Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-06-09, 21:32
Medlem
Tröttnade på windows7 i min laptop så jag tömde disken o installerade xp men nu går inga drivrutiner att installera till xp den säger att det inte är kompatibelt med datorn. jag antar att jag inte har något annat val än att gå tillbaka till skitwindows7 men nu har jag ju endast licensnumret och ingen skiva? Kan man inte uppgradera direkt från microsoft och slå in licensnumret? Fungerar windows7-koden på windows-vista skivor?

Hjälp

Edit: det är en compaq 610
Senast redigerad av totalvetenskap 2010-06-09 kl. 22:04.
Citera
2010-06-09, 21:38
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalvetenskap
Tröttnade på windows7 i min laptop så jag tömde disken o installerade xp men nu går inga drivrutiner att installera till xp den säger att det inte är kompatibelt med datorn. jag antar att jag inte har något annat val än att gå tillbaka till skitwindows7 men nu har jag ju endast licensnumret och ingen skiva? Kan man inte uppgradera direkt från microsoft och slå in licensnumret? Fungerar windows7-koden på windows-vista skivor?

Hjälp

Win7 ogillar du, XP-funkar inte och varför skulle windows 7-koden fungera på vista?

Jag föreslår att du laddar ner ett gratis OS istället, enklaste sättet att lösa problemet.
Vilket betyder antingen ett crackat Vista eller ett Linuxbaserat OS.
Citera
2010-06-09, 21:42
Medlem
ForTheApess avatar
Har du sökt på dina komponenter på nätet? (Om nu inte enhetshanteraren/uppdatera drivrutin automatiskt fungerar.)
Brukar finnas en uppsjö av drivrutiner och versioner.

Vad har du för dator?
Citera
2010-06-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForTheApes
Har du sökt på dina komponenter på nätet? (Om nu inte enhetshanteraren/uppdatera drivrutin automatiskt fungerar.)
Brukar finnas en uppsjö av drivrutiner och versioner.

Vad har du för dator?

japp men dom fungerar inte har provat dom till både professional och homeedition
Citera
2010-06-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Win7 ogillar du, XP-funkar inte och varför skulle windows 7-koden fungera på vista?

Jag föreslår att du laddar ner ett gratis OS istället, enklaste sättet att lösa problemet.
Vilket betyder antingen ett crackat Vista eller ett Linuxbaserat OS.

Ja men om det nu inte går att hitta drivisar o sånt till xp så lär de ju inte fungera till linux?
Citera
2010-06-09, 21:49
Medlem
Edit: det är en compaq 610 med professional just nu
Citera
2010-06-09, 22:13
Medlem
ForTheApess avatar
Citat:
Edit: det är en compaq 610 med professional just nu

Antar du har testat dessa redan.
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=se&prodNameId=3958408 &prodTypeId=321957&prodSeriesId=3958407&swLang=13& taskId=135&swEnvOID=1093

http://www.getdriver.com/notebook/hp-compaq/64/compaq-610-windows-xp-drivers.html

Annars är de bara att dra en pirat version i "värsta fall"
Vad var det med windows7 som var dåligt?
Citera
2010-06-09, 22:16
Medlem
Citat:
Antar du har testat dessa redan.
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=se&prodNameId=3958408 &prodTypeId=321957&prodSeriesId=3958407&swLang=13& taskId=135&swEnvOID=1093

Annars är de bara att dra en pirat version i "värsta fall"
Vad var det med windows7 som var dåligt?

att windows7 nästan inte var kompatibelt med någon router jag försökte koppla upp mig emot och massa lustiga medelanden och tvångsuppdateringar osv.

Jo jag har provat dom från den sidan, Men skulle det kunna vara som så att man måste installera någon drivrutin för att kunna installera resten? jag har också servicepack2 om det kan vara till någon nytta.
Citera
2010-06-09, 22:21
Medlem
ForTheApess avatar
Möjligen, vet att när jag konverterade min vaio till xp så var det massa strul.
Men efter 3 dagar hittade jag den rätta kombinationen att installera drivrutinerna.

Tackvare ett maniskt sökande på googel, letar just efter någon guide.
"How to convert compaq 610 to xp"

Verkar som en del fått det att fungera, men inte hittat någon som förklarat.
Citera
2010-06-09, 22:26
Medlem
Citat:
Möjligen, vet att när jag konverterade min vaio till xp så var det massa strul.
Men efter 3 dagar hittade jag den rätta kombinationen att installera drivrutinerna.

Tackvare ett maniskt sökande på googel, letar just efter någon guide.
"How to convert compaq 610 to xp"

Verkar som en del fått det att fungera, men inte hittat någon som förklarat.

varför ska dom krångla till det såhär :@ okej, men konverterade du från win7?
Citera
2010-06-09, 22:32
Medlem
ForTheApess avatar
Konverterade från vista, operativsystemet tog för mycket prestanda och segade ner datorn. Sitter mycket i bildredigerings program.

Flyter på bättre med xp då jag inte behöver så mycket mer än prestandan.
Citera
2010-06-09, 22:34
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ja men om det nu inte går att hitta drivisar o sånt till xp så lär de ju inte fungera till linux?

Säg inte det, min erfarehet säger att det kommer att fungera men man vet aldrig innan man har testat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in