2010-06-07, 17:38
Medlem
Igår fick jag den första panikångestattacken på så länge att jag hade glömt bort hur jävla in i helvetes trött jag blir när skiten kulminerat och försöker ta sig igenom efterskalven.

Jag har testat att promenixa, vila mycket och aktivera hjärnan med aktivteter som inte fungerar med enbart automatiska processer. Aktiviteterna får inte heller vara ganska slöa såsom att läsa (har plöjt mig igenom en gammal kursbok, men distraherades inte tillräckligt).

Hur tar ni igen krafterna? Jag är helt slut i kroppen och hjärnan.
Citera
2010-06-07, 18:13
Medlem
HerrVits avatar
Sover, lyssnar på rätt sorts musik (Läs: Brian Eno, Harold Budd, Ochre, Kettel i viss mån, Aphex Twin i viss mån), äter och dricker (inte alkohol). Det är en jäkla ansträngning att hålla på med panikångest och allt det där, och jag känner igen den här tröttheten. Det är bara att vila ut den och fortsätta äta nyttigt
Citera
2010-06-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVit
Sover, lyssnar på rätt sorts musik (Läs: Brian Eno, Harold Budd, Ochre, Kettel i viss mån, Aphex Twin i viss mån), äter och dricker (inte alkohol). Det är en jäkla ansträngning att hålla på med panikångest och allt det där, och jag känner igen den här tröttheten. Det är bara att vila ut den och fortsätta äta nyttigt

Äh, jag ska tamejfan ha 1 pilsner. Har nyligen lagt av med pillerna så jag ska ha något utav det, tehe.

Har märkt att kaffe är värre för mig i den här perioden. Synd att jag får huvudvärk istället, hehe.
Tror jag ska testa med te, Chemical Brothers nya och Old Man Gloom.

Käkar du något speciellt?
Just nu är jag mest sugen på att trycka i mig chips, choklad osv. Behöver jag verkligen inte.
Citera
2010-06-07, 18:42
Medlem
HerrVits avatar
Jag käkar allt jag kan, eftersom jag försöker gå upp i vikt. Annars kan jag bara råda dig till normal husmanskost, mycket frukt, grönsaker och baljväxter. Sen är jag av den uppfattningen att kött och inälvsmat är väldigt nyttigt i lagom mängder
Citera
2010-06-07, 20:22
Medlem
Jag brukar fundera på " varför" kom en attac upp just nu?? Förut så antecknade jag datum, klockslag när de inträffade. man kan då lätt se en liten statestik. Märkligt så fick jag mest panik på sommrarna
Citera
2010-06-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackelsta
Jag brukar fundera på " varför" kom en attac upp just nu?? Förut så antecknade jag datum, klockslag när de inträffade. man kan då lätt se en liten statestik. Märkligt så fick jag mest panik på sommrarna

Det är ett väldigt bra tips. Jag använder mig själv av en sådan strategi så jag kan gå tillbaka i tiden utan att ha minnet som enda referens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in