bästa vän. Jag förstår inte varför han hatar din kille utan någon som helst anledning. Det går inte ihop och det är väldigt löjligt när han kommer med "därför" som anledning. Jag menar, på något sätt måste ni fixa det här innan ni flyttar ihop, annars kan det bli riktigt drygt. Jag har ingen som helst idé på hur du kan göra mer än att prata med honom. Men vill han inte lyssna på dig så är det nog rätt kört det med. Du har inte kört med det där kompissnacket: "Är du min vän så är du glad för min skull att jag har hittat en sån bra kille"? Fast jag antar det? ;/

Skitsur sits hur som helst. Hoppas det ordnar sig rara du!
Citera
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Vad har detta med hennes väns hat mot hennes pojkvän att göra? Nu får du förklara...
Citera
Medlem
Bargents avatar
Det är väl ändå relativt enkelt att se att ni inte alls är "bästisar". Du säger att han hatar din pojkvän, men du vet inte ens varför. Vad är det för en usel kompisrelation? Jag tror på följande: Antingen är ditt ex förälskad i dig, eller så är ni inte ens bra kompisar.
Citera
2010-06-13, 02:23
Medlem
FB05s avatar
Har du haft någon pojkvän de senaste två åren? Att du inte har några känslor för din killkompis innebär inte nödvändigtvis att han inte har det för dig. Behöver inte betyda att han är just kär i dig, men han kanske ändå vill ha dig för sig själv. Du kan inte förutsätta att din vän har exakt samma känslor för dig som du har för honom. Han hatar inte din pojkvän utan anledning, få frågan är vad hans anledning kan tänkas vara.

Att ni är som "syskon" betyder inte att ni är syskon. Jag har själv gjort saker med en tjejkompis som var som ett syskon. Vi pratade om det också, att det var konstigt då vi var som syskon, men likväl fortsattte vi.

Väntar med spänning på att The Crash äntrar tråden och ger sin syn på saken.

Edit: Det har han redan gjort ser jag nu.
Citera
2010-06-13, 02:28
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB05
Har du haft någon pojkvän de senaste två åren? Att du inte har några känslor för din killkompis innebär inte nödvändigtvis att han inte har det för dig. Behöver inte betyda att han är just kär i dig, men han kanske ändå vill ha dig för sig själv. Du kan inte förutsätta att din vän har exakt samma känslor för dig som du har för honom. Han hatar inte din pojkvän utan anledning, få frågan är vad hans anledning kan tänkas vara.

Att ni är som "syskon" betyder inte att ni är syskon. Jag har själv gjort saker med en tjejkompis som var som ett syskon. Vi pratade om det också, att det var konstigt då vi var som syskon, men likväl fortsattte vi.

Väntar med spänning på att The Crash äntrar tråden och ger sin syn på saken.

Edit: Det har han redan gjort ser jag nu.

Ja, det har jag.

Jag vet som sagt att han inte har känslor för mig, detta skulle han våga berätta i så fall. Jag fick senast idag höra om hans erövringar (d.v.s sex med tjejer). Detta är varken obekvämt, jobbigt eller sjukt att prata om. Vi pratar om dessa saker som vilka vänner som helst. Min f.d pojkvän hade han inga som helst problem med. De blev t.o.m vänner.
Citera
2010-06-13, 02:36
Medlem
FB05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Ja, det har jag.

Jag vet som sagt att han inte har känslor för mig, detta skulle han våga berätta i så fall. Jag fick senast idag höra om hans erövringar (d.v.s sex med tjejer). Detta är varken obekvämt, jobbigt eller sjukt att prata om. Vi pratar om dessa saker som vilka vänner som helst. Min f.d pojkvän hade han inga som helst problem med. De blev t.o.m vänner.
Han kanske inte såg din föredetta som ett hot mot er relation på samma sätt som han gör med din nuvarande pojkvän. Självklart finns det en anledning till att han hatar din nuvarande pojkvän, det måste du ändå inse.

Naturligtvis vet kompisen vad anleningen är. Att han inte vill berätta anledningen för dig bör ses som ett tecken på att han faktiskt inte är bekväm med att berätta allt för dig. Kanske kan hans önskan om att ha dig mer för sig själv vara en av de saker han väljer att inte berätta för dig.
Citera
2010-06-13, 02:41
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB05
Han kanske inte såg din föredetta som ett hot mot er relation på samma sätt som han gör med din nuvarande pojkvän. Självklart finns det en anledning till att han hatar din nuvarande pojkvän, det måste du ändå inse.

Naturligtvis vet kompisen vad anleningen är. Att han inte vill berätta anledningen för dig bör ses som ett tecken på att han faktiskt inte är bekväm med att berätta allt för dig. Kanske kan hans önskan om att ha dig mer för sig själv vara en av de saker han väljer att inte berätta för dig.

Jag har suttit i tankarna att han kanske är rädd för att mista mig (som vän, förstås). Att han kanske är rädd för att jag ska prioritera mitt förhållande framför vår vänskap. Men samtidigt har jag redan sagt till honom att vår vänskap går före allt och att han borde förstå att jag är redo att slåss för vår vänskap... Men jag är verklige inte beredd på att avsluta ett förhållande med någon jag älskar, vilket han vet. Är det kanske där problemet sitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in