Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-09, 17:15
Medlem
razcals avatar
Tjena samlade datornördar

Anser mig själv vara hyffsad välbevandrad inom datorn värld men har stött på ett problem som jag inte lyckats lösa, fick tag i en asus 1001 netbook apbilligt, nackdelen är att den är installerad på Norska och jag ska nu försöka byta systemspråk på den, googlar och hittar inget vettigt, söte här på Forat men hittade än en gång inget vettigt, har hört något om att hålla ner F5/F9 vid uppstart men får bara fram Recovery menyn då, någon idé nån?
Citera
2010-06-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razcal
Tjena samlade datornördar

Anser mig själv vara hyffsad välbevandrad inom datorn värld men har stött på ett problem som jag inte lyckats lösa, fick tag i en asus 1001 netbook apbilligt, nackdelen är att den är installerad på Norska och jag ska nu försöka byta systemspråk på den, googlar och hittar inget vettigt, söte här på Forat men hittade än en gång inget vettigt, har hört något om att hålla ner F5/F9 vid uppstart men får bara fram Recovery menyn då, någon idé nån?
Operativsystem?
Citera
2010-06-09, 19:16
Medlem
razcals avatar
Ah sorry, 7 starter ed.
Citera
2010-06-09, 20:07
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razcal
Ah sorry, 7 starter ed.
Installera om os'et på svenska, starter är starter inehåller bara ett språk...
Citera
2010-06-09, 20:54
Medlem
Muckarduvas avatar
Återställningspartitionen på de flesta Asus-netbooks kommer man åt genom att hålla nere F9 under boot. Skulle gissa att 1001:an kommer att presentera en meny för out-of-the-box-återställning med språkvalen engelska, svenska, finska, danska och norska även om det är W7 Starter.
Citera
2010-06-10, 17:24
Medlem
razcals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Återställningspartitionen på de flesta Asus-netbooks kommer man åt genom att hålla nere F9 under boot. Skulle gissa att 1001:an kommer att presentera en meny för out-of-the-box-återställning med språkvalen engelska, svenska, finska, danska och norska även om det är W7 Starter.

Det var det jag tänkte men det gjorde det inte, första gången man startar upp datorn så har du språkval engelska,danska, norska och finska, jag vill tillbaka till den punkten, dvs nystart.

worst case alltså är att göra en boot från ett usb minne och installkera om skiten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in