• 2
  • 3
2011-05-15, 17:52
Medlem
Slackoffs avatar
Du kanske har problem med trapezius eller andra hals-nackmuskler.Jag hade ständigt problem med huvudvärk med migrän symptom tills jag började med att styrketräna regelbundet. Det avtog med tiden.
Ifrån att jag hade huvudvärk och behövde värktabletter flera dagar i veckan till att jag bara behövde det efter att jag hade tränat ryggen och nacken(här är det självklart svårt att inte lägga av men jag fortsatte) nu har jag det väl högst ett par gånger i månaden.

Jag ansågs ha allt ifrån spänningshuvudvärk till migrän och synfel ,osv när jag sökte hos läkare.
Jag har fortfarande synfel...
Citera
2011-05-16, 17:02
Medlem
naxos922s avatar
@Micke_hs Just nu ser jag inte tabletter eller medicin som en lösning. Jag försöka hitta den verkliga orsak bakom alla mina besvär. Det skulle vara en sista utväg för mig faktiskt.

Och sen, ja jag är as dålig på att fysiskt belasta min kropp. Eftersom jag har haft huvudvärk i flera år har jag inte varit aktiv inom någon sport eller så. Men läkarna säger att jag ska ut o jogga. Det är jävligt gött tycker jag själv. Men jag är så lat
Citera
2011-05-27, 20:12
Medlem
naxos922s avatar
Akupunktur hjälpte mig inte. Dock är det någon form utav spänningshuvudvärk.

Jag ska göra en "CT-skalle", för att utesluta något fel där. Sen ska jag gå till sjukgymnast o försöka få både min kropp o själ att slappna av.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in