2010-06-08, 20:04
Medlem
MQ kommer snart att bli börsnoterad... ska man köpa eller ligga lågt och se utvecklingen?
Sedan undrar jag va ni tycker om gold fonder?
Citera
2010-06-08, 20:22
Medlem
Adomskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biznizmannr1
MQ kommer snart att bli börsnoterad... ska man köpa eller ligga lågt och se utvecklingen?
Sedan undrar jag va ni tycker om gold fonder?

Mq är inte alls någon dum idé, den lär gå uppåt sakta men säkert.

Guldfonder är alltid bra, finns ingen investering som är mkt säkrare, personligen så tycker jag dock att det är en slö, tråkig, pensionersinvestering.. roligare med lite action?
Citera
2010-06-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adomski
Mq är inte alls någon dum idé, den lär gå uppåt sakta men säkert.

Guldfonder är alltid bra, finns ingen investering som är mkt säkrare, personligen så tycker jag dock att det är en slö, tråkig, pensionersinvestering.. roligare med lite action?

Ju absolut men varför inte bara satsa på goldaktier?
Citera
2010-06-08, 20:34
Medlem
https://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=148003

Artikeln är rätt så intressant sen så har jag alltid varit en stor fan av mqs sortiment
Citera
2010-06-08, 21:50
Medlem
Caparzos avatar
Jag tycker att MQ inte ser intressant ut. I likhet med Byggmax är belåningen mycket hög och balansräkningens grund är byggd på luft. 500 Mkr är goodwill medan nästan 700 Mkr är upptaget för varumärket. Hela rörelsen är "leveraged" med stora räntebärande skulder. Runt 850 Mkr har man i räntebärande skulder, varav den största delen har rörlig ränta (banklån). Som i Byggmax fall undrar jag vad som händer när Ingves höjer räntan upp emot 4-5%. I och med den samtidiga nyemissionen kommer skulderna att sjunka med 268 Mkr och soliditeten kommer att öka, men jag är alltjämt rädd för den saftiga belåningen.

Ska man köpa kläder, då verkar HM betydligt mer intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in