2010-06-11, 19:44
Medlem
Arbetarbroders avatar
Editerade topic en aning, då det främst är en relationsfråga och inte en sjukdomsfråga som jag uppfattar det.
Om TS vill ha en annan topic så skicka ett PM.

//Mod
Citera
2010-06-12, 12:37
Medlem
Tashokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magganch
Tack, jag ska prova det!
Man får dubbla budskap från sjukvården hela tiden tycker jag, de verkar som dom tycker det är jobbigare än en annan med detta. Jag vill ju bara få svar!
Min man och jag ska testa oss båda, då han för en tid sedan hade urinvägsinflammation med.
Vi hoppas naturligtvis att de inte är det men på ett sätt har man äntligen fått "diagnos" så man får bort eländes symptomena.
Vet inte vad nästa steg blir annars...

Jag vet inte om mitt inlägg kommer bidra till det bättre eller inte men kan det inte vara så att din man har varit otrogen, fått klamydia, testat sig och tatt medicin men hunnit föra över det till dig?

Att han vill ha sex med dig trots klamydian kan vara ett tecken på att han försöker visa att han fått det antingen genom dig eller att han har dåligt samvete.

Otrohet kan komma även efter 10 år tyvärr. Men jag hoppas verkligen ni får ett bra svar och en bra förklaring från läkarn.
Citera
2010-06-13, 10:17
Bannlyst
Han el du har väl knullat snett på fyllan. Antagligen han eftersom du skapat tråden, kan vara du med iof som försöker ljuga för dig själv och skapar tråden som någon slags inre konfirmation om att det kan inte vara snubben på firmafesten 2007 etc. Någon knullar snett. Det finns ju en del killar som skulle ljuga om att de varit med någon annan, tro det eller ej
Är det inte syfilis man får smurf kuk av, alltså en blå salva som man smörjer med ganska ofta. Till slut så fastnar färgen och sitter kvar några veckor.
Tror din kille är skitsne eller skitnervös. Själv hade jag varit skitförbannad om jag fått skiten utan att jag varit otrogen på 9 år
Citera
2010-06-16, 19:21
Medlem
Oj här har man fortsatt att skriva !!
Frågan i stort gällde om man kan ha de under en lång tid eller inte, så jag vet ifall de blir positivt.
( får svar imorrn tydligen)

Självfallet är de ingen som vet om jag kanske är orolig för att jag gått "snett" el hur de va man uttryckte sig.Eller om han haft o dolt något av rädsla.
Det vet man bara i egen person.
( tänkte dock inte på att han ev kunnat få annat svar vid urininflammationen)

Jag vet hur jag fungerar o skulle jag få reda på otrohet så är personen ett ruttet äpple i mina ögon.
Nu hoppas jag ju verkligen inte de eftersom jag älskar min man högt som jag skrev tidigare.
Min man och jag är mogna människor så vi har ju kunnat prata om detta oss emellan. Sansat!

Jag ville bara ha bekräftelse på att jag inte kan burit på det sedan tidigare.

Skulle de visa sig att han varit otrogen ( vilket jag inte vill tro, men vem vill det) då åker han ut med huvudet före. Vi har 3 barn o massa gemensamma ägodelar. det blir väldigt tufft med andra ord.
Nu kanske jag önskade att jag kunde va mer förlåtande människa. MEN jag kännermig själv o skulle jag fortsätta ett förhållande skulle det tära på alla.....

Men vi har ett så tight förhållande och gör allt tillsammans. Vi skiljs åt när vi ska till jobbet. eller göra en shoppingrunda.
Att någon gjort det på fyllan o villan är inte att talaom. Jag blir aldrig full o är vi ute är vi de ihop.
Slutar mest med att jag får ta hand om min man! :-)
Det var därför jag skrev när skulle han ha kunnat.... osv.
var mest en avskrivning av oro för resultatet....

Min man har lovat att skulle de va positivt så kommer vi gå till botten med detta för att förstå hur....
Citera
2010-06-16, 19:25
Moderator
evilhoneys avatar
http://www.sahlgrenska.se/SU/5/Hud--...omar/Klamydia/
Citat:
Klamydia är en av de vanligaste sexuellt överförbara infektionerna i Sverige.
Klamydia orsakas av en bakterie och smittar vid samlag.

