Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-07, 14:34
  #1
Medlem
Har ni nå tips för hur man blir mer "alfa"? Jag tycker att det känns som att folk inte lyssnar på mig särskilt mycket och jag vet inte riktigt vad jag gör för fel. När jag nu försöker ta initiativ och ta kommando så blir det fel . Det är som att folk är väldigt obenägna att ge mig den lilla "makten" och det gör mig faktiskt förbannad ibland. Jag förväntar mig inte att vara en ledare i alla sammanhang, men jag kräver att folk visar mig mer respekt faktiskt. Nu kan det t.ex vara även på ett jobb eller något slags intresse där jag jag är "expert" på det och förklarar det för en nybörjare och ändå så tar personen man förklarar för en inte riktigt på allvar.

Folk är oftast artiga och så, det är inte frågan om direkt mobbning men under ytan så märker man att många har väldigt låga tankar om en. Frågan är om det ens går att förändra på detta men jag vill gärna ta reda på det. De åtgärder jag har vidtagit hittills har inte varit särskilt lyckade, snarare har det gjort mig mer isolerad. Det känns som att folk redan innan ord har yttrats tänker typ "hah, som att jag skulle respektera dig din fjant." Det här har gjort mig lite bitter och paranoid och fått mig att tänka sämre om mänskigheten i stort, speciellt den manliga delen av befolkningen.
Citera
2010-06-07, 14:53
  #2
Medlem
När du pratar med någon och du märker att de inte lyssnar eller driver iväg, så höjer du rösten för att få tillbaka uppmärksamheten. Personen kommer att först bli lite förskräckt, sen när den märker att du inte är arg, så kommer respekten att infinna sig.

Du höjer rösten, genom att andas in mer luft och stöta ut mycket mer av denna luft när du pratar. Du måste inte skrika, utan bara prata högre, mer auktoritärt!
Citera
2010-06-07, 15:03
  #3
Medlem
Antingen så är man alfa eller så är man det inte, det är ingenting man kan fejka. Jag märker direkt när töntar fejkar att vara alfa genom att brösta upp sig, prata onaturligt högt och vara allmänt macho. Många tjejer går däremot på hela den där fejk-alfa grejen som jag sett att många invandrare framförallt lagt sig till med. Det enklaste sättet att vara alfa är helt enkelt att vara född lång,stor,intelligent och med mörk röst.
Citera
2010-06-07, 15:35
  #4
Medlem
Nej där tror jag att du har fel. Det är nämligen så att genom att bete sig alfa, så blir man till slut ett med sin alfa-aura. Alfa handlar inte att prata onaturligt högt, brösta upp sig, osv.. Det handlar om att man inte tar skit. En alfa tar ansvar, visar respekt om det bordes, och kräver respekt alltid.

De människor du beskriver som alfa är alfa för att folk behandlar dem som en alfa, baserat på deras yttre/mentala förutsättningar. Antagligen har de blivit behandlade sådär, så länge de kan minnas. Detta gör att de "är ett" med sin alfa-sida.

Om man kan genom beteende få folk att behandla en som en alfa, så kommer man till slut att vara en alfa. Fake it til you make it.
Citera
2010-06-07, 15:50
  #5
Medlem
o-lawrences avatar
Jag vet precis vad du menar TS och vad du är ute efter är helt enkelt en stark självkänsla. Personer med stark självkänsla blir automatiskt alfa, och nej, en alfa är inte arrogant, trampar på andra eller är högljudd, vilket många har fått för sig.

Sök litteratur om självkänsla, skriven av män. Mia Törnblom känns lite fjolligt
Citera
2010-06-07, 15:52
  #6
Medlem
Jo kort sagt, självkänsla is the key. Men att utstråla en viss självsäkerhet och pondus är också en viktig del i "alfa-beteendet".
Citera
2010-06-07, 15:53
  #7
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ourglace
När du pratar med någon och du märker att de inte lyssnar eller driver iväg, så höjer du rösten för att få tillbaka uppmärksamheten. Personen kommer att först bli lite förskräckt, sen när den märker att du inte är arg, så kommer respekten att infinna sig.

Du höjer rösten, genom att andas in mer luft och stöta ut mycket mer av denna luft när du pratar. Du måste inte skrika, utan bara prata högre, mer auktoritärt!

Detta funkar nog bara om folk är tvungna att umgås med en, annars tror jag mest folk undviker en.

Varför vill du vara mera alfa?
Citera
2010-06-07, 16:04
  #8
Medlem
arsamiluks avatar
- Börja styrketräna, skillnaden är enorm nu när jag väger runt 95-100 än när jag vägde 60. Sen är det inte enbart kroppslig förändring utan stor del mental också.
- Se dig själv i spegeln och fråga om du faktiskt respekterar dig själv, gör du inte det så gör ingen annan det heller. Självrespekt är grundstenen till ett lyckat liv. Du måste ha folks respekt för att de ska lyssna till det du har att säga.
- Tro på dig själv, självkänsla är lika viktigt som självrespekt.
Citera
2010-06-07, 16:06
  #9
Medlem
arsamiluks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Detta funkar nog bara om folk är tvungna att umgås med en, annars tror jag mest folk undviker en.

Varför vill du vara mera alfa?

Varför man vill vara mer alfa? I stort sett alla killar vill vara mer alfa, det finns ingen värre känsla än när folk skiter i vad man säger när man är kille. Sen mer knulla lockar väll många. Tjejerna blir rätt våta av en kille med rätt sorts utstrålning.
Citera
2010-06-07, 16:16
  #10
Medlem
Julskinkans avatar
vem som helst kan inte vara alfa man måste ha en viss stil för det man är det från födseln helt enkelt.. det ni pratar om är en dominant male
Citera
2010-06-07, 16:18
  #11
Medlem
kmrdzs avatar
Jag undrar om inte The Game sabbade mer än den hjälpte alltså.


Hur man blir mer alfa? Genom att acceptera sig själv och sedan söka sig till grupper där DU uppskattas. Det är det enda hållbara sättet i längden.
Citera
2010-06-07, 16:19
  #12
Medlem
Xrateds avatar
Dra ner på omegat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback