2010-06-11, 11:50
Medlem
Är chef för sommarjobbande ungdomar i sommar och dem ska arbeta med renhållning i smågrupper. Kommer vara två i varje grupp. Åldern varierar mellan 16-19.

Någon som har kunskap om det är bättre att ha en tjej och kille i varje grupp? Tänker mig att i killar som i vanliga fall är lite mer lekorienterade än tjejerna i den åldern arbetar bättre. Har jag rätt?
Citera
2010-06-11, 11:58
Medlem
Prostreet32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolol
Är chef för sommarjobbande ungdomar i sommar och dem ska arbeta med renhållning i smågrupper. Kommer vara två i varje grupp. Åldern varierar mellan 16-19.

Någon som har kunskap om det är bättre att ha en tjej och kille i varje grupp? Tänker mig att i killar som i vanliga fall är lite mer lekorienterade än tjejerna i den åldern arbetar bättre. Har jag rätt?

Vad jag upplevde på mitt sommarjobb förra året så var det inte så.
Tjejerna vågade ingenting. De cyklade dit dem ska, så fick vi köra ut alla deras verktyg och en container de kunde slänga sitt skräp i. Istället för att lasta in allt i bilen o på med kärran och iväg, eller flakmoppen. Och det gick inte fort att göra arbetet heller.

Chefen bad mig dra ut till lekplatsen där dem va, och klippte buskar. Ingen vågade köra en häcksax. Deras miner var trevliga när man kom o drog igång häcksaxen och körde över allt på 10 minuter som de trälat med hela förmiddagen. Så, nu kan ni lasta i sa ja, och drog iväg.
Hade mycket kul den sommarn,haha.
Citera
2010-06-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prostreet32
Vad jag upplevde på mitt sommarjobb förra året så var det inte så.
Tjejerna vågade ingenting. De cyklade dit dem ska, så fick vi köra ut alla deras verktyg och en container de kunde slänga sitt skräp i. Istället för att lasta in allt i bilen o på med kärran och iväg, eller flakmoppen. Och det gick inte fort att göra arbetet heller.

Chefen bad mig dra ut till lekplatsen där dem va, och klippte buskar. Ingen vågade köra en häcksax. Deras miner var trevliga när man kom o drog igång häcksaxen och körde över allt på 10 minuter som de trälat med hela förmiddagen. Så, nu kan ni lasta i sa ja, och drog iväg.
Hade mycket kul den sommarn,haha.

OK, det låter som att det var grupper med bara tjejer du talar om. Erfarenhet av mix?
Citera
2010-06-11, 18:57
Medlem
Känns lite som att blir det en kille och tjej så finns risken att de blir mer intresserade av varandra än av att jobba. Hade jag varit arbetstagare i den situationen hade jag helt klart (eller nja, most likely iaf) jobbat bättre med en annan kille.
Citera
2010-06-14, 21:52
Medlem
Prostreet32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolol
OK, det låter som att det var grupper med bara tjejer du talar om. Erfarenhet av mix?

I det yrket vi utövade var det inget att jobba kille+tjej för killen gjorde så mycket mera jobb. Vi jobbade 2 killar om taget och hjälptes åt. Tjejerna åt sig. De gånger man fick jobba med dem fick men berätta hela tin vad de skulle göra, och hur det gjordes på bästa sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in