Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-06-11, 16:24
Medlem
Gungdungkungs avatar
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=603614

Är den exakta modellen jag har och jag har fått den utbytt fem gånger.

Problem(en):

* Datorn är allmänt seg, jämförde boot-up mellan min AMD X2 stationära 1,9ghz och denna bootade Vista 10-15sek snabbare.

* Skärmen är sjukt dålig med tydligt kass responstid. Snabba rörelser i filmer skapar "skugga".

* Tangentbordet, efter 1-2hs användning så blir det en "delay".

* Ljudnivån, överröstar min mikrovågsugn vid lika avstånd.

* Kvalitén överlag känns B och budget.

Aja jag vet inte om ni har samma problem med era men varje person som undersöker min dator verkar vara blinda för dessa problem som de facto finns. Så snälla kom med konstruktiva åsikter och inte åsikter som nekar dessa faktiska problem som Apple MacBook Pro lider av, då kan jag lika gärna gå och tala med en fanboy alternativt en säljare.
2010-06-11, 16:28
Medlem
Noetlovskijs avatar
Du har alltså fått fem (5 !!!) nya och alla har haft samma problem?
2010-06-11, 16:29
Medlem
Gungdungkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Du har alltså fått fem (5 !!!) nya och alla har haft samma problem?

Ja.

Skulle jag komma tillbaka skulle jag få ut summan istället. Då köper jag troligtvis en PC så får jag iaf mer pålitlighet, bättre kvalité, stabilare system, bättre hårdvara, snyggare design och ja en fungerande dator.
2010-06-11, 16:37
Medlem
Nothing Specials avatar

Du måste ju göra nånting fel…
2010-06-11, 16:38
Medlem
Gungdungkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special

Du måste ju göra nånting fel…

Jasså? Personligen tycker jag att det är Apple som gör någonting fel då det är dem som tillverkat datorn.
2010-06-11, 16:39
Medlem
Nohs avatar
Den bör låta ganska mycket, inga skitdelar i den där inte.

Ljudinspelning och bilder uppskattas.
2010-06-11, 16:42
Medlem
korps avatar
Jag har svårt att tro att du verkligen fått 5 olika datorer. Troligen har de väl kollat den, inte hittat nått och sänt den tillbaka eller bytt något varje gång men inte bytt rätt sak.

Hur liten chans är det att 5 olika datorer har exakt samma problem, det skulle jag inte ens tro om en vanligt PC laptop.

Ta pengarna och köp en PC.
2010-06-11, 16:48
Medlem
Smakarsprits avatar
Varit har du datorn placerad?
2010-06-11, 16:54
Medlem
zodiac08s avatar
Släng upp en ljudklipp och/eller video klipp och bevisa det. jag har mycket svårt att tro att dom skulle bytt ut hela datorn 5 ggr åt dig, Lite väl mycket mytoman / Jag vill bevisa att Apple suger över TS
2010-06-11, 16:58
Medlem
Nothing Specials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zodiac08
Släng upp en ljudklipp och/eller video klipp och bevisa det. jag har mycket svårt att tro att dom skulle bytt ut hela datorn 5 ggr åt dig, Lite väl mycket mytoman / Jag vill bevisa att Apple suger över TS

Ja. Och vadå delay på tangentbordet? Det har aldrig hänt mig..
Hur många program kör du samtidigt, Gungdungkung?

När jag går omkring i affärer, typ Onoff, och ser PC's så tänker jag att usch vilken kass byggkvalité, plastigt och äckligt. Knarrar om man lyfter skiten i hörnet i en hand. Mac är precis tvärtom, känns A och icke-budget.

Jag antar att du grundar
Citat:
* Kvalitén överlag känns B och budget.
i de fel du påstår dig ha på datorn, eller?
2010-06-11, 17:02
Medlem
Gungdungkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zodiac08

Har spelat in både videoklipp och ljudklipp nu fast direkt jag stoppar in någon USB-kontakt så kraschar datorn så det funkar inte att överföra. Får överföra filerna från en vän och sedan skicka till min e-post eller något!

Jag återkommer.
2010-06-11, 17:08
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Använder du primärt Windows på datorn förklarar det det mesta.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in