2010-06-09, 20:52
Medlem
Ozgoods avatar
Hej, jag har funderat på att köpa en sån där resa där man åker till Turkiet eller Thailand och kör en ögonlaseroperation. Det är mycket billigare än i Sverige.
Men, jag undrar. Är det någon som har erfarenhet av ögonlaser utomlands?

Här är vad jag snackar om ---> http://www.perfektsyn.se/
Det ser så kommersiellt ut att jag blir lite tveksam.
Citera
2010-06-09, 21:17
Medlem
despots avatar
Skulle aldrig, aldrig resa utomlands för en ögonoperation, eller något som involverar något så viktigt som ögonen. Söker hellre till världens bästa ögonkirurger för ett ingrepp, det får kosta vad det vill, men ska man skära i ögonen ska det vara så seriöst det kan bli.

Har tyvärr inte hört nåt ang. utlandsresor för ögonoperationer..
Du spar alltså ca 10k på att åka till Thailand, är det värt när det är dina ögon det handlar om?
sen ser inte sidan heller så inbjudande ut
Citera
2010-06-09, 22:38
Medlem
Mich13s avatar
Har linser dagligen och jag skulle gärna vilja göra en opperation, men man snålar fan inte med pengarna när det gäller ögonen. Synen får man inte tillbaka. Då får det kosta, absolut.
Citera
2010-06-10, 08:45
Medlem
Ozgoods avatar
Vad är det som säger att en svindyr svensk läkare gör ett sämre jobb än en billigare utländsk? Här doftar socialdarwinism!
Citera
2010-06-13, 00:48
Medlem
Tänkte åka till Sovjetunionen på 80-talet då sådana operationer inte utfördes i Sverige. Till slut väntade jag tills det gick i Sverige. Jag tror inte riskerna är högre utomlands MEN om det skulle inträffa något är man extra sårbar. Och reser man utomlands blir det båda ögonen direkt. Jag testade först ett öga, sedan tvekade jag då långtidskonsekvenserna inte var kända. Sedan beslöt jag mig för att strunta i att operera det andra. Bara fall i fall...

Men jag klarar mig utmärkt med syn bara på ett öga, de kompenserar varandra på ngt konstigt vänster.
Citera
2021-10-17, 21:51
Medlem
cacablancas avatar
Ögonlaser utomlands

Ni som har gjort ögon laser utomlands vilket land är bäst
Citera
2021-10-17, 21:54
Medlem
tror inte så många har gjort ögonlaser i flera olika länder men varför skulle man behöva mer än 1 behandling?
Citera
2021-10-17, 21:54
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Vill du chansa med något så viktigt som ögonen för att spara pengar?
Citera
2021-10-17, 22:16
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozgood
Vad är det som säger att en svindyr svensk läkare gör ett sämre jobb än en billigare utländsk? Här doftar socialdarwinism!
Om du tycker det varför inte åka direkt och öppna ögonen för en utländsk läkare som du inte ens vet om hen har rätt ytbildning för detta?
Åk direkt och jag rekommenderar Ryssland Polen Afganistan Rumänien Estland Lettland och Ukraina
Citera
2021-10-18, 06:08
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Om du tycker det varför inte åka direkt och öppna ögonen för en utländsk läkare som du inte ens vet om hen har rätt ytbildning för detta?
Åk direkt och jag rekommenderar Ryssland Polen Afganistan Rumänien Estland Lettland och Ukraina

12 år sedan den kommentaren skrevs, men håller tummarna för att du får ett svar tillbaka av personen..!!
Citera
2021-10-18, 12:38
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
12 år sedan den kommentaren skrevs, men håller tummarna för att du får ett svar tillbaka av personen..!!
Ha ha det var tydligen inte bara jag som hakade på reliken, då svaren före mig var av färskare datum, hädanefter kommer jag att kolla trådskaparen allra först.
Att TS inte svarar kanske beror på att hen numera är blind
Citera
2021-10-18, 12:43
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cacablanca
Ni som har gjort ögon laser utomlands vilket land är bäst
Din rackare du narrade mig att skriva i en tråd från 2010 skäms på dig
Citera
  • 1
  • 2