Vilka symtom ger klamydia?
Hos mannen ger klamydia en inflammation i urinröret som kan yttra sig som sveda vid vattenkastning och flytning, ofta mycket lindriga symtom. Var 4:e man som har klamydia har inga symtom alls men kan ändå överföra smittan. Hos män som har sex med män kan klamydia ge en infektion i ändtarmen.
Hos kvinnan sitter infektionen i livmoderhalsen och i urinröret och kan ge flytning och sveda. Mer än hälften av kvinnor med klamydiainfektion har inga symtom alls.

Är en tyst klamydiainfektion smittsam?
Ja.

Hur länge kan en klamydiainfektion ligga vilande?
Många månader och kanske år. Vanligen är inkubationstiden för klamydia 1-3 veckor men den kan vara betydligt längre.

Hur går provtagning till?
Prov tas från urinröret och eventuellt analöppningen och på kvinnan även från livmodertappen. Svar från laboratoriet har man efter 1 vecka. Ofta kan doktorn genom att ta ett prov för mikroskopisk undersökning redan vid första besöket se om tecken på infektion föreligger och ev sätta in behandling. Istället för prov från urinröret kan urinprov lämnas.

Kan man bota klamydia?
Ja. Man behandlar med antibiotikatabletter ofta typ tetracyklin. Vanligt penicillin botar inte klamydia. Behandlingen är effektiv och efter avslutad behandling, och om inga besvär föreligger, räknar man med att infektionen är utläkt.

Hur förhåller man sig till partners?
Både aktuell och tidigare partners som kan vara smittade skall undersökas och ev behandlas. Under behandlingstiden får man inte ha samlag.

Risker med klamydia?
Hos kvinnan kan en obehandlad klamydiainfektion sprida sig till livmodern och äggledare och ge äggledarinflammation som kan leda till sterilitet. Eftersom infektionen kan vara helt tyst erbjuder man ofta klamydiaprovtagning till kvinnor i samband med gynekologisk undersökning t ex i samband med besök för p-piller. Hos mannen kan klamydia orsaka bitestikelinflammation.

KOM IHÅG!
Man kan ha klamydia utan att ha några symtom alls och då överföra smittan till sin partner.
Att använda kondom är ett säkert sätt att skydda sig mot smitta.
Misstänker Du smitta, gå gärna och kontrollera dig för säkerhets skull, tidigast 14 dagar efter oskyddad sexuell kontakt.
Citera
2010-06-17, 09:23
Medlem
kpr85s avatar
Klamydia kan ligga latent väldigt länge, det är säkert. T.o.m LÄNGRE än 9 år så det behöver inte vara din man som har varit och 'skvättat' på sidan.
Citera
2010-06-17, 09:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Ärligt talat tycker jag din man är ovanligt lugn. Själv hade jag undrat var frugan dragit på sig klamydia om jag själv hade varit trogen.
Citera
2010-06-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ärligt talat tycker jag din man är ovanligt lugn. Själv hade jag undrat var frugan dragit på sig klamydia om jag själv hade varit trogen.

Lite för lugn till och med?
Citera
2010-06-17, 09:48
Bannlyst
Citat:

Absolut. Men han är väl normalt funtad, finns ju ingen bekräftad klamydia än vad jag förstå? Bara TS nojor..
Citera
2010-06-17, 09:59
Medlem
Det KAN faktiskt vara så att ni haft det i jävligt många år uten att det gett symptom.
Hade noll symptom själv när jag fick reda på att jag hade det och gud vet hur länge jag gick med det.

Sen kan det ju vara otrohet inblandat också.
Det får du med största sannolikhet aldrig veta.
Citera
2010-06-17, 10:50
Medlem
HectorPis avatar
Citat:

Du menar om du själv inte varit otrogen?
Citera
2010-06-17, 11:19
Medlem
Klara-Smulans avatar
Om inte jag är helt ute och cyklar så tror jag faktiskt att det kan vara så att en könssjukdom kan ligga latent i kroppen i flera år utan att bryta ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in