2010-06-08, 17:52
Medlem
mephedrons avatar
Alla pratar om att man blir så hungrig av röka och kan äta så sjukt mkt osv, och visst, det blir man väl. Maten smakar alltid bättre om man rökt en liten joint innan.
Men är det bara jag som blir extremt jävla cphungrig på alkohol?
Mina "munchies" på röka är ingenting om man jämför med när jag druckit. Och det behöver inte vara någon dunderfylla - räcker med en 7,0%-cider för jag ska vilja äta och det genast och mycket.
Kan nästan äta hur mycket som helst om jag är full, enda drogen jag fått värre munchies på är Lyrica.

Att "fyllekäka" under krogkvällen verkar inte vara ovanligt, dock verkar de flesta jag känner som gör det göra det bara för de är fulla och handlar i stundens hetta, inte för att de egentligen är jättehungriga. Dvs, de ångrar sig dagen efter när de lagt pengar på det. Personligen kan jag dricka lite bara för att det ska bli godare att äta - det är för övrigt en av ytterst få saker jag gillar med alkohol.
Så, blir ni hungriga och orkar äta mer på fyllan?
Citera
2010-06-08, 17:53
Medlem
colamonstrets avatar
Alla i min umgängeskrets kan nog hålla med om att man blir betydligt mycket mer hungrigare på fyllan
Citera
2010-06-08, 17:55
Medlem
Aldhisslans avatar
Därför det kallas fyllekäk!
Citera
2010-06-08, 17:56
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colamonstret
Alla i min umgängeskrets kan nog hålla med om att man blir betydligt mycket mer hungrigare på fyllan

Finns det några rapporter på hur detta fungerar rent biologiskt? Alltså, triggar alkoholen nånting i kroppen som gör att man känner sig hungrigare?
Citera
2010-06-08, 17:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Så, blir ni hungriga och orkar äta mer på fyllan?

Visst blir jag det! Jag tenderar att dricka hemma då jag inte trivs med utelivet och blir alltid något storkok då man druckit ett par öl.
Citera
2010-06-08, 18:13
Medlem
Butondemass avatar
Blir alltid hungrig på fyllan, även om jag käkat dundermiddag innan jag går ut.
Käkar oftast groteska mängder vilket man brukar ångra smått dagen efter, även om det är riktigt gott.
Citera
2010-06-08, 18:14
Medlem
Till röka äter man mycket, men inte som när man dricker då äter jag iallfall som en gris
Citera
2010-06-08, 18:28
Medlem
Chillishs avatar
Drog i mig en hel stor chipspåse själv på 10 minuter på fyllan en gång
Citera
2010-06-08, 18:32
Medlem
Har fått vanan att köpa med mig en stor Grandiosa fryspizza på macken på väg hem, en sån där Big One eller vad dom heter. Brukar dessutom köpa ett par påsar chips. Allt går åt på en halvtimme när jag är hemma, ett under att jag inte är fet.
Citera
2010-06-08, 18:49
Medlem
trewqs avatar
Med tanke på hur groteskt feta många människor är i dagens samhälle är, så tycks det knappast vara någon brist på aptit hos dagens medborgare. Trots det är det ju allmänt känt att alkohol ökar aptiten, därav vanan att erbjuda en fördrink (sk appetizer) innan middagen vid diverse tillställningar. Det allra mest tragiska är dock att i stort sett all näring man får i sig under den tid kroppen är upptagen med att förbränna alkohol lagras in som fett. Alltså ett donkenmeal på fyllan = 200 g inlagrat späck!
Citera
2010-06-08, 19:16
Medlem
Det beror på vad jag dricker. Men blir oftast CPhungrig när jag druckit lite cider. trodde jag var ensam om det

Måste tillägga att jag (som är tjej), en gång för längesen, verkligen pressade in hamburgare och pommes i munnen på mig från max. killarna jag var med hade inte ens hunnit äta klart när jag var klar. med tanke på att jag beställde en max deluxe mål med smältost och allt, medans dom tog den vanliga originalmålet..

Senast redigerad av IJUSTLOLD 2010-06-08 kl. 19:19.
Citera
2010-06-08, 19:43
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IJUSTLOLD
Det beror på vad jag dricker. Men blir oftast CPhungrig när jag druckit lite cider. trodde jag var ensam om det

Måste tillägga att jag (som är tjej), en gång för längesen, verkligen pressade in hamburgare och pommes i munnen på mig från max. killarna jag var med hade inte ens hunnit äta klart när jag var klar. med tanke på att jag beställde en max deluxe mål med smältost och allt, medans dom tog den vanliga originalmålet..

Är också tjej och känner igen fenomenet. Är ett helvete på festivaler etc då all mat kostar en miljard och jag måste äta hela tiden eftersom jag alltid är full.

Edit: ångrade en bekännelse jag gjorde här och tog bort den.
Senast redigerad av mephedron 2010-06-08 kl. 19:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in