• 4
  • 5
2013-09-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Då borde väl förstå att någon förklaring inte kommer att komma, varför ska de förklara hur de gör för att sätta dit 1.07, det skulle motverka syftet.

Vem som helst förstår att det är den publika IP adressen som används för att sammanlänka alternativa konton. Att förneka detta är en flagrant förolämpning mot flashbacks samtliga medlemmar.
Citera
2013-09-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Vem som helst förstår att det är den publika IP adressen som används för att sammanlänka alternativa konton. Att förneka detta är en flagrant förolämpning mot flashbacks samtliga medlemmar.
Tanken har inte slått dig att om du blir avstängd och det 3 dagar senare dyker upp en nyreggad och börjar skriva i samma trådar som dig på samma sätt samma stavfel och uttryck.Hur svårt tror du det är för moderatorn som varit i det forumet länge att känna igen användaren.Behövs ingen raketforskarexamen för att räkna ut det.Även vi vanliga användare hjälper till och rpar för 1,07 när det dyker upp en återvändare.Jag har gjort det själv.
Citera
2013-09-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Tanken har inte slått dig att om du blir avstängd och det 3 dagar senare dyker upp en nyreggad och börjar skriva i samma trådar som dig på samma sätt samma stavfel och uttryck.Hur svårt tror du det är för moderatorn som varit i det forumet länge att känna igen användaren.Behövs ingen raketforskarexamen för att räkna ut det.Även vi vanliga användare hjälper till och rpar för 1,07 när det dyker upp en återvändare.Jag har gjort det själv.

Det är inget bevis på att det är samma person. Du menar med andra ord att användare blir slentrianmässigt avstängda på grund av stavfel och uttryck?
Citera
2013-09-08, 22:07
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Det är inget bevis på att det är samma person. Du menar med andra ord att användare blir slentrianmässigt avstängda på grund av stavfel och uttryck?

Nu är Moldova ingen mod, men skriver en anledning som kan få en användare att bli misstänkt för att vara en avstängd användare. Hur det sedan görs för att bekräftas vet troligtvis varken jag eller Moldova. Men användare, speciellt i de lite mindre forumen lär sig att känna igen de andra som skriver där.
Citera
2013-09-08, 22:11
Medlem
csts avatar
Citat:
Känn dig förolämpad. Jag såg aldrig en IP-adress de 4 år jag var moderator.
Citera
2013-09-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Känn dig förolämpad. Jag såg aldrig en IP-adress de 4 år jag var moderator.

Samtliga forum som jag administrerar/administrerat har den funktionen att moderatorerna ser IP adressen. I forumet som flashback baseras på, så går det troligtvis ändra dessa rättigheter i Admin CP. Om moderatorerna ser IP adressen så syns en symbol för detta under medlemens Nick/Avatar.

Med tanke på hur regelverket ser ut idag, så ser jag inte vitsen med att dölja IP adressen för moderatorerna. Det enda jag kan tänka mig är att forumets ägare vill försäkra sig om att moderatorerna inte kan röja någon användares IP adress. Den anledningen kan jag köpa med tanke på att det främjar anonymiteten.

För att efterleva regeln 1.07. Alternativa konton, så ska detta bedömas utifrån någons eventuella stavfel och uttryck. Jag tycker inte det känns speciellt säkert när moderatorerna ska rösta om saken, ingen vet säkert att det rör sig om samma individ. Jag tvivlar att admin har tid att granska varenda ärende gällande missbruk av konton.
Citera
2013-09-08, 23:02
Medlem
Citat:
För att efterleva regeln 1.07. Alternativa konton, så ska detta bedömas utifrån någons eventuella stavfel och uttryck. Jag tycker inte det känns speciellt säkert när moderatorerna ska rösta om saken, ingen vet säkert att det rör sig om samma individ. Jag tvivlar att admin har tid att granska varenda ärende gällande missbruk av konton.
Men herregud.Jag gav bara ett exempel hur det borde kunna gå till.Jag är inte mer moderator mer än du.Jag bara gissade hur det borde kunna vara.Om jag blir bannad och någon nyreggad "fortsätter" i mitt spår så kan ju moderatorn väldigt lätt räkna ut vem nykomlingen är eller hur.
Citera
2013-09-08, 23:03
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Samtliga forum som jag administrerar/administrerat har den funktionen att moderatorerna ser IP adressen. I forumet som flashback baseras på, så går det troligtvis ändra dessa rättigheter i Admin CP. Om moderatorerna ser IP adressen så syns en symbol för detta under medlemens Nick/Avatar.

Med tanke på hur regelverket ser ut idag, så ser jag inte vitsen med att dölja IP adressen för moderatorerna. Det enda jag kan tänka mig är att forumets ägare vill försäkra sig om att moderatorerna inte kan röja någon användares IP adress. Den anledningen kan jag köpa med tanke på att det främjar anonymiteten.

Du har aldrig modererat Flashback, så dina erfarenheter från andra sidor är inte särskilt relevanta. Du börjar dock fatta lite vad det handlar om när du är inne och nosar på att användarnas anonymitet är något som tas på stort allvar, men vad du ser och inte ser vitsen med är absolut inget som påverkar sättet vi arbetar på, och som tidigare påpekats så kommer vi inte heller att berätta det för dig.

I och med att du inte vet vad som ligger till grund för hanteringen utav 1.07 så blir det lite svårt att fästa någon större vikt vid vad du tycker känns osäkert. Det enda som kommer att sägas i ärendet är att du har fel.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in